اخبار داغ

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین:

60 درصد کودکان کار از اتباع بیگانه هستند/ شناسایی 220 کودک کار در سال گذشته

60 درصد کودکان کار از اتباع بیگانه هستند/ شناسایی 220 کودک کار در سال گذشته
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته در استان قزوین 220 کودک کار و خیابان شناسایی شدند؛ که از این تعداد ۱۲۴ کودک و به عبارتی نزدیک به ۶۰ درصد آنها از اتباع خارجی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهاره رحمانی در گفت‌‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به اقدامات بهزیستی استان برای کودکان کار و خیابان اظهار کرد: هم‌اکنون دو مرکز در ارتباط با کودکان کار و خیابان در قزوین فعالیت دارد که شامل یک مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان کار و خیابان و دیگری مرکز روزانه حمایتی و آموزشی از این کودکان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مرکز روزانه حمایتی آموزشی از کودکان کار و خیابان در راستای توانمندسازی کودک و خانواده فعالیت می‌کند و مرکز شبانه روزی نیز یک مرکز موقت برای نگهداری کودکانی است که به دلایل مختلفی دارای سرپرست مناسبی نیستند که در نهایت تعیین تکلیف می‌شوند. 

مرکز حمایتی و آموزشی کودکان کار در تاکستان راه‌اندازی می‌شود
این مسئول عنوان کرد: در مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابان کلیه خدمات مددکاری، روانپزشکی، پزشکی، بهداشتی، درمانی و حقوقی به کودک ارائه می‌شود و پس از ترخیص از مرکز نیز پیگیری‌ها و بررسی وضعیت کودک به صورت بازه‌ زمانی ماهانه، سه ماهه و شش ماهه همچنان ادامه دارد. 

رحمانی بیان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از کار کودک، حمایت از حقوق کودکان، بالا بردن کیفیت زندگی کودکان و سالم سازی محیط زندگی شهرها از جمله اهداف مهم راه‌اندازی این مراکز است. 

وی تصریح کرد: سال گذشته در استان قزوین ۲۲۰ کودک کار و خیابان شناسایی شدند که از این تعداد ۱۲۴ نفر از آنها و به عبارتی نزدیک به ۶۰ درصد این کودکان اتباع خارجی هستند. 

این مسئول اضافه کرد: شناسایی کودکان کار و خیابان به اشکال مختلفی همچون خود معرفی، شناسایی از طریق تیم‌های سیار و اورژانس اجتماعی ۱۲۳، ارجاع از طریق مراجع انتظامی و قضایی و یا معرفی توسط مردم انجام می‌شود که پس از پذیرش در مراکز حمایتی بهزیستی خدمات مددکاری، بهداشتی و درمانی و سایر خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود. 

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در تلاش هستیم که امسال یک مرکز روزانه حمایتی و آموزشی کودکان کار در شهر تاکستان راه‌اندازی کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در آیین نامه ساماندهی کودکان کار مصوبه هیئت وزیران، ۱۱ نهاد و ارگان با سازمان بهزیستی در این زمینه همکاری دارند؛ چراکه فعالیت ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان فقط مختص بهزیستی نیست. 

وی در پایان گفت: هر یک از سازمان‌ها و نهادهای همکار در بخش توانمندسازی کودکان وظایف جداگانه‌ای دارند به طور مثال نیروی انتظامی، دادگستری، تامین اجتماعی، اداره کار، شهرداری‌ها، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، کمیته امداد و آموزش و پرورش هر یک وظایفی را برعهده دارند. 


انتهای پیام/

,
,
,
, مرکز حمایتی و آموزشی کودکان کار در تاکستان راه‌اندازی می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه