اخبار داغ

تعطیلات آخر هفته کجا برویم؟

از هیجان بانجی جامپینگ تا آرامش در طبیعت بکر دره عشق/ تعطیلات به یاد ماندنی در شهرستان کیار

از هیجان بانجی جامپینگ تا آرامش در طبیعت بکر دره عشق/ تعطیلات به یاد ماندنی در شهرستان کیار
هروقت چند روز تعطیل می‌شود مسافرت‌ها هم رونق می‌گیرند. این بار با تعطیلات عید فطر فرصت مناسبی پیش آمده تا چند روزی از شلوغی و آلودگی شهر ها دور شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛شهرستان کیار در استان چهار محال و بختیاری، یکی از شگفت انگیز‌ترین مقصد‌های گردشگری و طبیعت گردی است، اگر در تعطیلات به دنبال مقصدی دیدنی و خاص با طبیعتی هیجان انگیز هستید، سفر به این شهرستان را در دستور کار قرار دهید، طبیعت خوش آب و هوای شهرستان کیار مناطق عالی برای گذراندن تعطیلات هستند .کافیست یکی دوساعتی رانندگی کنید تا به این مناطق بکر برسید .شهرستان کیار به مرکزیت شهر شلمزار به فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

بار سفر می‌بندیم و راهی این شهرستان زیبا می‌شویم تا گوشه‌هایی از جاذبه‌های فوق‌العاده دیدنی این شهرستان را با هم نظاره‌گر باشیم.

دریاچه شلمزار
دریاچه شَلَمزار در جنوب شرقی شهر شلمزار از توابع شهرستان کیار و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) قرار دارد.
این دریاچه با جلوه بی‌نظیر خود یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کیار به شمار می‌رود. از جمله امکانات گردشگری این دریاچه امکان ماهیگیری، پارک بازی کودکان، آلاچیق‌ها، باغ پرندگان و مزارع توت فرنگی و زعفران می‌باشد.
از دریاچه شلمزار دو رودخانه جدا می‌شود که یکی به سمت مرکز شهر و دیگری به سمت روستای دَستِنا می‌رود. از ویژگی‌های این دریاچه دِبی ۱۳۰۰ لیتر بر ثانیه آن می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, دریاچه شلمزار, دریاچه شلمزار,
,
,
,
, ,

بانجی جامپینگ دوپلان
استان چهارمحال و بختیاری بعلت دارا بودن کوه های سر به فلک کشیده و دره های عمیق پتانسیل بالایی در ایجاد ورزش های ماجرا جویانه را به خود اختصاص داده است. در این میان روستای دوپلان در منطقه کیار استان چهارمحال و بختیاری محیط مناسبی برای اجرای یکی از ورزش های ماجراجویانه به نام بانجی جامپینگ بشمار می آید که با تلاش نیرو های متخصص فنی در سال ۱۳۹۲ جهت پرش از اولین سکوی طبیعی ارتفاع ۵۵ متر برای خانم ها و آقایان آغاز شد.روستای دوپلان در ۳۵ کیلومتری شهر اردل مرکز شهرستان اردل و نیز در ۱۳۰ کیلومتر شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

, بانجی جامپینگ دوپلان, بانجی جامپینگ دوپلان,
,
, ,


آبشار کرودی کن (تنگ زندان)

آبشار کرودی کن (تنگ زندان) یکی از زیباترین و بلندترین آبشارها در منطقه حفاظت شده سبزکوه و در زبان محلی به معنای مه دود مانند است.
این آبشار در حد فاصل روستاهای معدن و کلارمویی در ۳۰ کیلومتری شهر ناغان و ۷۷ کیلومتری شلمزار ، مرکز شهرستان کیار و ۵۵ کیلومتری شمال لردگان واقع شده است و آب آن در تنگ زیبای زندان جاری شده و در نهایت به درازه رود (آب ونک) می پیوندد.
آبشار کرودی کن در فاصله ۱۴۰ کیلومتری از شهرکرد ، مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

,
, آبشار کرودی کن (تنگ زندان), آبشار کرودی کن (تنگ زندان),
,
,
,
,
, ,


آبشار دره عشق (معدن)
آبشار دره عشق (معدن) تقریبا در ۷۰ کیلومتری شهر شلمزار قرار دارد. درفاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد ، مرکز استان چهارمحال و بختیاری ، درمنطقه مشایخ شهرستان کیار در نزدیکی روستای دره عشق قراردارد.
درکنار این آبشار دره عشق ، رود کارون جریان دارد و در اطراف آبشار انارستانها وشالیزارهای روستای دره عشق و دورک شاهپوری فضای شگفت انگیزی را به وجود آورده است و فصول بهار و تابستان وقت مناسبی برای بازدیدکنندگان می باشد.
این آبشار که ارتفاع آن به حدود بیش از صد متر می رسد از دل کوه با سرعت زیادی بیرون می جهد و منظره بدیعی پدید می آورد.

,
, آبشار دره عشق (معدن), آبشار دره عشق (معدن),
,
,
,
, ,


منطقه حفاظت شده سبزکوه
منطقه حفاظت شده سبزکوه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان قرار دارد. این منطقه با مساحت ۵۶۳۰۸ هکتار، در شهرستان‌های بروجن، لردگان و کیار استقرار یافته‌ است.
منطقه حفاظت شده سبزکوه از نظر توپوگرافی دارای سیمای کاملاً کوهستانی می‌باشد. حداکثر ارتفاع این منطقه ۳۸۷۰ متر و کمترین ارتفاع آن ۱۱۲۰ متر از سطح دریا به ثبت رسیده است. این منطقه دارای دره‌های عمیق و آبشارهای متعدد می‌باشد.
راه دسترسی آسفالته، فضای سبز و آب آشامیدنی، از تسهیلات و امکانات این منطقه است. دسترسی به این منطقه از طریق جاده آسفالته و خاکی پاسگاه برجوئی، از طریق جاده خاکی سر پیر، از طریق جاده آسفالته بروجن به لردگان، جاده آسفالته لردگان به معدن و معدن به دورک و جاده آسفالته حیدرآباد از طریق شهر ناغان و جاده خاکی وستگان از طریق روستای وستگان و جاده خاکی تنگ زندان جاده خاکی حیدرآباد به دم‌آب و تنگ لاغر و جاده خاکی روستای چاه گاه، میسر می‌باشد.

,
, منطقه حفاظت شده سبزکوه, منطقه حفاظت شده سبزکوه,
,
,
,
, ,
 
,


پایان پیام/

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه