اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی طارم:

400 تن محصول نوبرانه گیلاس در طارم برداشت می‌شود

400 تن محصول نوبرانه گیلاس در طارم برداشت می‌شود
مدیرجهاد کشاورزی طارم با اشاره به تولید گیلاس در شهرستان طارم گفت: امسال براساس برآورد‌های انجام شده 400 تن محصول نوبرانه گیلاس در طارم برداشت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان تولید گیلاس در شهرستان طارم اظهار کرد: در شهرستان طارم حدود 136 هکتار باغات گیلاس وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: از این میزان 100 هکتار بارده بوده و برداشت محصول انجام می‌شود و از مجموع باغات بارده امسال براساس پیش‌بینی‌های انجام شده 400 تن محصول نوبرانه گیلاس برداشت می‌شود.

,

مدیرجهاد کشاورزی طارم با اشاره به اینکه گیلاس طارم دارای کیفیت بسیار بالایی است بیان کرد: حدود 500 بهره بردار مشغول کشت و کار محصول گیلاس در سطح شهرستان هستند

,

وی خاطر نشان کرد: این محصول در روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان تولید می‌شود.

,

اسکندری عنوان کرد: این روستاها به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی خاص از جمله شب‌های خنک و روزهای گرم با شدت آفتاب بالا باعث شده محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

,

وی با اشاره به درآمد حاصل کشاورزان حاصل از تولید گیلاس در طارم بیان کرد: درآمد حاصل از برداشت محصول گیلاس در شهرستان طارم سالانه به طور متوسط به 60 میلیارد تومان می‌رسد.

,

مدیرجهاد کشاورزی طارم با یان اینکه سالانه افراد زیادی از سایر استان و نقاط مختلف استان زنجان برای خرید گیلاس به طارم سفر می‌کنند بیان کرد: ارقام کشت شده در این شهرستان از نوع تک دانه، مشهدی، شبستری و محلی است.

,

وی خاطر نشان کرد: برداشت گیلاس با توجه به زمان رسیدن ارقام مختلف در سطح شهرستان پیش‌بینی می‌شود تا اواخر تیر ماه ادامه داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه