اخبار داغ

آن چه در جلسه پرحاشیه شورای شهر یاسوج گذشت؛

اعتراف یکی از اعضای شورای شهر به نداشتن طرح و برنامه/اعضای شورا نباید در مسائل شهرداری زیاد دخالت کنند

اعتراف یکی از اعضای شورای شهر به نداشتن طرح و برنامه/اعضای شورا نباید در مسائل شهرداری زیاد دخالت کنند
جلسه روز گذشته شورای شهر یاسوج با حاشیه هایی از جمله بحث بر سر چگونگی انتخاب شهردار،ارزیابی یکی از اعضای شورا از کل مجموعه و موضوع پارک جنگلی یاسوج همراه بود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نشست اعضای شورای شهر یاسوج روز گذشته برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در ابتدای جلسه رئیس شورای شهر یاسوج در خصوص اظهارات نگین تاجی مبنی بر لزوم ورود شخص استاندار به موضوع سرمایه گذاری پارک جنگلی یاسوج گفت: همه اعضای شورا با اصل سرمایه گذاری موافق هستند اما با یک شرط؛ و آنهم دیده شدن مردم در پیشانی این طرح است.

هدایت اکبری افزود: آقای نگین تاجی در جلسه تعیین تکلیف سرمایه گذاری پارک جنگلی در شورا، غایب بود و بعد که جزئیات را شنید خود ایشان گفتند همه جزئیات باید در صحن شورا مطرح شود و این سخنان دوگانه ایشان در دو مکان متفاوت عجیب به نظر می رسد!

وی در واکنش به سخنان دهراپ پور مبنی بر ضعیف بودن شورای کنونی گفت: به اعتقاد بنده ارزیابی آن شخص از شورا در وهله نخست به عملکرد خودش بر می گردد و قطعاً وقتی خود فرد ضعیف است مجموعه را نیز ضعیف ارزیابی می‌کند و گرنه ما که از تمام وقت خانواده برای خدمت به مردم گذاشته ایم و خدمت به مردم را هم افتخار برای خود می بینیم.

وی نقد دهراپ پور در خصوص وجود تعداد زیاد نیروی بی کیفیت در شهرداری را هم اینطور پاسخ داد: بسیاری از نیروهای شهرداری در ۳ دور اول شورا که خودشان حضور داشتند و رییس هم بودند وارد شده اند و به نظرم اگر کسی باید در خصوص این نیروها پاسخگو باشد خود آقای دهراب پور است.

در ادامه این نشست دهراب پور گفت: در هیچ کمیسیونی مسئولیت ندارم، اگرچه کمیسیون ماده ۳۸ به من سپرده شده اما چندبار به دو نفر از همکاران شهرداری گفتم جلسه را تشکیل دهید که تا کنون یک بار هم تشکیل نشده است.

اعتقادم اینست که عملکرد شهرداری یاسوج در این چند ماه چنگی به دل نمی‌زند٬ کارها را بگویید تا من هم بعنوان یک شهروند مطلع شوم!

دهراب پور در مورد نیروهای غیر کیفی شهرداری هم گفت: من نگفتم کیفی نیستند، گفتم نیروهای کیفی قابل توجهی هست اما از آنها استفاده نمی‌شود و اعتقاد دارم باید نیروهای کیفی بیشتری هم استفاده شود و ادعا دارم اگر در بکار گیری حتی یک نفر ردپایی از من دیدید از کل مواضع ام کوتاه می آیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: سرمایه گذاری در پارک جنگلی را همه متفق القول بودیم انجام شود اما مردم هم دیده شوند.

احمدی کیش عضو دیگر شورا بود که با انتقاد از سخنان دهراب پور و تمجید از عملکرد شورا و شهرداری سخن گفت: زیبنده نیست بعد از حدود ۱۰ ماه بحث انتخاب شهردار را مجدداً پیش بکشیم، به هر حال شهردار با ۶ رأی انتخاب شد و در یکی از سریع ترین حکم ها شروع به کار کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


در ادامه این جلسه مسعودخوبانی گفت: بحث اقلیت و اکثریت در شورا همواره بودهاست، 60 نفر برای شهرداری یاسوج بررسی شدند در نهایت ۴ نفر ماندند و این پروسه نیز توسط ۵ نفر از اعضای شورا دنبال شد.

,
,

وی افزود: پیشنهاد دکتر مقدم برای شهرداری یاسوج را من دادم اما معتقدم روند تخصصی که مد نظر ما بود طی نشد.

,

خوبانی بیان کرد: پارک جنگلی منابع عمومی و متعلق به مردم است،مردم باید دیده شوند البته مخالفت با سرمایه‌گذاری خیانت است و نباید سنگ اندازی کنیم، اعضای شورا نباید در مسائل شهرداری زیاد دخالت کنند.

,


علی اکبری تبار نیز گفت: در موضوع انتخاب شهردار، اتفاقاتی افتاد که اعضا نتوانستند گزینه مبتنی بر شعارها و وعده هایشان را انتخاب کنند.

,
,

وی در واکنش به سخنان دهراب پور مبنی بر دست داشتن افشانی در انتخاب شهردار یاسوج گفت: ایشان معاون عمرانی وزیر کشور بودند در زمان تایید حکم شهردار و اگر ایشان نباید حکم میزد چه کسی باید حکم را تایید می کرد؟!

,

اکبری تبار ادامه داد: نیروهای شهرداری خوب و تلاشگر هستن، اصولاً نمیتوان یاسوج را با دهدشت و گچساران مقایسه کرد، اینجا مرکز استان است با مهاجرپذیری بسیار زیاد که رتبه دوم کشوری در مهاجر پذیری را دارد.آیا اداره شهر تنها برعهده شهرداری است؟ بقیه مسئولیتی ندارند؟

,

اکبری تبار البته به خود اعضای شورا هم ایراد گرفت و گفت: کداممان طرح و برنامه دادیم؟باید برای پیشرفت و توسعه شهر برنامه و راهکار ارائه دهیم و به جلسات اکتفا نکنیم.

,

کیوان آشنا نیز در پایان گفت: شرایط کشور خاص است، بودجه ها هم اندک و اتفاقاً باید از شهرداری برای کار در این شرایط تقدیر کرد و در اقدامات اخیر شهرداری یاسوج نشان داده پای کار است.کار خوب میشود اما آنطور که باید رسانه ای نمی‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه