اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی اردستان:

سالانه ۲۹هزار تن گوشت سفید در اردستان تولید می‌شود/ زعفران جایگزین کِشت گل‌محمدی در اردستان

سالانه ۲۹هزار تن گوشت سفید در اردستان تولید می‌شود/ زعفران جایگزین کِشت گل‌محمدی در اردستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: واحدهای مرغ گوشتی فعال شهرستان ۱۴۰واحد و تعداد واحدهای تخم گذار فعال هشت واحد است که سالانه ۲۹ هزار تن گوشت سفید و ۴ هزار و ۳۴۸ تن تخم مرغ در این شهرستان تولید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ علی اکبر صالح پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در اداره جهاد کشاورزی اردستان اظهار کرد: به منظور احداث 87 استخر ذخیره اب کشاورزی 23 میلیارد تسهیلات پرداخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: دولت به منظور اجرای سیستم های نوین آبیاری 85 درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند که در یکسال گذشته در سطح 870 هکتار از اراضی شهرستان اردستان با صرف اعتباری بالغ بر 87 میلیارد ریال سیستم های نوین آبیاری اجرا شده است.

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: تشکیل ۱۸ پرونده دریافت تسهیلات مکانیزاسیون به ارزش ۱۹میلیارد ریال و معرفی افراد به بانک انجام شده و به منظور احیای باغات 146 پرونده به ارزش 120 میلیارد ریال تشکیل شده است.

,

صالح با بیان اینکه در بخش دام و طیور 104 پرونده به ارزش 22 میلیارد ریال تشکیل و افراد برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند، تصریح کرد: تعداد 105 نفر متقاضی در سامانه بهین یاب ثبت نام و برای دریافت تسهیلات سرمایه ثابت به میزان 34میلیارد ریال و همچنین 230 میلیارد ریال سرمایه در گردش به بانک معرفی شده اند.

,

وی تاکید کرد: 51 پرونده برای وام اشتغال پایدار روستایی به میزان 25 میلیارد ریال تشکیل و نیز به منظور اشتغال فراگیر ۴۱نفر متقاضی دریافت برای ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بوده که پرونده این افراد هم تکمیل و به بانک های عامل معرفی شده اند.

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: واحدهای مرغ گوشتی فعال شهرستان ۱۴۰واحد و تعداد واحدهای تخم گذار فعال هشت واحد است و نیز سالانه ۲۹ هزار تن گوشت سفید، ۴ هزار و ۳۴۸ تن تخم مرغ، دو هزار و ۵۹ تن گوشت قرمز، ۱۳ هزار تن شیر و 2 هزار تن عسل در شهرستان اردستان تولید می شود.

,

صالح تصریح کرد: همچنین در سال گذشته در سطح 40 هکتار شاهد کشت چغندر قند به منظور کاهش هزینه اب بودیم و نیز با تغییر الگوی مصرف در سطح 12 هکتار از اراضی برداشت گل محمدی، زعفران کشت شد.

,

بخش کشاورزی شهرستان اردستان شامل ۲۵ هزار و ۷۳۶ هکتار می باشد که از این میزان ۱۴ هزار هکتار اراضی، شش هزار و ۳۱ هکتار باغات، پنج هزار و ۷۰۵ هکتار اراضی آییش بوده و منابع تامین آب کشاورزی شامل ۴۳۷ رشته قنات، ۳۰ دهنه چشمه و ۲۲۰ حلقه چاه عمیق است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه