اخبار داغ

در نماز عید فطر استان تهران تاکید شد؛

آمریکا درمنطقه شکست خورده است

آمریکا درمنطقه شکست خورده است
نماز عید سعید فطر در سراسر استان تهران با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، مردم شهرستان های استان تهران همگام با سراسر کشور پس از یک ماه رزه داری صبح امروز در صفوف بهم فشرده نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, ، مردم شهرستان های استان تهران همگام با سراسر کشور پس از یک ماه رزه داری صبح امروز در صفوف بهم فشرده نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.,

مشرح خطبه های نماز عید سعید فطر در استان تهران

, مشرح خطبه های نماز عید سعید فطر در استان تهران, مشرح خطبه های نماز عید سعید فطر در استان تهران,

, ,

خطیب نماز عید فطر در تهران: کسانی که به سفرهای خارجی عادت کرده‌اند، ترک عادت کنند / لزوم حفظ وحدت در فضای مجازی
آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای پس از اقامه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران ضمن تبریک و تهنیت این عید خجسته به مردم اظهار داشتند: ملت ما غالبا در شمار «محسنون» هستند. در روایات داریم «خداوند متعال ماه رمضان را میدان مسابقه بین مومنان قرار داده است تا به رضای الهی نزدیک بشوند». ملت ما بحمدالله در این مسابقه هر سال امتیاز بیشتری به دست می‌آورد.

, خطیب نماز عید فطر در تهران: کسانی که به سفرهای خارجی عادت کرده‌اند، ترک عادت کنند / لزوم حفظ وحدت در فضای مجازی, خطیب نماز عید فطر در تهران: کسانی که به سفرهای خارجی عادت کرده‌اند، ترک عادت کنند / لزوم حفظ وحدت در فضای مجازی, خطیب نماز عید فطر در تهران: ,
,

ایشان افزودند: تلاوت قرآن، جزءخوانی قرآن ه در چندین سال قبل فقط در یک شهر برقرار بود اما امروز این سنت بسیار زیبا در بسیاری از شه۹رهای ایران انجام می‌شود. بنده امسال تحقیق کردم که مجالس مناجات، دعا، ذکر و موعظه پرشکوه‌تر، گیراتر و پرجمعیت‌تر برگزار شده است.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم‌چنین به تمجید از طرح افطاری در مساجد اشاره فرمودند و عنوان کردند: اوج درخشندگی ماه رمضان در شب‌های قدر و اجتماع عظیم مردم در شهرهای مختلف سراسر کشور بود که مردم با خداوند صحبت کردند و لطافت روحشان را افزایش دادند و این‌ها همان میدان مسابقه است.

,

آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: راهپیمایی روز قدس یک پدیده است و امسال از همیشه باشکوه‌تر بود. مردم در آن گرما و چند ساعت بعد از شب زنده‌داری مردم با آن شور و نشاط به خیابان‌ها آمدند. آن روز که به ما گزارش کردند، راهپیمایی امسال روز قدس از لحاظ کمیتی هم نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر بوده است.

,

ایشان ادامه دادند: ملت ما خسته نیست و بیدار است. کسانی که ترویج می‌کنند که ملت ما خسته است، خودشان خسته هستند. ملتی که بعد از شب احیاء با آن هیجان وارد خیابان‌ها می‌شوند، خسته نیستند. معنویت مردم ما هر سال در ماه رمضان بیشتر است.

,

فرمانده کل قوا در ادامه به تجلیل از جوانان غیور کشورمان پرداختند و بیان داشتند: عامل این همه تلاش در سراسر کشور عمدتا جوان‌های کشور هستند و این یک سرمایه معنوی بی‌بدیلی است. این موضوع نگهدارنده هویت، استقلال و عزت کشور است.

,

آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌ دوم به شکوه روز قدس عنوان کردند: روز قدس امسال در میان کشورهای دیگر هم پررنگ‌تر بود. این به معنای این است که علی‌رغم تبلیغات دشمنان، نزدیکی ملت‌های مسلمان با ملت ایران بیشتر شده‌اند. دشمنان از استقلال، فکر بلند ابتکاری و عزت او برای زندگی ملی نگران هستند.این قدرت‌ها تلاش خودشان را می‌کنند و البته همیشه هم شکست می‌خورند.

,

ایشان هم‌چنین گفتند: رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که در غرب آسیا ۷ تریلیون دلار پول خرج کرده‌ایم و چیزی گیرمان نیاد. آمریکا در منطقه شکست خوردده است. شیطان با آن همه تلاش نتوانسته به مقاصد خود در غرب آسیا برسد. بعد از این هم قدرت‌های شیطانی هر چه در این منطقه پول خرج کنند، باز هم شکست می‌خورند.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: توطئه امروز دشمن عبارت است از فشار اقتصادی به توده ملت ایران برای ناامید کردن و خسته کردن است. هم دولت و هم مسئولان باید تلاش کنند. خوشبختانه کانون مرکزی برای رسیدگی به این امور با حضور سران سه قوه و افراد متخصص برای رسیدیگ به مسائل اقتصادی تشکیل شده است.

,

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه توده مردم باید مسئله اسراف را مورد توجه قرار بدهند، ادامه دادند: صاحبان سرمایه هزینه ولخرجی در اموری که نیاز نیست را به نفع مردم مستضعف و مظلوم کنار بگذارند.امروز نقدینگی در کشور خیلی زیاد است؛ صاحبان این نقدینگی‌ها پولشان را به سمت تولید ببرند تا زندگی مردم رونق پیدا کند.

,

ایشان در عین حال تاکید کردند: کسانی که تجارت می‌کنند، مراقب باشند جنسی که در داخل تولید می‌شود یا وارد کردن آن غیرضروری است را وارد نکنند. کسانی که به سفرهای خارجی عادت کرده‌اند، ترک عادت کنند. سفرهای عتباتی و حج جزو این موارد نمی‌شوند و اتفاقا برکاتی هم برای دارند و هزینه‌شان هم مبلغ زیادی نمی‌شود.

,

فرمانده کل قوا اشاره کردند: شنیده شد که وزارت اقتصاد برای رونق کسب و کار تصمیماتی گرفته که باید این کار را دنبال کنند. مسئله مبارزه با فساد و اسراف باید به صورت جدی دنبال شود. جوانان فعال در تولیدی و سازندگی

,

آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر وحدت ملی و اجتماعی مردم بیان داشتند: امروز در فضاهای مجازی توهین و اهانت به یکدیگر رایج شده است که البته این جمع، زیاد هم نیستند. برخی از این‌ها گناه کبیره است. روح وحدت و اهتمام را باید ترویج دهیم و پرداختن به یکدیگر را کنار بگذاریم. حرف‌های تبلیغاتی دشمن که در واقع جنگ روانی برای تضعیف روحیه مردم است، خواهش می‌کنیم رسانه‌ها و روزنامه‌ها تکرار نکنند.

,

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: آینده کشور با این روحیه، با این حرکت، با این معنویت و با این احساس استقلال به فضل و لطف الهی بارها و بارها بهتر خواهد بود.

,

 

,

, ,

خطیب نماز عید فطر شهر قدس: عید فطر، عید وحدت و‌ خود باوری است
صبح امروز مردم مومن و‌ ولایت مدار شهرستان قدس، به پاس یک ماه راز و‌ نیاز و عبادتشان ،دقایقی پیش نماز عید فطر را در مساجد مختلف این شهرستان برگزار کردند.
نماز اصلی عید فطر در مصلی بزرگ شهرستان قدس، با حضور اقشار مختلف مردم و‌ مسئولان این شهرستان،به امامت حجت الاسلام و‌المسلمین سید ابوالقاسم‌ میر احمدی برگزار شد.
حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی، امام جمعه شهرستان قدس، در ابتدای مراسم عید فطر ضمن تبریک عید خود باوری و‌ و‌حدت به مسلمانان جهان، از حضور پرشور مردم شهرقدس در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد واظهار داشت: روز قدس تثبیت کننده اسلام و‌ همبستگی مسلمانان جهان بود و حضور شما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، وحدت آحاد مسلمانان را در برابر ضالم نشان داد.
امام جمعه شهرستان قدس ادامه داد: مردم این شهرستان در یک ماه عبادت و‌ نابودی با نفس، دعا و‌بیداری در شبهای لیالی قدر و افطاریهای این ماه، بسیار خوب درخشیدند و‌ امیدوارم که عبادت آنها مورد قبول خدای متعال واقع شود.
میراحمدی، در خاتمه با بیان اینکه عید فطر، عید وحدت و‌خود باوری است تصریح کرد: امروز دشمنان اصلی اسلام و ‌نظام، با نقشه های ریاکارانه و با معرفی اسلامی منحرف به نام تکفیر در پی اختلاف میان جهان اسلامند و برگزاری این عید ،که عید مشترک همه مسلمانان است، میتواند نتایجی مطلوبی را، در حفظ وحدت و‌ همبستگی در برابر دشمنان ایجاد کند.

, خطیب نماز عید فطر شهر قدس: عید فطر، عید وحدت و‌ خود باوری است, عید فطر، عید وحدت و‌ خود باوری است,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

خطیب نماز عید فطر در پاکدشت: وضعیت شهر مطلوب نیست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌های نماز عید فطر ضمن بیان برکات ماه رمضان گفت: از نتایجی که در این ماه به دست می‌آید ترک محرمات و انجام واجبات است، همچنین رعایت احکام و اخلاق از نکات مهم در این ماه عزیز می‌باشد.

, خطیب نماز عید فطر در پاکدشت: , وضعیت شهر مطلوب نیست, وضعیت شهر مطلوب نیست,
,

امام‌جمعه پاکدشت به اهمیت نماز اول وقت اشاره و ادامه داد: دعا سلاح مؤمن است و خواندن قرآن بسیار مورد تأکید ؛ و باید توجه ویژه به مستمندان و فقرا داشت و مردم در این راه انفاق داشته باشند.

,

خطیب نماز عید فطر ضمن تشکر از مردم جهت حضور در مراسمات ماه رمضان عنوان کرد: مردم پاکدشت در راهپیمایی روز قدس که فردای شب قدر بود حضور چشم‌گیری داشتند که نشان‌دهنده حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تبعیت از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری است.

,

لزومی در ادامه به تهدیدات نظامی دشمنان اشاره و تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مردم ، میهن و انقلاب اسلامی همیشه آماده هستند و دنیا بداند ما فرزندان رمضان هستیم و تا پای جان از دین و کشور عزیزمان دفاع خواهیم کرد.

,

امام‌جمعه پاکدشت درباره وضعیت پاکدشت اظهار داشت: نسبت به اوایل انقلاب پیشرفتی‌هایی در سطح شهر اتفاق افتاده است اما وضعیت شهر مطلوب نیست و اقدامات بیشتری باید انجام شود، حضور در فعالیت‌های عمرانی شهر صرفاً جهت کمک به مسئولین برای خدمت به مردم است.

,

 

,

, ,

خطیب نماز عید فطر در فیروزکوه: صهیونیست زائیده استکبار جهانی است
حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با توصیه تمام نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: خداوند را شاکریم توفیق نماز، روزه، برخورداری از شب‌های قدر را به ما عطا کرده است؛ حضرت امیرالمومنین (ع) فرموده‌اند زمانی برای ما عید است که عبادات ما مورد قبول و سپاس پروردگار قرار گرفته باشد؛ خوشا به حال کسانی که احکام الهی را در این ماه اجرا کردند.

, خطیب نماز عید فطر در فیروزکوه: صهیونیست زائیده استکبار جهانی است, صهیونیست زائیده استکبار جهانی است,
,

وی تصریح کرد: ماه رمضان ماهی نمونه برای یازده ماه دیگر است و ما باید خود را برای ۱۱ ماه دیگر در این ماه بیمه کنیم؛ هر چه عبادت و ذکر خدا در این ماه داشتیم در ماه‌های دیگر نیز باید این چنین باشد؛ سعی کنید همانند ماه رمضان که از گناه دوری می‌کردیم در ماه‌های دیگر این چنین باشیم.

,

خطیب نماز عید سعید فطر در ادامه خاطرنشان کرد: امروز عید مسلمانان است، همه مسلمانان در منظر پروردگار این عید را جشن می گیرند چرا که احکام الهی را اجرا کرده و یک ماه بندگی خداوند را کردند.

,

وی با اشاره به این که مسلمانان باید درباره مسائل دنیا آگاه و با بصیرت باشند، تاکید کرد: مسلمانان باید بصیر و آگاه و بیدار باشند؛ اگر مسلمانان دنیا ید واحد باشند هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل آنها عرض اندام کند؛ امروز هر چالشی که در دنیا داریم، نه فقط در منطقه، بلکه هر آسیبی در دنیا داریم از صهیونیست است؛ البته صهیونیست ها هرگز در زمره یهودیان نیستند؛ صهیونیست همانند داعش زائیده استکبار و استعمار جهانی است.

,

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: طبق فرمایش رسول خدا (ص) چون اول ماه شوال می رسد منادی ندا می دهد برای نماز و گرفتن جوایز بشتابید؛ امروز روز گرفتن جایزه و عیدی است؛ سی روز وظیفه انسانی و بندگی را انجام دادیم و خدا امروز هدیه به بندگان خود خواهد داد که بسان جوایز سلاطین نیست، خداوند گناهان ما را می آمرزد و بهشت را برای این چنین بندگان خود آماده می‌سازد.

,

 

,

, ,

خطیب نماز عید فطر در رباط کریم: آقایان سختی های پیش از انقلاب را به یاد آورند
حجت الاسلام محمدی نژاد امام جمعه رباط کریم در خطبه های نماز عید سعید فطر که در رباط کریم برگزار شد اظهار کرد: رمضان ماه بندگی و عبودیت خدا است این ماه را می توان ماه غفران در درگاه الهی نامید.

, خطیب نماز عید فطر در رباط کریم: آقایان سختی های پیش از انقلاب را به یاد آورند, آقایان سختی های پیش از انقلاب را به یاد آورند,
,

وی افزود: انسانهایی بودند که توانستند در این ماه از برکات الهی استفاده کنند و مورد رحمت الهی قرار گیرند.

,

امام جمعه رباط کریم با اشاره به موضوع تحریم های دشمنان انقلاب بر علیه کشور، خاطرنشان کرد: این مملکت از نخستین روزهای انقلاب تا به امروز تحت شدیدترین تحریم ها بوده و امروز نیز موظفیم از آن ها با بصیرت تمام عبور کنیم.

,

وی ادامه داد: هدف از این تحریم ها تضعیف روحیه مردم است، دشمنان می خواهند با این ابزار نام اسلام را حذف و انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی به دور کنند.

,

حجت الاسلام محمدی نژاد تصریح کرد: به برکات این انقلاب است که امروز هیچ کشوری امنیتی چون ایران اسلامی ندارد و استقلال و آزادی در کشور وجود دارد، باید قدر انقلاب را بدانیم و انهایی که پیش از انقلاب بوده اند خوب است کمی آن ایام را به یاد آورند. زمانی که ماه تحت سلطه آمریکا و انگلیس بودیم.

,

 

,

, ,

خطیب نماز عید فطر در بخش گلستان: هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن وظیفه همه است/ روز عید فطر زمانی برای اجتماع مومنان می باشد
حجت الاسلام والمسلمین صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز عید فطر، تا تبریک عید سعید فطر به شهروندان بهارستانی، اظهار داشت: روز عید فطر روز اجتماع مومنان به حساب می آید و بدون تردید تکلیف و وظیفه هر یک از ما حفظ و تقویت این اجتماع مردمی است.

, خطیب نماز عید فطر در بخش گلستان: هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن وظیفه همه است/ روز عید فطر زمانی برای اجتماع مومنان می باشد, هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن وظیفه همه است/ روز عید فطر زمانی برای اجتماع مومنان می باشد,
,

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور شهروندان بهارستانی و اشتیاق مردم این شهرستان برای حضور در نماز عید فطر، گفت: حضور در نماز این روز، مطمئناً برکات و ثمرات فراوانی چه در زندگی شخصی و چه در جامعه برای مردم خواهد داشت، چراکه نماز این روز جزو پراهمیت‌ترین نمازها می باشد.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی همچنین مسجد را سنگر و محل فعالیت‌های انقلابی و فرهنگی برشمرد و گفت: مردان و زنان مسلمان می بایست حضور پررنگ‌تری در مساجد و مصلی‌ها داشته باشند و سعی کنند در نماز جمعه حضور پیدا کنند.

,

وی درپایان باتوجه به اینکه نماز عید فطر از جمله عوامل ایجاد وحدت و اتحاد بین مسلمانان می باشد، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب امروز تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان می کنند و در این مسیر هدف اصلی آن‌ها نابودی و ضربه زدن به مبانی اصلی و پایه‌های دین اسلام می باشد و وظیفه همه ماست که در برابر حرکات و توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم.

,

 

,

, ,

خطیب نماز عید فطر در قرچک: نماز عید فطر یکی از سنگرهای بزرگ است
امام‌جمعه قرچک گفت: باید نماز عید فطر را به‌عنوان یکی از سنگرهای بزرگ قدر بدانیم و از خداوند بخواهیم طاعات و عبادات مسلمانان را در ماه رمضان قبول کرده و آخرین ماه مبارک رمضان عمرمان قرار ندهد

, خطیب نماز عید فطر در قرچک: نماز عید فطر یکی از سنگرهای بزرگ است, نماز عید فطر یکی از سنگرهای بزرگ است,
,

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان قرچک در این مراسم اظهار داشت: ماه رمضان، ماه استغفار و اعتراف به گناهان و از طرف خداوند هم ماه آمرزش، ماه ویژه تخفیف و گذشت است.
وی گفت: باید خداوندی را که رحمتش به‌هیچ‌وجه تمام نشده و نعمتش پایانی ندارد، ستایش کرده و شکرگزار نعمات و رحمت خداوند باشیم.
اسماعیلی با تبریک عید سعید فطر بیان کرد: عید سعید فطر بیانگر عظمت و شکوه امت اسلامی و تجلی بندگی پروردگار متعال است.
وی افزود: روز بازگشت به فطرت نخستین و روز حساب‌وکتاب است و با توجه روایتی از حضرت علی (ع) هرروز که معصیت خدا در آن نباشد، آن روز عید است؛ ازاین‌رو در طول سال نیز هرروزی که گناه نکنیم آن روز برایمان عید خواهد بود.
امام‌جمعه قرچک با اشاره به نماز عید فطر، بیان کرد: باید نماز عید فطر را به‌عنوان یکی از سنگرهای بزرگ قدر بدانیم و از خداوند بخواهیم طاعات و عبادات مسلمانان را در ماه رمضان قبول کرده و آخرین ماه مبارک رمضان عمرمان قرار ندهد و اگر مقرر است آخرین رمضان برایمان باشد ما را بدون مغفرت رها نکند.
وی در پایان گفت: از خدا می‌خواهیم در سال بعد نیز ما را بر سر سفره بندگی خود بنشاند و از فیوضات معنوی و لقمه‌های نورانی که خداوند نصیب بندگان خاصش می‌کند، بهره‌مند شویم.

,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

خطیب نماز عید فطر در ملارد: مسئولان شهرستان باید کار انقلابی و جهادی کنند

, خطیب نماز عید فطر در ملارد: مسئولان شهرستان باید کار انقلابی و جهادی کنند, مسئولان شهرستان باید کار انقلابی و جهادی کنند,

حسینی نوری خطیب نماز عید سعید فطر گفت: ما در باید در تلاش وحدت باشیم و باید در سطح شهرستان مسئولین باید کار انقلابی و جهادی بکنند و تلاش و همت خود را برای مردم مظلوم و انقلابی شهرستان ملارد بکنند.
حسینی در ادامه تشریح کرد: امروز روز بندگی است و باید بدانیم ما مهمانان ماه رمضان روز پاداش گرفتنمان است و به ما بشارت بشارت بهشت داده میشود.

,
,

 

,

, ,

خطیب نماز عید فطر اندیشه: عید فطر، عید کسی است که نماز و روزه او مقبول درگاه الهی شده است/عید فطر روز گردهمایی مسلمانان است
سید علی مروج امام جمعه اندیشه در خطبه های نماز پرفضیلت عید فطر در بین نمازگزاران ضمن اشاره به فضیلت پرداخت زکات فطره گفت: پرداخت زکات فطره قبل از نماز عید فطر مستحب است، این بدان معنی است که پرداخت آن قبل از نماز واجب نیست چرا که امکان دارد کسی قصد داشته باشد فطریه را به فرد نیازمندی که در نظر دارد پرداخت کند.

, خطیب نماز عید فطر اندیشه: عید فطر، عید کسی است که نماز و روزه او مقبول درگاه الهی شده است/عید فطر روز گردهمایی مسلمانان است, عید فطر، عید کسی است که نماز و روزه او مقبول درگاه الهی شده است/عید فطر روز گردهمایی مسلمانان است,
,

امام جمعه اندیشه افزود: امام محمد باقر(ع) به نقل از حضرت محمد(ص) می فرمایند صبح روز عید فطر خدا فرشتگان خود را به زمین می فرستد و آن ها ندا سر می دهند که ای امت رسول خدا(ص) از منازل خود برای گرفتن پاداش ماه رمضان که همان آمرزش گناهان است، خارج شوید.

,

وی ادامه داد: روز عید فطر عید کسی است که خدا روزه و نمازش را پذیرفته، هر روزی که در آن معصیت و گناه و نافرمانی خدا نشود، آن روز عید است، پس باید همه مومنان از خداوند اطاعات و پیروی کنند تا هر روز عیدشان باشد.

,

مروج گفت: کم ترین پاداشی که خداوند برای روزه داران در نظر گرفته است، آمرزش و بخشش گناهان است، این موضوع در احادیث مختلف از ائمه اطهار نیز به چشم می خورد.

,

وی گفت: حضرت علی (ع) می فرماید ای مردم آگاه باشید که امروز را خدا عید برای شما قرار داده و شما را شایسته چین نعیدی دانسته پس یاد خدا کنید و او را بخوانید تا شامل رحمت و آمرزش او شوید.

,

مروج در پایان گفت: یکی از نام های امروز روز اجتماع و روز میل به سوی خدا و روز گردهمایی مسلمانان است، پس همه باید با حضور در چنین اجتماعاتی وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه