اخبار داغ

رییس دادگستری تربت حیدریه خبر داد؛

ورودی 60 هزار پرونده به حوزه قضایی تربت حیدریه

ورودی 60 هزار پرونده به حوزه قضایی تربت حیدریه
رییس دادگستری تربت حیدریه با بیان اینکه سال گذشته 60 هزار پرونده به حوزه قضایی این شهرستان وارد شده در عین حال از مسیر تردد باندهای قاچاق و مواد مخدر، شبه مرزی بودن، تنوع جمعیتی، بافت ناهمگن، وجود اختلافات ملکی و همچنین آسیب های اجتماعی بعنوان مهمترین دلیل افزایش ورودی ها در این شهرستان یاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ محمد ابراهیم زاده چناری صبح امروز در نشست شورای اداری تربت حیدریه اظهار کرد: ورودی سالانه بین 50تا 60 هزار پرونده برای شهرستانی با جمعیت حدود 250 هزار نفر زیبنده نیست و چنانچه یک محاسبه ای کوتاه داشته باشیم که بر اساس هر پرونده فقط دو نفر به حوزه قضایی مراجعه کنند حداقل نیمی از مردم گرفتار مباحث قضایی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: هر چند بخشی از پرونده ها به دلیل وجود بزرگترین گلوگاه امنیتی شرق کشور که در ایستگاه کامه که ناشی از مسیر تردد قاچاقچیان مواد مخدر است اما در عبن حال این تعداد ورودی برای این شهرستان زیبنده تیست.

,

 

,

ابراهیم زاده اضافه کرد: علاوه بر مسیر تردد قاچاقچیان، شبه مرزی بودن، بافت ناهمگن، تنوع جمعیتی، مهاجر پذیر بودن، وجود اختلافات ملکی و عدم بروز رسانی املاک و خشکسالی های اخیر در شهرستان مزید بر علت شده و بر تعداد ورودی های نیز افزوده است.

,

 

,

رییس حوزه قضایی تربت حیدریه گفت: از طرفی افرایش آسیب های اجتماعی بخصوص در حاشیه شهر و همچنین فقدان امکانات فرهنگی متناسب در سطح شهرستان باعث افزایش ورودی ها به دادگستری شده است.

,

 

,

ابراهیم زاده گفت: سال گدشته 387 فقره پرونده متعلق به شکایت مردم از ادارات سطح شهرستان در حوزه قضایی وصول شده و این در حالی است که این میزان پرونده نسبت به سال 95 حدود 15 درصد افزایش داشته و همچتین از ابتدای امسال 50 فقره پرونده برای ادارات در حوزه قضایی تشکیل شده است.

,

 

,

وی از مسوولان ادارات خواست تا با رعابت قوانین و مقررات و تکریم ارباب رجوع و همچنین با مدیریت خود حداقل از افزایش ورودی ها در حوزه دستگاههای اجرایی ممانعت کنند.

,

 

,

وی از کاهش وقت رسیدگی به پرونده های قضایی خبر داد و گفت: تا قبل از سال 93 آمار پرونده ها در شعبات دادگستری حدود 1700 فقره بود که با تدابیر اتخاذ شده از سال 93 تاکنون هر شعبه کمتر از 200 فقره پرونده موجود دارد و این در شرایطی است که وقت رسیدگی ها از یکسال و چند ماه به 96 روز کاهش یافته است.

,

 

,

مرحله اول امر به معروف سالم سازی و صحیح زندگی کردن است

, مرحله اول امر به معروف سالم سازی و صحیح زندگی کردن است,

امام جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی را زنده نگه دارد افزود: امر به معروف و نهی از منکر با برخورد های نادرست محقق نمی شود، بلکه مرحله نخست آن سالم سازی و صحیح زندگی کردن و استفاده بجا از تعمت های الهی است.

,

 

,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم مردم نظارت و انتفاد از مسوولان است و مسوولان هم نیز باید انتقاد پذیر باشند زیرا اگر نظارت همگانی از سوی مردم بر حاکمیت نباشد ثمره ناخوشایندی بهمراه خواهد داشت.

,

 

,

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که هر انتقادی از سوی مردم صحیح است، لذا به فرموده امیر المومنین علی علیه السلام انتقاد در چهارچوب احکام دین و جامعه اسلامی باید انجام شود.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه گفت: در حاکمیت دینی مسوولان جامعه اسلامی قبل از اینکه بر ابدان مردم حاکمیت می کنند باید بر روح و قلب و دل مردم حاکم باشند و آنجاست که جامعه آنها را پذیرفته و این مهم مستلزم انتخاب راه صحیح توسط مسوولان جامعه دینی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه