اخبار داغ

حجت الاسلام مروج:

عید فطر، عید کسی است که نماز و روزه او مقبول درگاه الهی واقع شده است/عید فطر روز گردهمایی مسلمانان است

عید فطر، عید کسی است که نماز و روزه او مقبول درگاه الهی واقع شده است/عید فطر روز گردهمایی مسلمانان است
امام جمعه اندیشه گفت: پرداخت زکات فطره قبل از نماز عید فطر مستحب است، این بدان معنی است که پرداخت آن قبل از نماز واجب نیست چرا که امکان دارد کسی قصد داشته باشد فطریه را به فرد نیازمندی که در نظر دارد پرداخت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  پایگاه خبری راه مبین ، سید علی مروج امام جمعه اندیشه در  خطبه های نماز پرفضیلت عید فطر در بین نمازگزاران ضمن اشاره به فضیلت پرداخت زکات فطره گفت: پرداخت زکات فطره قبل از نماز عید فطر مستحب است، این بدان معنی است که پرداخت آن قبل از نماز واجب نیست چرا که امکان دارد کسی قصد داشته باشد فطریه را به فرد نیازمندی که در نظر دارد پرداخت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری راه مبین, پایگاه خبری راه مبین, پایگاه خبری راه مبین,

امام جمعه اندیشه افزود: امام محمد باقر(ع) به نقل از حضرت محمد(ص) می فرمایند صبح روز عید فطر خدا فرشتگان خود را به زمین می فرستد و آن ها ندا سر می دهند که ای امت رسول خدا(ص) از منازل خود برای گرفتن پاداش ماه رمضان که همان آمرزش گناهان است، خارج شوید.

,

وی ادامه داد: روز عید فطر عید کسی است که خدا روزه و نمازش را پذیرفته، هر روزی که در آن معصیت و گناه و نافرمانی خدا نشود، آن روز عید است، پس باید همه مومنان از خداوند اطاعات و پیروی کنند تا هر روز عیدشان باشد.

,

مروج گفت: کم ترین پاداشی که خداوند برای روزه داران در نظر گرفته است، آمرزش و بخشش گناهان است، این موضوع در احادیث مختلف از ائمه اطهار نیز به چشم می خورد.

,

وی گفت: حضرت علی (ع) می فرماید ای مردم آگاه باشید که امروز را خدا عید برای شما قرار داده و شما را شایسته چین نعیدی دانسته  پس یاد خدا کنید و او را بخوانید تا شامل رحمت و آمرزش او شوید.

,

مروج در پایان گفت: یکی از نام های امروز روز اجتماع و روز میل به سوی خدا و روز گردهمایی مسلمانان است، پس همه باید با حضور در چنین اجتماعاتی وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم.

,

نماز

, نماز , نماز ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه