اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

پروژه راه قزوین-کلاچای به‌علت نداشتن مطالعات محیط‌ زیستی تعطیل شد

پروژه راه قزوین-کلاچای به‌علت نداشتن مطالعات محیط‌ زیستی تعطیل شد
مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: پروژه راه قزوین-کلاچای باید اصولی ساخته شود این پروژه به علت نداشتن مطالعات لازم محیط زیستی تعطیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حسن پسندیده، مدیرکل محیط زیست استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در این اداره کل اظهار کرد: ۱۵ خرداد روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است و برنامه ریزی‌هایی برای پاسداشت هفته محیط زیست صورت گرفت تا پیام‌های محیط زیستی و دغدغه‌های این حوزه به مسئولان و تصمیم سازان منتقل شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: از روند تخریب محیط زیست باید جلوگیری شود، یکی از موضوعات اساسی که امروز جهان را به چالش کشیده، موضوع آلودگی محیط زیست است.
,
,
, ,

این مسئول بیان کرد: مواد پلاستیکی طی 10 قرن تجزیه می‌شود و شعار شاخص بین المللی در سال جاری حذف آلودگی‌های پلاستیکی است.

وی ادامه داد: ما باید بر آلودگی‌های پلاستیکی غلبه کنیم و آنها به سمت بازیافت ببریم تا از استفاده بی حد و اندازه از سوخت‌های فسیلی جلوگیری شود، بحث بازیافت بر اقتصاد کشورها تاثیرگذار است و بر حوزه اشتغال نیز تاثیر مثبت دارد.

پسندیده اذعان کرد: سالانه ۳۰۰ میلیون تن مواد پلاستیکی در جهان تولید می‌شود که در کشور ما به طور متوسط سالانه ۱۷۷ هزار تن است که باید برای این حوزه چاره اندیشی کرد. 

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما استفاده از تکنولوژی‌های پاک و ایجاد بسترهای پاک برای صنایع بازیافتی است، ما باید آحاد جامعه را به این موضوع توجه دهیم که حفاطت محیط زیست بدون همراهی جامعه انسانی امکانپذیر نیست.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین ابراز کرد: محیط زیست به عنوان موهبت الهی است که همه انسان‌ها باید در مسیر حفاظت از این نعمت الهی گام بردارند، نقش مسئولان و تصمیم گیران و تصمیم سازان در جایگاه بعدی قرار دارند که باید با وضع قوانینی به توسعه پایدار منجر شود. 

وی درباره تجمع امروز(چهارشنبه) تعدادی از کارگران شرکت خاتم الانبیا در اعتراض به تعطیلی پروژه جاده الموت تصریح کرد: پروژه راه قزوین-کلاچای به عنوان پروژه راه اصلی معرفی شده و یک پروژه ملی است و احداث راه‌های اصلی نیازمند مطالعات محیط زیستی است. 

این مسئول بیان کرد: احداث این جاده به دهه 80 برمی‌گردد که به دلایل مختلف مورد پیگیری قرار نگرفته است، احداث این جاده جزو ضروریات است که باید مطالعات محیط زیستی داشته باشد. 

وی اذعان کرد: علت تعطیلی این پروژه این بود که مطالعات محیط زیستی به صورت ناقص صورت گرفته است و فقط برای بخشی از این مسیر انجام شده است. 

پسندیده ادامه داد: پروژه راه قزوین-کلاچای باید دارای مطالعات محیط زیستی بین استان‌های قزوین و گیلان باشد و باید کامل برای تاسیس این جاده نظر داده شود، این مطالعات از دوهفته پیش شروع شده است.

وی تاکید کرد: این جاده باید اصولی ساخته شود که در عین برطرف کردن نیازها کمترین آسیب‌های محیط زیستی را داشته باشد؛ اما تا به امروز مشخص شده این پروژه مطالعات لازم محیط زیستی ندارد به همین علت تعطیل شده است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

مدیرکل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: نشست کارشناسی این پروژه صبح امروز(چهارشنبه) با حضور مشاور طرح و نمایندگان وزارت راه و نمایندگان دو استان برگزار شد و هدف ما ساخت این جاده به بهترین شکل است. 
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه