اخبار داغ

نگاهی بر نتایج انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس؛

نمایندگان آذربایجان‌شرقی یکی پس از دیگری کرسی‌ها را از دست دادند + جزئیات

نمایندگان آذربایجان‌شرقی یکی پس از دیگری کرسی‌ها را از دست دادند + جزئیات
انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی همچون هیئت رئیسه اصلی برای نمایندگان استان چندان خوش‌یمن نبود و تنها نماینده ملکان توانست خودی نشان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج، انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس به پایان رسید و در قیاس با سال‌های قبل نشان از تنزل جایگاه‌ نمایندگان‌ آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در حالی قلی‌الله قلیزاده در سال قبل به‌عنوان نایب رئیس کمیسیون عمران فعالیت می‌کرد، امسال از هیئت رئیسه این کمیسیون حذف شد تا جای نماینده کلیبر در هیئت رئیسه این کمیسیون مهم خالی باشد.

,

انتخابات هیئت رئیسه برای احمدعلیرضا بیگی و یعقوب شیویاری نیز خوش‌یمن نبود و آنان به ترتیب از هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و کمیسیون بهداشت و درمان خداحافظی کردند تا عنوانِ دبیری هیئت رئیسه این کمیسیون‌ها به نمایندگان سایر شهرها برسد.

,

با اینکه سلمان خدادادی، نماینده مردم ملکان بعد از وقفه‌ی یک ساله توانست ریاست کمیسیون اجتماعی را از عزیزی پس بگیرد، اما زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از هیئت رئیسه این کمیسیون حذف شد. ساعی در انتخابات هیئت رئیسه اصلی مجلس نیز همچون محمدحسین فرهنگی شکست خورده بود.

,

معصومه آقاپور، نماینده شبستر در کسب جایگاه در هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس موفق بود و توانست به‌عنوان دبیر رأی بیاورد، نماینده ورزقان، رضا علیزاده نیز همچون سال قبل در کسوت نایب رئیسی دوم صنایع و معادن مجلس باقی ماند و توانست جایگاه خود را حفظ نماید.

,

گفتنی است در هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های امنیت ملی، فرهنگی، برنامه و بودجه، حمایت از تولید ملی، حقوقی و قضایی، انرژی، کشاورزی و آموزش از ابتدای مجلس دهم هیچ‌یک از نمایندگان استان حضور نداشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه