اخبار داغ

پایان پنج سال رنج آبی در رودان/ شهر ۷۰۰۰ نفری بیکاه از آب شرب سالم بهره مند شد

پایان پنج سال رنج آبی در رودان/ شهر ۷۰۰۰ نفری بیکاه از آب شرب سالم بهره مند شد
نزدیک به ۵ سال بود که مردم شهر بیکاه از توابع شهرستان رودان بر اثر شور شدن آب مصرفی با مشکل تامین آب شرب مواجه بودند که هیچ یک از مردم قادر به استفاده ازاین آب، برای آشامیدن نبودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛ نزدیک به پنج سال بود که مردم شهر بیکاه از توابع شهرستان رودان بر اثر شور شدن آب مصرفی با مشکل تامین آب شرب مواجه بودند که هیچ یک از مردم قادر به استفاده ازاین آب، برای آشامیدن نبودند و ناچارا برای تامین آب آشامیدنی خود از مرکز شهرستان رودان آب را تهیه و به شهر بیکاه می آوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز؛,

این اقدام شاید برای اشخاص و یا خانواده هایی که وسیله نقلیه داشتند چندان کار سختی نبود اما برای خانواده هایی که وسیله نقلیه نداشتند جابه جایی گالن های ۲۰لیتری آب بسیار مشکل بود و با این شرایط در وضعیت بد و نامطلوبی زندگی را سپری می کردند.

,

سرانجام با تلاش مسئولین مربوطه و تلاش شورای شهر و مردم، پروژه آبرسانی شهر بیکاه در سال ۹۵ کلید خورد و اردیبهشت امسال به پایان رسید و مردم از آب شرب سالم بهره مند شدند.

,

قنبر داروی مدیر اداره آب و فاضلاب شهری رودان در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: در سال های گذشته آب شرب شهر بیکاه از ۲حلقه چاه اطراف شهر بیکاه تامین می شد که در اثر خشکسالی های پیاپی در این چندسال اخیر، آب این چاه ها شور شد و قابل استفاده و شرب نبود.

,

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری رودان افزود: این موضوع با نارضایتی های مردم بیکاه همراه بود و نهایتا پروژه آبرسانی شهر بیکاه در دست بررسی قرار گرفت و بودجه آن هم تامین شد و عملیات اجرایی آن از بهمن ۹۵ شروع و در اردیبهشت سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

,

داوری ادامه داد: در طول این مدت مردم شهر بیکاه، آب شرب خودشان را از طریق آب بسته بندی و گالن در شهر رودان تامین می کردند و یک انشعاب که خود اداره آب و فاضلاب در اختیارشان قرارداده بود.

,

وی اضافه کرد: سه و نیم میلیارد تومان تا پایان پروژه آبرسانی شهر بیکاه هزینه شد که از این طرح، ۲هزارو ۲۰۰ خانوار شهر بیکاه که جمعیتی بالغ بر 7هزارو 500 نفر از آب شرب سالم بهره مند شدند.

,

مرتضی زمانی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بیکاه هم در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: با توجه به تلاش های اعضای شورای شهر دوره قبل و پی گیری های شورای جدید، اردیبهشت امسال آب شرب سالم وارد لوله های آب مردم شد و در حال حاضر پیگیر تعویض خطوط لوله های قدیمی و پوسیده هستیم.

,

شهر بیکاه با جمعیتی ۷ هزار و 500 نفری نفر در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهرستان رودان واقع شده است که در سال ۱۳۸۶ از روستا به شهر ارتقاء یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه