اخبار داغ

جدال ماموران منابع طبیعی و بسیج مردمی با آتش در لنده/کوه سرخون همچنان در آتش می سوزد

جدال ماموران منابع طبیعی و بسیج مردمی با آتش در لنده/کوه سرخون همچنان در آتش می سوزد
سریال آتش سوزی های مناطق جنگلی شهرستان لنده چند هفته ای است که شروع شده است و عصر امروز نیز کوه سرخون موربید در ارتفاعات روستای کوه اسپید بخش مرکزی لنده آتش گرفته و در حال پیشروی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، چند هفته ای است که سریال آتش سوزی های جنگل هاو مراتع شهرستان لنده به دلیل سهل انگاری و گرمای شدید هوای این شهرستان گرمسیری آغاز شده است و ماموران خدوم منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده این روزها دائما در جدال با آتش برای اطفای آن در تلاش اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

دیروز عصر نیز کوه سرخون در منطقه موربید روستای کوه اسپید از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده طعمه حریق شد و این حریق به دلیل وزش شدید باد به سمت ارتفاعات در حرکت است.

,

ذبیح اله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در گفت وگو با خبرنگار خبرلنده گفت: از زمان وقوع آتش سوزی تا کنون ماموران منابع طبیعی از شهرستان های لنده و بهمئی به تعداد 15نفر، نیروهای اعزامی از استان 10نفر، نیروهای مردمی بیش از 15نفر و تعداد 10نفر از پاسداران ناحیه مقاومت بسیج لنده در حال اعزام به منطقه آتش سوزی هستند.

, خبرلنده,

وی افزود: تمام تلاش ها برای اطفای کامل حریق در منطقه موربید با حمایت مدیریت ستاد بحران در منطقه در حال اجرایی شدن است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: متاسفانه وزش باد باعث شعله ورترشدن آتش در منطقه و حرکت به سمت ارتفاعات می باشد که صعب العبور بودن منطقه نیز باعث شده است که میزان خسارت دوچندان شود.

,

وی تاکیدکرد: انتظار داریم مردم از برپایی هرگونه آتش در منطقه خودداری کنند و به محض مشاهده هرگونه آتش سوزی یا خود اقدام به اطفای آتش نماییند یا سریعاً با منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده لنده فورا تماس بگیرند.

,

گفتنی است به دلیل صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی انتقال تیم های اطفای حریق به منطقه به دلیل شرایط منطقه بسیار سخت شده است.

,

منطقه سرخون موربید در بخش مرکزی لنده و در فاصله 45کیلومتری شهرلنده مرکز شهرستان لنده در استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه