اخبار داغ

مدیر بندر امیرآباد اعلام کرد:

بندر امیرآباد در صدر میزان صادرات بنادر شمالی/رشد ۶۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری

بندر امیرآباد در صدر میزان صادرات بنادر شمالی/رشد ۶۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: بندر امیرآباد در سه ماهه نخست سال‌جاری با کسب سهم ۶۱ درصدی صادرات در بنادر شمال کشور رتبه نخست را در صادرات انواع کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر کسب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سیاوش رضوانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از کسب رتبه نخست منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در میان میزان صادرات بنادر شمالی خبر داد.

 وی افزود: بندر امیرآباد در سه ماهه نخست سال‌جاری با کسب سهم ۶۱ درصدی صادرات در بنادر شمال کشور رتبه نخست را در صادرات انواع کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر کسب کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خاطرنشان کرد: طی این بازه زمانی با ورود و خروج ۱۶۹ فروند کشتی تجاری به بندر امیرآباد ۱۱۴ هزار و ۶۷۱ تن انواع کالا در این بندر بارگیری و به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

به گفته رضوانی، کالاهای ساختمانی، محصولات کشاورزی و دامی، لوازم خانگی، مواد نفتی، کود و سموم شیمیایی و ماشین آلات عمده کالاهای صادراتی در این مدت بودند.

وی اظهار کرد: در سالی که به سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته تلاش داریم با فراهم کردن امکانات و تسهیلات به روز بارگیری و صادرات برای صاحبان کالا، گامی اساسی در جهت تولید ملی و توسعه کشور برداریم.

رشد ۶۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر امیر آباد

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در این مدت میزان ۷۳۸ هزار و ۶۷۱ تن کالای تجاری با ۶۷ درصد رشد نسبت به ۳ ماهه نخست سال گذشته در بندر امیر آباد تخلیه و بارگیری شد که از این میزان ۱۱۴هزار و ۲۷۴ تن آن مربوط به بارگیری و میزان ۶۲۴ هزار و ۳۲ تن آن مربوط به تخلیه می باشد .

رضوانی با اشاره به وجود ۵ بندر در حاشیه جنوبی دریای خزر از کسب بیش از نیمی از عملیات تخلیه بارگیری توسط بندر امیرآباد خبر داد.

وی اضافه کرد: ورود انواع کالا به بندر امیرآباد در ۳ ماهه نخست سال‌جاری، از رشد ۸۶ درصدی نسبت مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بود.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بیان کرد: در ۳ ماه گذشته ورود انواع کالا با رشد ۸۶ درصدی از ۳۳۶ هزار و ۳۸۰ هزار تن در سال گذشته به ۶۲۴ هزار و ۳۹۷ تن در مدت مشابه امسال رسید.

رضوانی در ادامه از تخلیه ۵۵۴ هزار و ۶۸۶ تن انواع غلات، ۱۰۷ هزار و ۶۷۳ تن کالای ساختمانی ، ۳۲ هزار و ۸۶۱ تن انواع فلزات، ۳ هزار و ۳۹۲ تن کالای کانتینری، ۲ هزار و ۲۵۰تن مواد نفتی و ۳۷ هزار و ۸۰۹ تن سایر کالاها در این بندر خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به‌عنوان تنها بندر نسل سومی کشور در مسیر توسعه با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری به‌عنوان حلقه اصلی کریدور شمال – جنوب امکانات لازم را جهت اتصال کشورهای حوزه CIS با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رشد ۶۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر امیر آباد, رشد ۶۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر امیر آباد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه