اخبار داغ

به مناسبت فرا رسیدن عید فطر؛

عید فطر، عید بندگی است/تجلی وحدت مسلمین در نماز عید فطر

عید فطر، عید بندگی است/تجلی وحدت مسلمین در نماز عید فطر
عید فطر روزی خجسته و ارزشمند برای مومنان به شمار می رود تا به فطرت اصلی و حقیقی خویش بازگردند و از برکت های بی شمار آن بهره مند شوند و چه شایسته است که مسلمانان به پاس تمامی نعمت ها در اتحادی بزرگ به نماز می ایستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عید فطر، بهار معنویت و عبودیت از راه رسید. هنگامه ای ارزشمند که غنچه های فطرت انسان شکوفا می شود و آنانی که در مکتب انسان ساز رمضان درس اخلاص و بندگی را به نیکی آموخته اند، اینک تصویری زیبا از انسانیت را با روح صیقل خورده ی خویش، نگارگری می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

عید فطر آمد و نوای دل انگیز «الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر ولله الحمد والحمدلله علی ما هدانا وله الشکرعلی ما اولانا» در سراسر این دیار کهن طنین انداز و سراسر ایران زمین غرق در عطر معنویت و عبودیت شد.

,

عید فطر، هنگامه ی شادمانی مؤمنان و نزول رحمت پروردگار عالمیان است، روزی که بندگان مخلص از آزمون بزرگ الهی سربلند و پیروزمندانه بیرون می آیند و بر نفس خویش پیروز می شوند و پاداش یک ماه عبادت و بندگی را از یگانه ی هستی دریافت می دارند. این عید هدیه ای محسوب می شود که از طرف خداوند به مسلمانان اعطا شده و به فرموده پیامبر اکرم(ص) چنین اجری پیش از این به هیچ کس داده نشده است.
خداوند در روز عید، درهای رحمت خویش را دگربار به روی تمامی بندگان خود می گشاید و از این رو انسان ها فرصت این را دارند تا از بخشش و رحمت پروردگار بهره مند شوند. گویی روح انسان دوباره جوان و رایحه ی خوشبوی الهی در کالبدش دمیده می شود.

,
,

عید فطر روزی خجسته و ارزشمند برای مومنان به شمار می رود تا به فطرت اصلی و حقیقی خویش بازگردند و از برکت های بی شمار آن بهره مند شوند و چه شایسته است که مسلمانان به پاس تمامی نعمت ها و رحمت های خالق هستی در اتحادی بزرگ به نماز می ایستند و با ذکر أللَّهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَ أَهلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ أَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ... اعتقاد و ایمان راسخ خویش را به دین مبین اسلام نشان می دهند.
تمامی مسلمانان جهان در عید فطر، سربلند و سرافرازند که ماه مبارک رمضان را با توفیق به پایان رسانده اند و از برکت های معنوی و تربیتی آن بهره مند شده‎اند و ایزد منان را شاکرند که توانسته اند از بزرگ‎ترین کلاس‎های تربیتی اسلام بهره های فراوانی ببرند و ثمره ی آن را بر روح و جان خویش حک کنند.

,
,

 

,

عید فطر، عید بندگی است/خداوند در روز عید فطر به بندگان عیدی می دهد

, عید فطر، عید بندگی است/خداوند در روز عید فطر به بندگان عیدی می دهد,

از همین رو حجت الاسلام و المسلمین شفیع زاده در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر با اشاره به اینکه عید فطر، عید بندی است، اظهار داشت: یک ماه خدای متعال به همه ما توفیق داد که مهمان او باشیم و در واقع میزبان خدا و بندگان مهمان بود.

,

وی ادامه داد: در این یک ماه توانستیم آن شرایط الهی که خداوند متعال فرمودند را انجام دهیم، خدای متعال در واقع عید فطر را برای عیدی گرفتن معنوی ما بندگان از او قرار داد.

,

رئیس اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه خداوند در این روز به بندگان خود عیدی می دهد، خاطرنشان کرد: انشالله عیدی که خداوند متعال به همه عنایت کند ظهور حضرت مهدی عج باشد

,

 

,

سعادت و کمال، پاداش خداوند به مومنان در عید فطر است

, سعادت و کمال، پاداش خداوند به مومنان در عید فطر است,

همین طور آیت الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، اظهار داشت: عید در فرهنگ دینی به معنای روزی است که انسان موفق شده است در مسیر قرب خداوند یک قدمی برداشته و به  کمالات خود بیافزاید.

,

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه تقرب الهی است که بندگان خدا توفیق پیدا می کنند اعمال نیک انجام دهند زمینه سعادت و کمال خود را فراهم کنند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روزه داران در پایان ماه مبارک رمضان این توفیق بندگی را جشن می گیرند، گفت: عید به معنای جشن گرفتن این موفقیتی است که در طول ماه رمضان برای افراد حاصل شده است .

,

وی بیان داشت: بندگان خدا باید کارهای نیک و اعمال شایسته مانند رسیدگی به محرومین و نیازمندان و اعمال عبادی که در ماه مبارک انجام می داد را ادامه دهند و این گونه نباشد که این اعمال فقط در یک بازه زمانی خاصی انجام بگیرد.

,

آیت الله رجبی افزود: در روایات آمده است که در این روز خداوند وقتی مومنان به نماز عید فطر می روند صدا می زند که شما بندگان برای من روزه و نماز خواندید برگردید که شما را آمرزیدم بخاطر اعمال نیکی که به نیت من انجام دادید.

,

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این روز در دعای نماز عید می خوانیم که خدایا تو این روز را برای مسلمین عید قرار دادی و آن وقت از خدا می خواهیم که ما را در تمام خوبی هایی که بندگان صالح و مخلص تو انجام دادند ما  را هم  وارد کند و از همه چیز های بد خارج کند.

,

 

,

نماز باشکوه عید فطر، تجلی زیبای وحدت مسلمین است

, نماز باشکوه عید فطر، تجلی زیبای وحدت مسلمین است,

این در حالی است که آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگا ما با اشاره به اقامه نماز عید فطر در سراسر کشور، گفت: اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر بلاد اسلامی ، تجلی زیبای وحدت مسلمین در کل جهان است.

,

وی بر لزوم حفظ و تداوم معنویت حاصل شده از ماه رمضان در ایام پیش رو تاکید کرد و افزود: عید حقیقی برای ما زمانی است که از معصیت به دور باشیم و مقابل ظلم بایستیم و سر تسلیم در برابر ظالم فرو نیاوریم.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین ابراز امیدواری کرد: انشالله این عید سعید بر همه مسلمین مبارک باشد و همه کشورهای اسلامی به برکت چنین ایام فرخنده ای با هم متحد شده و علیه اسراییل غاصب و استکبار جهانی مبارزه تمام عیاری داشته باشند.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه