اخبار داغ

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد؛

کاهش 38 درصدی حوادث ناشی از کار در سطح استان

کاهش 38 درصدی حوادث ناشی از کار در سطح استان
اسماعیلی گفت : ایمنی بر اشتغال اولویت دارد لذا با بازرسی های مدون و برنامه ریزی مناسب ، توانستیم درسال 1396 میزان حوادث ناشی از کار منجر به فوت در استان را 38% کاهش دهیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا اسماعیلی مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در گفتگو با  راه آرمان  گفت  : ایمنی بر اشتغال اولویت دارد  لذا با بازرسی های مدون و  برنامه ریزی مناسب  ، توانستیم درسال 1396 میزان حوادث ناشی از کار منجر به فوت در استان را  38% کاهش دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   راه آرمان, راه آرمان,

این مقام مسئول  تصریح کرد  : در سال گذشته حدود 16 هزار و 500  بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار استان توسط 29 بازرس کار انجام شده است.

,


وی ادامه داد : یکی از اقدامات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص کاهش حوادث ناشی از کار، اقدام به آموزش مستمر و رایگان کارگران ساختمانی ازسال گذشته تاکنون بوده است و این روند همچنان ادامه دارد و کارگران آموزش دیده در سال گذشته به تعداد  1200 نفر بوده است .

,
,


رضا اسماعیلی به مدل خودبازرسی اشاره کرد و گفت : اداره کل بازرسی در راستای واگذاری امور مربوطه ایمنی به واحدهای مشمول قانون کاراقدام به اجرای مدل بازرسی کار درکلیه استان ها نموده است لذا براساس مدل خود بازرسی کلیه پیمانکاران دارای صلاحیت بایستی آموزش های 20ساعته ویژه کارفرمایان را طی نمایند و نیز کلیه مسئولین ایمنی شاغل در واحدهای کارگر باید از نظر صلاحیت حرفه ای بررسی و به تائید اداره بازرسی کار استان قرار گیرند .

,
,


مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد : در مدل خود بازرسی  کلیه کارگران پیمانکاران آموزش دیده نیز باید  در دوره 8 ساعته آموزش ایمنی عمومی شرکت نمایند و پیمانکاران موظف به معرفی فردی به عنوان مسئول ایمنی می باشند که حداقل بایستی دوره های ایمنی عمومی 40 ساعته و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک را طی نمایند .

,
,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه