اخبار داغ

در گفتگو با کوهنورد عکاس اصفهانی مطرح شد؛

عکس «تالاب گاوخونی» کوهنورد عکاس برگزیده شد/ عکاسی و کوهنوردی متمم یکدیگرند

عکس «تالاب گاوخونی» کوهنورد عکاس برگزیده شد/ عکاسی و کوهنوردی متمم یکدیگرند
در جشنواره تاجیک فوتو آرت 2018 در بخش طبیعت عکس «کوچ فلامینگوها از تالاب گاوخونی» و در بخش گردشگری یا سفر نیز عکسی از کوهستان های نپال امین دهقان برگزیده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ امین دهقان را می توان عکاس کوهنورد و یا کوهنورد عکاس دانست که در هر دو این رشته ها مهارت بسیار دارد و جوایز جهانی زیادی در عرصه عکاسی کسب کرده است و آخرین جایزه را نیز خردادماه امسال از جشنواره تاجیک فوتو آرت 2018 گرفته که به همین بهانه به گفت و گو با وی پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
علاقه تان در عکاسی چیست؟
, علاقه تان در عکاسی چیست؟, علاقه تان در عکاسی چیست؟,
 
,
من در بخش طبیعت و سفر و گردشگری عکاسی می کنم و ۲۵ سال پیش کار کوهنوردی و عکاسی را همزمان با یکدیگر آغاز کردم، از سال ۹۰ به بعد مربی رسمی کوهنوردی هستم.
,
 
,
عکاسی و کوهنوردی با هم مشکل نیست؟
, عکاسی و کوهنوردی با هم مشکل نیست؟, عکاسی و کوهنوردی با هم مشکل نیست؟,
 
,
کوه ها و آبشارها و دره هایی که در زمان کوهنوردی توسط یک کوهنورد رویت می شود ظرفیت بالقوه برای عکاسی دارند، هر آدمی نمی تواند به این مناطق برود و به همین دلیل یک کوهنورد مناظر بکری را می تواند مشاهده کند که برای عکاسی بسیار ناب است.
,
 
,
یک عکاس می تواند کوهنورد باشد یا یک کوهنورد بهتر است عکاس باشد؟
, یک عکاس می تواند کوهنورد باشد یا یک کوهنورد بهتر است عکاس باشد؟, یک عکاس می تواند کوهنورد باشد یا یک کوهنورد بهتر است عکاس باشد؟,
 
,
لزوما هر عکاسی کوهنورد نیست و هر کوهنوردی هم عکاس نیست یکی از چیزهایی که در عکاسی کوهنوردی لازم است داشتن استعداد و دانستن فنون عکاسی است و در واقع عکاسی و کوهنوردی متمم یکدیگر هستند. عکاسی همراه با کوهنوردی هیچ محدودیتی ایجاد نمی کند و در روی قله ها و جاهای پر خطر با دوربین کامپکت عکاسی می کنم و در مناطق صاف نیز که محدودیتی برای عکاسی با دوربین های حرفه ای وجود ندارد.
,
 
,
این جشنواره در چند بخش برگزار شد و شما در کدام بخش برگزیده شدید؟
, این جشنواره در چند بخش برگزار شد و شما در کدام بخش برگزیده شدید؟, این جشنواره در چند بخش برگزار شد و شما در کدام بخش برگزیده شدید؟,
 
,
این جشنواره در چند بخش آزاد رنگی، آزاد تک عکس، گردشگری یا سفر، طبیعت و منظره برگزار شد و ۱۱ عکس از من در این جشنواره پذیرفته شد که دو قطعه عکس از این عکس ها برگزیده شدند، در بخش طبیعت عکس «کوچ فلامینگوها از تالاب گاوخونی» برگزیده شد و در بخش گردشگری یا سفر نیز عکسی از کوهستان های نپال برگزیده شد.
,
 
,

[gallery order="DESC" link="file" columns="2" size="full" ids="894856,894857"]

,

[gallery order="DESC" link="file" columns="2" size="full" ids="894856,894857"]

,
 
,
به غیر از این جشنواره آخرین عکس هایتان را کجا شرکت داده اید؟
, به غیر از این جشنواره آخرین عکس هایتان را کجا شرکت داده اید؟, به غیر از این جشنواره آخرین عکس هایتان را کجا شرکت داده اید؟,
 
,
در جشنواره هنر کرواسی که با موضوع آزاد در دو بخش رنگی و تک رنگ برگزار شده بود، هشت عکس ارسال کردم که چهار تا از آنها مورد پذیرش جشنواره قرار گرفته است.
,
 
,
چه سخنی با هنرمندان عکاس دارید؟
, چه سخنی با هنرمندان عکاس دارید؟, چه سخنی با هنرمندان عکاس دارید؟,
 
,
متاسفانه بسیاری از هنرمندان با یکدیگر صمیمی نیستند و مناطقی را که عکاسی می کنند، به ویژه در عکاسی طبیعت به یکدیگر نمی گویند یا حتی جشنواره ها را به یکدیگر اطلاع رسانی نمی کنند، در حالی که هرچه تعداد شرکت کننده در یک جشنواره بالاتر باشد آن جشنواره اعتبار بیشتری می یابد.
,
 
,
و برای کوهنوردان؟
, و برای کوهنوردان؟, و برای کوهنوردان؟,
 
,
در زمینه کوهنوردی متاسفانه اصفهان فاتح قله هشت هزار متری ندارد و این برای شهری به جمعیت و قدمت اصفهان با فرهنگی ریشه دار یک درد است که بیشترین مالیات کشور را می دهد و به نوعی بیشترین درآمد را داراست اما هیچ یک از بنگاه های اقتصادی اسپانسر یک کوهنورد نمی شوند تا موفق به صعود به قلل مرتفع دنیا شوند و برای ایران و اصفهان افتخار آفرینی کنند.
,
 
,
برنامه آینده تان چیست؟ در زمینه عکاسی و کوهنوردی؟
, برنامه آینده تان چیست؟ در زمینه عکاسی و کوهنوردی؟, برنامه آینده تان چیست؟ در زمینه عکاسی و کوهنوردی؟,
 
,
در آینده نزدیک و به زودی به قله اورست صعود خواهم کرد، تمامی دوره های آموزشی را به اتمام رسانده ام و البته حتما سعی می کنم در صعود از اورست هم عکاسی کنم.
,
 
,
گفتنی است، امین دهقان متولد 1358 و کارشناس ارشد مهندسی عمران است. وی کار خود را در زمینه عکاسی و کوهنوردی همزمان آغاز کرد. این عکاس کوهنورد برگزیده بسیاری از جشنواره های عکس بین المللی است و مربی رسمی کوهپیمایی فدراسیون کوهنوردی است.
,
 
,
شروع عکاسی این هنرمند از سال 1371 با دوربین آنالوگ (بصورت آماتور) بود و دهقان همچنان عضو اصلی و رسمی انجمن عکاسان ایران، عضو رسمی فدراسیون جهانی هنرهای عکاسی فیاپ، دارای لقب مادام العمر آرتیست فیاپ A FIAP از فدراسیون بین المللی عکاسی فیاپ در فرانسه، حد نصاب لقب هنرمند ممتاز EFIAP از فدراسیون جهانی عکس است.
,
 
,
کتاب صعود به بام قاره اروپا و بام قاره آفریقا (انتشارات واژیران 1394)، صعود موفق به قلل البروس (روسیه) - کلیمانجارو (تانزانیا) - کالاپاتار (نپال) - آیلندپیک هیمالیا (نپال) - آکونکاگوا 6962متر (آرژانتین) از آثار وی در زمینه کوهنوردی است.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه