اخبار داغ

خوناشام مفیدی که به جراح کوچک معروف است/ استقبال چشمگیر مینابی ها از پرورش زالو

خوناشام مفیدی که به جراح کوچک معروف است/ استقبال چشمگیر مینابی ها از پرورش زالو
علی سهرابی کار آفرین هرمزگانی با بیان اینکه زالو خوناشام مفید و سودآور است گفت: زالوهای ایرانی از بهترین نوع زالو های جهان به شمار می آیند و صادرات هر چهار قطعه زالو با یک بشکه نفت اپک برابری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها نسخه شفا بخش وضعیت موجود، پیش روی ما قرار گرفته که به دو موضوع تولید داخلی و کار آفرینی تاکید ویژه ای شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با توجه به نیروی انسانی جوان، تحصیل کرده، جویای کار و منابع خدادادی که در پهنه کشور گسترده است بدون شک می توان با استفاده از نیروی بسیجی، با اخلاص، جهادی و انقلابی گری، عوارض ناشی از تحریم ها را از بین برد و یا کاهش داد و تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

,

از عوامل اصلی بیکاری در کشوری مثل ایران استفاده نکردن از ظرفیت های متنوع این سرزمین است و علت آن نیزعدم شناسایی ظرفیت ها یا مورد توجه قرار نگرفتن آنها است که سالهای اخیر به عنوان ظرفیت شغلی نمود عینی پیدا کرده پرورش و تکثیر زالو است.

,

شاید پرورش زالو موجودی که به مکیدن خون انسان شهرت دارد کمی عجیب باشد اما این موجود به عنوان یکی از درمانگر های انسان ازقرن ها پیش شناخته شده و حتی در قانون بوعلی سینا فصلی درباره زالو وعلائم زالو های سمی و مفید آمده است.

,

پرورش زالو راهی برای پیشرفت تولیدات داخلی و خوداتکایی

, پرورش زالو راهی برای پیشرفت تولیدات داخلی و خوداتکایی, پرورش زالو راهی برای پیشرفت تولیدات داخلی و خوداتکایی,

قلعه مینابی، کارشناس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان میناب در گفت وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اعطای وام بیست میلیون تومانی به مددجویان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آن تاثیر ها می باشد و به عبارتی اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید بر مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.

, هرمز,

کارشناس کمیته امداد ادامه داد: در پی تشخیص ظرفیت های شهرستان میناب واعطای وام جهت خود کفایی مدد جویان برآمدیم و با استقبال آن ها روبرو بودیم و از آن جایی که پرورش زالو یکی از کارها در حوزه اقتصاد مقاومتی است در صدد فراهم کردن ایجاد این شغل برامدیم.

,

مینابی افزود: شرایط اقلیمی میناب به گونه ای است که برای پرورش زالو باید سالن های مصنوعی را ایجاد کرد، بنابراین با آموزش های لازم و فراهم کردن شرایط رشد و ارائه خدمات به مدد جویان  و کار آفرینان در راستای ایجاد این فرصت شغلی بر آمدیم.

,

وی خاطر نشان کرد: کارآفرینان تا انتهای کار از حمایت کارشناسنان خانه زالو و شرکت های طرف قرارداد بهره مند شده و همچنین خرید زالو ها از کار افرینان تضمینی است.

,

علی سهرابی، کار آفرین مینابی در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه پرورش زالوهای طبی راهی موثر در ایجاد شغل برای جوانان این منطقه است، اظهار کرد: از آنجایی که شهرستان میناب درسال های اخیر با مشکل کم آبی  مواجه است لذا پرورش زالو جایگزین مناسبی برای شغل کشاورزی می باشد.

, هرمز,

, ,

عضو شورای روستا هشتبندی تصریح کرد: طی همکاری که با کمیته امداد امام خمینی (ره) و خانه زالوی ایران، امکانات و آموزش های لازم را دریافت کرده و بستر رشد دوهزار زالوی مولد را ایجاد کردم  چرا که زالو درمانی یکی از روش های سنتی در طب پزشکی است.

,

سهرابی گفت: از آنجایی که هشتبندی منطقه ای با آب و هوای گرم محسوب می شود،نیازمند ایجاد سالن های مصنوعی  زیر نظر مشاوران و کارشناسان خانه ی زالوی ایران بوده و کارآفرینان همه روزه با آنها در ارتباط هستند.

,

زالو جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی کشور

, زالو جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی کشور, زالو جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی کشور,

وی با بیان اینکه زالو خوناشام مفید و سودآور است، افزود: این خوناشام مفید که به جراح کوچک معروف است و زالوهای ایرانی از بهترین نوع زالو های جهان به شمار می آیند پس با برخورداری از حمایت دولت و مسئولان در عرصه صادرات می توان گام موثر برداشت.

,

این کارافرین هرمزگانی ادامه داد: چهار قطعه زالو با یک بشکه نفت اپک برابری می کند بنابراین می تواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفت کشور باشد.

,

, ,

سهرابی بیان کرد: زالو ها در دو ماه اول در خواب هستند که آن ها را در وان های آب نگهداری می کنیم و تغذیه زالو ها هر شش ماه یک بار از طریق خون دام تازه تهیه و توسط متخصصان مرکز بهداشت میکروب زدایی می شوند.

,

وی با تاکید بر اهمیت کارآفرینی برای مبارزه با بیکاری خاطرنشان کرد: این کار می تواند بستر مناسبی برای ایجاد شغل جوانان منطقه و استفاده از ظرفیت های بومی شهرستان باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه