اخبار داغ

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

آب آشامیدنی اصفهانی‌ها جیره‌بندی نمی‌شود/ حفر 70 حلقه چاه در 56 شهر استان اصفهان

آب آشامیدنی اصفهانی‌ها جیره‌بندی نمی‌شود/ حفر 70 حلقه چاه در 56 شهر استان اصفهان
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: باتوجه به میزان بارش ها در اردیبهشت ماه امسال از وضعیت نگران کننده آب شرب فاصله گرفته ایم ولی هنوز شرایط تامین آب شرب نگرانی هایی دارد؛ با این وجود خط قرمز ما جیره بندی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ از ابتدای سال 97 صحبت های نگران کننده ای در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف در خصوص شرایط بحرانی در بخش آب آشامیدنی استان اصفهان و حوزه آبریز زاینده رود شکل گرفت و باعث وحشت مردم در سراسر استان شده بود که بارش ها در فصل بهار و نزول رحمت الهی کمی از این نگرانی ها را کاهش داد و با هر بارش شادی و شعف اصفهانی ها دو چندان می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نگرانی ها در بخش آب آشامیدنی تا آنجا بود که استاندار اصفهان در فروردین ماه امسال، وضعیت آب آشامیدنی را نگران کننده عنوان کرد و از مردم خواست تا برای جلوگیری از کمبود آب صرفه جویی کنند.

,

مهرعلیزاده با بیان اینکه در سال گذشته ورودی آب به سد زاینده‌رود به 1.2 میلیارد مترمکعب بوده است و امسال این عدد به 400 میلیون مترمکعب کاهش یافته است، گفته بود: این کاهش در ورودی آب نگران‌کننده است، این میزان آب کشاورزی و باغات را با تنش شدید آبی مواجه خواهد کرد و حتی برای تأمین آب شرب هم با مشکل مواجه هستیم.

,

وی وضعیت آب آشامیدنی را نگران‌کننده خوانده و بیان کرده بود: اگر آبی به کشاورزی اختصاص نیابد و در صنعت هم 40 درصد صرفه‌جویی شود باید حداقل 20 درصد ورودی آب آشامیدنی اصفهان، یزد و کاشان صرفه‌جویی شود، در غیر این صورت در مرداد ماه با کمبود آب آشامیدنی مواجه خواهیم شد.

,

*مشکل حاد تامین آب آشامیدنی

, *مشکل حاد تامین آب آشامیدنی, *مشکل حاد تامین آب آشامیدنی, *مشکل حاد تامین آب آشامیدنی,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز هشدار داده بود که سد زاینده‌رود تا پایان تیر ماه خشک می‌شود.

,

ایسنا در گزارشی از سوی هاشم امینی گفته بود مشکل آب بسیار حادتر از آن چیزی است که بیان می شود به ویژه اینکه سد زاینده رود آب شرب 6 میلیون نفر در استان اصفهان، یزد و کاشان و هم چنین آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری و اصفهان و آب مورد نیاز صنعت اصفهان و درصد کمی از یزد را تامین می کند.

,

امینی پیش از این پیش بینی کره بود که از اردیبهشت ماه فشار شبکه آب کاهش پیدا می کند.

,

*آب آشامیدنی اصفهانی ها جیره بندی نمی شود

, *آب آشامیدنی اصفهانی ها جیره بندی نمی شود, *آب آشامیدنی اصفهانی ها جیره بندی نمی شود,

با این وجود سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اکنون این اطمینان را به ساکنان استان اصفهان و دیگر استان هایی که آب شرب آن ها از حوزه آبریز زاینده رود تامین می شود داد که شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصمیمی برای جیره بندی آب ندارد.

,

سید اکبر بنی طبا با بیان اینکه کاهش میزان نزولات جوی در اواخر سال 96 وضعیت نگران کننده ای ایجاد کرده بود، می گوید: باتوجه به میزان بارش ها در اردیبهشت ماه امسال از وضعیت نگران کننده آب شرب فاصله گرفته ایم ولی هنوز شرایط تامین آب شرب نگرانی هایی دارد؛ با این وجود خط قرمز ما جیره بندی است.

,

بنی طبا با اشاره به برنامه های این شرکت بیان می کند: در حال حاضر برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در دو بخش خلاصه می شود که بخش اول صرفه جویی از سوی شهروندان است که می توانند در این شرایط تا 30 درصد صرفه جویی خانگی داشته باشند. برنامه دوم شناسایی منابع جدید از طریق حفر چاه های جدید است.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا حفر چاه های جدید خطری برای نشست زمین ایجاد می کند، می گوید: واقعیت این است که چاه های جدید 70 حلقه است و از کل حوزه زاینده رود می باشد و در 56 شهر استان اصفهان حفر می شود.

,

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه می دهد: حفر چاه های جدید می تواند در حوزه شرب تا 10 درصد به تامین منابع آبی کمک کند و در شرایط اضطراری از آن استفاده می شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه