اخبار داغ

در چهارمحال و بختیاری:

جشن بندگی در نماز پر شکوه عید سعید فطر

جشن بندگی در نماز پر شکوه عید سعید فطر
نماز عید سعید فطر هم زمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری اقامه شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ نماز عید سعید فطر در سراسر استان چهارمحال و بختیاری با حضور پر شکوه مردم اقامه شد

وحدت بین مسئولین بیشتر از گذشته صورت گیرد

امام جمعه شهرکرد گفت: لازم است نشست‌های وحدت بیش‌تر از گذشته در استان قوت بگیرد و مسؤولان اجرایی، فرهنگی، امنیتی، انتظامی، نظارتی، نمایندگان مجلس در شورای اسلامی و مجلس در سایه وحدت به مردم خدمت کنند و منافع مردم را قربانی بازی‌های سیاسی نکنند.

حجت السلام و المسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز عید سعید فطربا توصیه به مسؤولان چهارمحال و بختیاری جهت حفظ وحدت و همدلی برای خدمت به مردم، گفت: مسؤولان استان در سایه وحدت به مردم خدمت کنند و منافع مردم را قربانی بازی‌های سیاسی نکنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم همه مؤمنین در ماه مبارک رمضان مشمول لطف خداوند قرار گرفته باشند و اگر خدایی ناخواسته این توفیق نصیب برخی از مؤمنان نشده است، روز عید فطر فرصت مغتنمی برای طلب غفران از خداوند است.

نکونام ادامه داد: روزی که در آن معصیت صورت نگیرد عید است و باید امروز با خداوند پیمان ببندیم که از این پس زندگی خود را بر اساس سبک زندگی اسلامی آغاز کنیم تا هر روزمان عید باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره اینکه امام سجاد (ع) در فرازهای از دعای وداع ماه مبارک رمضان صفات خداوند را برشمرده است، خاطرنشان کرد: ایشان در این دعا صفاتی از جمله خدمت بی‌منت، کار و خدمت مستمر، خطاپوشی و عفو دائم، خیرخواهی، شاکر و سپاسگزار بودن را بیان می‌کند، بنابراین لازم است ما نیز به رنگ الهی در بیاییم و این صفات را در خود تقویت کنیم.

نکونام با توصیه به مسؤولان چهارمحال و بختیاری جهت حفظ وحدت و همدلی برای خدمت به مردم، گفت: لازم است نشست‌های وحدت بیش‌تر از گذشته در استان قوت بگیرد و مسؤولان اجرایی، فرهنگی، امنیتی، انتظامی، نظارتی، نمایندگان مجلس در شورای اسلامی و مجلس در سایه وحدت به مردم خدمت کنند و منافع مردم را قربانی بازی‌های سیاسی نکنند.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری امروز نیازمند خدمت صادقانه مسؤولان است و امید است با تلاش مسؤولان استانی آباد داشته باشیم.

نکونام با بیان اینکه یک مناسبت مهم در هفته پیش‌رو در پیش داریم ، افزود: ششم شوال سالروز ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله سیدابوالقاسم دهکردی است که این مرجع منتسب به چهارمحال و بختیاری است و به‌همین مناسبت این هفته در استان به‌نام هفته فقه و فقاهت نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: می‌طلبد رسانه‌ها و متولیان فرهنگ چهارمحال و بختیاری به ویژ‌گی‌های بارز آیت‌الله دهکردی بپردازند و این عالم را برجسته کنند.

خطیب نماز عید سعید فطر در شهرکرد در ادامه با تشکر از فعالان فرهنگی استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های بسیار خوبی از جمله جلسات قرآنی، حلقه‌های معرفتی، لیالی قدر، روز قدس، برگزاری سفره‌های افطاری، برپایی نمازهای جماعت پرشور در مساجد و نشست‌های همدلی و وحدت در استان برگزار شد که بایستی این برنامه‌ها مستمر ادامه پیدا کند.

نماز پرشکوه عید سعید فطر با حضور گسترده مردم شهر فارسان برگزار شد

با حضور پرشور مردم و مسئولان شهر فارسان، نماز باشکوه عید سعید فطر صبح امروز به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن ملک پور امام‌جمعه شهر فارسان اقامه شد.

مردم شهرستان فارسان پس از یک ماه بندگی و عبودیت با حضور پرشور خود در نماز عید سعید فطر آمده بودند تا پیوندی دوباره با ذات اقدس الهی بسته و نشان دهند که برکات ماه مبارک رمضان در زندگی آنان اثرگذار بوده است.

از ساعات اولیه صبح روز عید، مکان‌های اقامه نماز عید سعید فطر شاهد حضور پرشور و باصلابت مردم بود.

حضور نوجوانان و جوانان در نماز عید سعید فطر یکی از ویژگی‌های بارز این مراسم بود به‌طوری‌که بر اساس مشاهدات حاضران در نماز عید را آینده‌سازان ایران اسلامی تشکیل می‌دادند.

امام‌جمعه شهر فارسان پس از اقامه نماز عیدسعید فطر گفت: عید سعید فطر، عید کسانی است که از عرصه‌های جهاد با نفس سرافراز برگشته و با فطرت خدایی خویش پیمانی دوباره بسته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن ملک پور افزود: باید با استمرار عبودیت و اخلاص ماه مبارک رمضان، همه اوقات خویش را معطر کنیم و خود را مهمان همیشه خوان گسترده الهی بدانیم.

وی اظهار داشت: این ماه فرصت دوباره‌ای بود تا دردمندان را حس کنیم و با دشمنان خدا دشمن و با دوستان خدادوست باشیم.

شکوه بندگی مردم ولایتمدار اردل در نماز عید سعید فطر

نجوای بندگی در خجسته عید سعید فطر در شهر اردل طنین انداز شد و مومنان یکصدا در برابر یگانه معبود عالم سر سجده فرود آورده و نماز عید را اقامه کردند.

مردم مومن و خداجوی شهر اردل به شکرانه یک ماه روزه داری و عبادت، نماز عید سعید فطر را با شور و شکوهی خاص در چهار راه نماز این شهر اقامه کردند.

روزه‌داران درحالی در نماز عید فطر فرصت تطهیر و استغفار دوباره غنیمت شمردند که در برخی از بخش ها بعد از نماز جماعت صبح و خواندن ادعیه‌های مختلف و پرداخت زکات فطریه به ایستگاه‌های برپا شده نماز عید سعید فطر را با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار کردند تا در عید فطر پاداش بندگی به درگاه الهی را دریافت کرده و از درگاه ربوی غفران و بخشش گناهان خود را طلب کنند.

برپایی باشکوه نماز عید سعید فطر در لردگان

با حضور تعداد زیادی از امت خداجو، مومن و ولایت مدار نماز پر فیض عید سعید فطر، به امامت حجت الاسلام والمسلمین احمدی رییس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه در استان در چهار راه شهرداری لردگان برگزار گردید.

روز جمعه ۲۵ خردادماه، نماز عید سعید فطر با حضور گسترده مردم مؤمن لردگان در چهارراه شهرداری این شهر و به امامت حجت الاسلام والمسلمین احمدی اقامه شد.

عید فطر، روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد. به راستی که فطرت، چه عطر دل انگیز و روح افزایی دارد و زندگی در پرتوی فطرت چه زیباست!
در پایان ماه مبارک رمضان و پس از یک ماه عبادت و روزه داری، اسلام روز اول ماه شوّال را عید قرار داده است؛ زیرا در این روز، انسان ها به فطرت خود باز می گردند و متوجه عظمت خداوند متعال می شوند.
در این روز، مسلمانان، جسم را به وسیله غسل کردن پاکیزه کرده و با پوشیدن لباس های تمیز و خوشبوکردن خود، آن را کامل می نمایند. پاکیزگی روح و جانشان نیز به وسیله دعا و مناجات و نماز صورت خواهد گرفت و سرانجام، پاکیزگی اموال و دارایی های آنها به وسیله فطریه دادن و کمک کردن بهه انسان های فقیر و نیازمند صورت می پذیرد.

آنچه در ادامه می‌آید گزارش تصویری این مراسم است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نماز پرشکوه عید سعید فطر با حضور گسترده مردم شهر فارسان برگزار شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شکوه بندگی مردم ولایتمدار اردل در نماز عید سعید فطر,
,
,
,
,
,
,
,
, برپایی باشکوه نماز عید سعید فطر در لردگان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, , ,
, , , , , , ,

, ,
, , , , , , ,

, ,
, , , , , , ,

, ,
, , , , , , ,

, ,
, , , , , , ,

, ,
, , , , , , ,

, ,
, , , , , , ,

, ,
, , , , , , ,

, ,
, , , , , , ,

, ,
, , , , , , ,

, , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه