اخبار داغ

یادی از ‌شهید "ابراهیم‌زاده" از شهدای جنگ تحمیلی

یادی از ‌شهید "ابراهیم‌زاده" از شهدای جنگ تحمیلی
شهید رمضان ابراهیم‌زاده یکی از شهدای جنگ تحمیلی است که در ماه رمضان به دنیا امد و به همین دلیل او را رمضان نامیدند. او در وصیت نامه خود تاکید دارد پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت و خودتان آسیبی نرسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به بهانه برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی خبرگزاری تسنیم تصمیم گرفت هر روز به معرفی یکی از شهدای استان خراسان جنوبی بپردازد و با انتشار پیام‌ها و وصیت نامه این شهیدان گامی در جهت حفظ و نشر ارزش‌ها و آرمان‌های آنها بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری تسنیم,

شهید رمضان ابراهیم‌زاده متولد پنجم اردیبهشت 1339 در شهرستان سرایان است و در خانوادهای ساده و مذهبی به دنیا آمد .

,

تولد این شهید مصادف با ماه مبارک رمضان بود و این شد که اسمش را رمضان نامیدند.

,

قبل از دبستان، برای فراگیری قرآن به مکتب خانه فرستاده شد و از آن پس تا لحظه شهادت هرگز از قرآن جدا نشد.

,

 شهید ابراهیم‌زاده از همان کودکی در کنار تحصیل و فراگیری علم در کار کشاورزی نیز کمک حال پدرش بود. در سن 15 سالگی پدرش را از دست داد و سرپرستی خانواده 6 نفره را بر عهده گرفت. هم درس می‌خواند و هم کار کشاورزی می‌کرد و در سن 19 سالگی دیپلم خود را گرفت.

,

در بهمن سال 1359 به سربازی اعزام شد و دوره آموزشی را در کرمان به پایان رساند و در لشکر 21 حمزه به تهران و سپس به جبهه اعزام شد و مدت یک سال با دشمن بعثی مبارزه کرد.

,

رمضان به مسائل اعتقادی پایبند و در انجام آنها کوشا بود و به نماز به خوبی توجه داشت.

,

او که زاده رمضان بود با ماه مبارک رمضان مأنوس بود و قبل از رسیدن به سن تکلیف در انجام تکالیف دینی کوتاهی نمی‌کرد.

,

وی در جلسات مذهبی و هیئت‌های سینه زنی به صورت جدی و با علاقه و پیوسته شرکت می‌کرد.

,

وی در انجام کارهای خیر اجتماعی، با اینکه بضاعت چندانی نداشت پیشقدم بود و خیلی از شبها را در بسیج می‌گذراند و با تلاش خالصانه‌اش به ایفای نقش در امور اجتماعی می‌پرداخت.

,

دارای روحیه‌ای قوی و خلل ناپذیر و برخوردار از فرهنگ و بینش نسبتاً جامع نسبت به انقلاب و اسلام و فرایضش بود و در صحنه‌های مفید اجتماع حضوری فعال داشت.

,

شهید رمضان ابراهیم‌زاده به علت مزین بودن به اخلاق اسلامی، امانتداری، وفای به عهد و برخورداری از حس مساعدت به دیگران، در میان مردم محبوب بود.

,

وی در رفتار و حرکات و اخلاقش الگو بود و در محیط تحصیل و اجتماع و خانواده کسی از او نگرانی یا ناراحتی نداشت و اسباب رنجش دیگران را فراهم نمی‌کرد.

,

سرانجام در بیستم خرداد 1361 در عملیات آزادسازی خرمشهر در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره خاک خوزستان را از خونش رنگین و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

,

, ,

در وصیت نامه شهید آمده است: "و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون" اینجانب سرباز الله، رمضان ابراهیم‌زاده دوستدار رهبر بت شکن زمان و آرزویم همانا پیروزى نهایى لشکر اسلام و نابودى کفر جهانى و فرج حضرت مهدى (عج) است.

,

از خداوند قادر متعال مى‌خواهم که اکنون که در جهاد اصغر لباس رزم بر تن دارم مرا بر جهاد اکبر که همانا مبارزه با نفس پلید است پیروز گرداند.

,

از خداوند بزرگ مى‌خواهم که قلم عفو بر گناهانم بکشد و گرچه هرکسى را مقام شهادت شایسته نیست اما از خداوند مى‌خواهم از باب فضل و کرمش با من رفتار کند و حال که بنا است روزى از این دنیا بروم پس چه بهتر طورى بروم که مایه خشنودى خودش باشد و آن نوع رفتن از این دنیا را من  با آگاهى کامل، مرگ سرخ مى‌دانم چون " گرچه مرگ سرخ رنگین است / بهتر از زندگى ننگین است".

,

به مادرم سفارش مى‌کنم که هیچ ناراحتى به خود راه ندهید و از بابت من آسوده خاطر باشید چون این راه را با آگاهى کامل انتخاب کردم و باز به مادرم و برادرانم و خواهرم سفارش مى‌کنم که بلند گریه نکنند چراکه دشمنان اسلام خوشحال مى‌شوند و از تمامى قومان و خویشان و خواهران و برادران مسلمانم مى‌خواهم که اگر از من بدى دیده‌اند به بزرگى خودشان ببخشند.

,

از تمام برادران و خواهران تقاضا دارم که دستورات امام عزیز را مو به مو اجرا کنند و پشتیبان ولایت فقیه باشند و همواره پشت سر روحانیت مترقى و متعهد باشند و دست از امام عزیز بر ندارند چون غافل شدن از اسلام همانا و گرفتار چپاولگران تاریخ شدن همانا.

,

غارتگران شرق و غرب مى‌خواهند شما را از صراط مستقیم منحرف کنند اما شما باید آگاه باشید و گوش به فرمان روحانیت اصیل و متعهد باشید چراکه اینها در طول تاریخ به اثبات رساندند که همواره در خط اسلام و براى رفاه مستضعفین گام بر مى‌دارند.

,

پس آگاه باشید و از تفرقه بپرهیزید و اتحاد خود را همچنان حفظ کنید که دشمنان از اتحاد شما مى‌ترسند و تا وقتى اتحاد داشته باشید هیچگونه آسیبى به شما نخواهد رسید و باز سفارش مى‌کنم به مادرم و تمامى خانواده شهدا که امروز روزى نیست که بر سر قبر شهدا گریه کنید امروز باید پیام شهیدان را به گوش جهانیان برسانید.

,

در خاتمه براى خانواده‌ام صبرى زینب گونه و براى اسلام پیروزى و براى کفر نابودى و براى امام عزیز طول عمر و براى ملت ایران روزهاى خوشى را آرزو مى‌کنم و در اینجا شما را به خداى بزرگ مى‌سپارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه