اخبار داغ

مجازات سنگین برای شکارچی غیر مجاز در اسفراین

مجازات سنگین برای شکارچی غیر مجاز در اسفراین
عامل شکار کل و بز وحشی و حمل سلاح غیرمجاز در اسفراین به پنج سال حبس محکوم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپهرآیین ، روح الله لایق رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: مهرماه سال ۱۳۹۶ مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سالوک(دره توت) دو نفر شکارچی متخلف را به همراه لاشه یک کل وحشی و یک راس بز وحشی دستگیر نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , سپهرآیین ، , سپهرآیین, روح الله لایق رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: مهرماه سال ۱۳۹۶ مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سالوک(دره توت) دو نفر شکارچی متخلف را به همراه لاشه یک کل وحشی و یک راس بز وحشی دستگیر نمودند.,

وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید و در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری اسفراین، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، دفاعیات بلاوجه متخلف و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

,

لایق تصریح کرد: بنابراین دادگاه متهم را از بابت جرم نگهداری سلاح غیرمجاز به تحمل پنج سال حبس تعزیری و بابت شکار غیرمجاز جانوران وحشی متهم به سه سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی در حکم و ضبط سلاح مکشوفه به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محکوم نمود.

,

 وی در انتها گفت: با قطعی شدن رای، پرونده به واجد اجرای احکام ارجاع و متهم جهت گذراندن دوران محکومین خود (پنج سال حبس) روانه زندان خواهد شد.

,

همچنین بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضررو زیان وارده به محیط زیست  جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال را به حساب دولت واریز نماید.

,

 

,

/انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه