اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

سعادت و کمال، پاداش خداوند به مومنان در عید فطر است

سعادت و کمال، پاداش خداوند به مومنان در عید فطر است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مومنان به اعمال نیک و شایسته خود در بعد از ماه مبارک ادامه دهند، گفت: سعادت و کمال پاداش خداوند به مومنان در عید فطر می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه عید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، اظهار داشت: عید هم در فرهنگ دینی به معنای روزی است که انسان موفق شده است در مسیر قرب خداوند یک قدمی برداشته و به  کمالات خود بیافزاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه تقرب الهی است که بندگان خدا توفیق پیدا می کنند اعمال نیک انجام دهند زمینه سعادت و کمال خود را فراهم کنند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روزه داران در پایان ماه مبارک رمضان این توفیق بندگی را جشن می گیرند، گفت: عید به معنای جشن گرفتن این موفقیتی است که در طول ماه رمضان برای افراد حاصل شده است .

,

وی بیان داشت: بندگان خدا باید کارهای نیک و اعمال شایسته مانند رسیدگی به محرومین و نیازمندان و اعمال عبادی که در ماه مبارک انجام می داد را ادامه دهد و این گونه نباشد که این اعمال فقط در یک بازه زمانی خاصی انجام بگیرد.

,

آیت الله رجبی افزود: در روایات آمده است که در این روز خداوند وقتی مومنان به نماز عید فطر می روند صدا می زند که شما بندگان برای من روزه و نماز خواندید برگردید که شما را آمرزیدم بخاطر اعمال نیکی که به نیت من انجام دادید.

,

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این روز در دعای نماز عید می خوانیم که خدایا تو این روز را برای مسلمین عید قرار دادی و آن وقت از خدا می خواهیم که ما را در تمام خوبی هایی که بندگان صالح و مخلص تو انجام دادند ما  را هم  وارد کند و از همه چیز های بد خارج کند.

,

این استاد حوزه ادامه داد: این وارد کردن و نجات دادن نیازمند تصمیم فطری خود افراد است و این گونه نیست که خدا بی جهت کسانی را در کارهای خیر وارد کند.

,

وی ابراز داشت:مومنان باید بعد از ماه مبارک رمضان هم آن تصمیم قاطع خود برای ادامه کارهای نیک ماه مبارک را ادامه دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه