اخبار داغ

مقابله با گرد و غبار عزم همه ی دستگاه ها را می طلبد

مقابله با گرد و غبار عزم همه ی دستگاه ها را می طلبد
مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری عزم همه ی دستگاه ها برای انجام اقدامات در زمینه مقابله با گرد و غبار را بعنوان بهترین راه برای کاهش تبعات این پدیده در استان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار داشت: به دلیل اقلیم و خشکسالی‌های چندساله، تغییر کاربری اراضی، عدم تأمین حق آبه های زیست محیطی باعث شده در سال‌های اخیر کانون‌های گرد و غبار و ریزگرد در این استان نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه دشت‌های شهرکرد، خانمیرزا و بروجن تبدیل به دشت‌های مستعد تولید گرد و غبار شده است، افزود: سال گذشته ۵۳ روز گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری وجود داشت، از ابتدای سال تاکنون ۳۴ روز پدیده گرد و غبار در استان وجود داشته که ۱۱ روز آن غبار صبگاحی و مابقی گرد و غبار بوده است.

همچنین بر لزوم حمایت از طرح ها و پروژهای پژوهشی با محوریت گرد و غبار بخصوص در بخشهای منابع آبهای سطحی، باغات و جنگل های استان، پوشش گیاهی، خاکهای کشاورزی و تولیدات استان و تغییر الگوی کشت تأکید نمودند. وی گفت: پدیده گرد و غبار که چهارمحال و بختیاری در فصل بهار و تابستان با آن مواجه می‌شود منشا خارجی دارد.

احمدی با بیان اینکه اگر قرار باشد تعطیلی مراکز علمی یا خدماتی به دلیل آلودگی یا گرد و غبار صورت گیرد باید در شرایط آب و هوایی ثباتی وجود داشته باشد، ادامه داد: خوشبختانه در استان شرایط آب و هوایی و پدیده گرد و غبار به حدی نرسید که به تعطیلی مراکز علمی یا خدماتی منجر شود.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: هر زمان دشت‌ها بحرانی شوند کانون ریزگرد شکل خواهد گرفت و اگر حق آبه زیست محیطی رعایت شود، دشت بحرانی نمی‌شود که توجه به این مهم بسیار حائز اهمیت است زیرا با سلامت جامعه ارتباط دارد. وی عنوان کرد: احیای مجدد تالاب گندمان نمونه خواستن و توانستن است که با کم‌ترین اعتبار احیا شد.

گفتنی است این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست و مسئولان دستگاه های متولی عضو کارگروه در سالن اجتماعات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه