اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

انتشار اخبار ناامیدکننده به صلاح کشور نیست/ از مطبوعات گلایه‌مندیم که چرا از بیان حقایق خوف دارند

انتشار اخبار ناامیدکننده به صلاح کشور نیست/ از مطبوعات گلایه‌مندیم که چرا از بیان حقایق خوف دارند
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با برگزاری جلسات ماهانه با اصحاب برای انعکاس اخبار و گزارش‌های انجام شده موافق هستیم؛ اما از مطبوعات گلایه مندیم که چرا از بیان حقایق خوف دارند؟ آنها باید حقایق را با شجاعت و صراحت مطالبه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین ؛ حجت الاسلام قدرتی در عصر امروز در دیدار با هیئت مدیره خانه‌ی مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: یکی از نعمت‌های خدای متعال به بشر نطق و زبان است که اگر زبان نبود بسیاری از مکنونات و دانسته‌های بشر پنهان می‌ماند و این زبان ابزار ارزشمندی برای بیان نیازها و مشکلات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
وی با بیان اینکه رسانه‌ها زبان گویای جامعه هستند، افزود: مطبوعات به نمایندگی از اقشار مختلف جامعه به شناسایی مشکلات و بیان آنها می‌پردازد و زمینه مطالبه گری را فراهم می‌کنند که برخی از مشکلات با فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها و برخی نیز با همت مسئولان حل می‌شود.
,
 
,
رئیس کل دادگستری استان قزوین اذعان کرد: منشأ بسیاری از جرم‌ها در جامعه عدم آگاهی مردم است؛ بنابراین ما نیازمند افزایش سطح دانش قضایی مردم هستیم؛ از سوی دیگر باید مطبوعات با دانش قضایی آشنا باشند و اطلاع رسانی حقوقی و قضایی نسبت به آسیب‌های کلان استان داشته باشند.
,
 
,
وی گفت: طلاق، اعتیاد، خشونت، خانه‌های مجردی و حاشیه نشینی جزو آسیب‌های اجتماعی مهم در استان قزوین است که در این حوزه وظیفه رسانه بیان مشکلات و فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی‌های مردم است.
,
 
,
, ,
 
,
این مقام قضایی با اشاره به عدم پیگیری اتهامات قضایی در فضای مجازی بیان کرد: متاسفانه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام به دلیل دراختیار نبودن سرورهای آن، فضای نامناسبی را ایجاد کرده و عده ای به دروغ و تهمت و شایعه پراکنی روی آوردند.
,
 
,
وی عنوان کرد: فضای مجازی متولی خاصی ندارد و اصحاب رسانه نباید خود را با فعالان فضای مجازی مقایسه کنند، در فضای مجازی مطالب باطل همچون کف روی آب است که ماندگاری ندارد؛ اما اصحاب رسانه با ارائه اخبار و گزارشات صحیح ماندگار می‌شوند و می‌توانند مخاطب را در زمان طولانی با خود همراه کنند.
,
 
,
ادامه داد: شاید یکی از گلایه‌های اصحاب رسانه عدم انتشار اکثر اخبار حوادث در استان است، به دلیل اینکه مانع سیاه نمایی در جامعه شویم وظیفه قانونی داریم که اکثر اخبار حوادث و قتل و جنایت‌ها را منتشر نکنیم تا امید از جامعه رخ برنبندد.
,
 
,
وی درخصوص درخواست رئیس خانه مطبوعات مبنی بر برگزاری جلسات ماهانه با اصحاب رسانه تصریح کرد: با برگزاری جلسات ماهانه با اصحاب برای انعکاس اخبار و گزارش‌های انجام شده موافق هستیم؛ اما از مطبوعات گلایه مندیم که چرا از بیان حقایق خوف دارند؟ آنها باید حقایق را با شجاعت و صراحت مطالبه کنند.
,
 
,
قدرتی گفت: دستگاه قضا به واسطه محدودیت‌هایی که دارد در حوزه اطلاع رسانی ضعیف است؛ اما در حوزه پیشگیری از جرائم اصحاب رسانه می‌توانند بسیار با قدرت عمل کنند.
,
 
,
وی عنوان کرد: رانت اطلاعاتی خبر باید شکسته شود و همه مطبوعات هماهنگ با نظام و انقلاب حق استفاده از اطلاعات را داشته باشند.
,
 
,
, ,
 
,
رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان تاکید کرد: درباره توزیع عادلانه آگهی‌ها اذعان کرد: باید عدالت در حوزه توزیع آگهی‌ها اعمال شود و آگهی‌ها به میزان تیراژ انتشار نشریه در استان اختصاص یابد، با مراکز دادگستری که توزیع ناعادلانه و رانت دارند برخورد قانونی خواهیم کرد و آگهی‌ها را از انحصار و رانت افراد خاص خارج می‌کنیم.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه