اخبار داغ

در آیین افتتاح طرح های کشاورزی عنوان شد:

حق واقعی ما از حقابه پایاب سد سورال ادا نشده است/ مهلت ضرب الاجل فرماندار دهگلان برای حل مشکل آب شرب روستای سرواله

حق واقعی ما از حقابه پایاب سد سورال ادا نشده است/ مهلت ضرب الاجل فرماندار دهگلان برای حل مشکل آب شرب روستای سرواله
مدیر جهاد کشاورزی دهگلان ضمن نگرانی از دولتمردان استان گفت: حق واقعی ما از حقابه پایاب سد سورال ادا نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از دهگلان شیدا، در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی 3 پروژه در روستاهای کریم آباد، سرواله و بلبان آباد با حضور فرمانداردهگلان، مسئول آبیاری تحت فشار جهاد کشاورزی کردستان و مسئولان شهرستان افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,




  در آئیین افتتاح آبیاری تحت فشار روستای سوراله حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهگلان  اظهار داشت: امروز بحث آبیاری تحت فشار یکی از سیاستهای اصلی جهاد کشاورزی برای استفاده بهینه از منابع آبی است که خوشبختانه در سطح شهرستان دهگلان هرکجا منابع آبی وجود دارد شناسایی شده که هم باعث استفاده بهینه از آب و هم باعث تولید پایدار محصولات کشاورزی شده است.


وی افزود: در شهرستان دهگلان حدود 19 هزار هکتار  زمین آبی وجود دارد که  15هزار هکتار آن  مجهز به آبیاری تحت فشار می باشد
 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان ضمن  انتقاد از دولتمردان استان کردستان گفت: ما در بحق پایاب سد سورال معترض هستیم  و با توجه به اینکه حق آبی که از پایاب سد سورال داریم هنوز این حق واقعی ادا نشده است  و ما در حال رایزنی هستیم.


 احمدی درادامه اظهار داشت: در پایاب سد سورال 1100 هکتار زمین وجود دارد که 350 هکتار آن اجرا شده و 550 هکتار آن تامین اعتبار ومابقی در دست اقدام است.


وی در ادامه گفت: شهرستان دهگلان در زمینه سیستم آبیاری تحت فشار جزو شهرستانهای پیشرو استان است که سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار جذب نموده و در این بخش هزینه شده است.


 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به طرح آبیاری تحت فشار روستای سوراله گفت: در این طرح 13 هکتار اراضی تحت پوشش برای 29 خانوار بهره بردار با میزان اعتبار 160 میلیون تومان هزینه که 145 میلیون تومان از اعتبارات بلاعوض و15 میلیون تومان آن نیز آورده کشاورزان است  و18 شغل در این طرح تثبیت شده است.

 

فرماندار دهگلان در جریان مشکلات مردم روستای سرواله قرار گرفت


پس از افتتاح پروژه  فرماندار دهگلان ضمن بررسی مشکلات مردم روستای سوراله در جریان قطعی آب شرب روستا قرار گرفت وضمن نگرانی شدید علت این مشکل را از مدیر آب وفاضلاب روستایی  خواست وخواستار سریع این مشکل شد.


  ارشدی از رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان دهگلان علت قطعی آب شرب این روستا را خواست وگفت: تاچه زمانی این مشکل حل خواهد شد.


فرماندار دهگلان مدت زمان حل مشکل آب شرب روستا را از رئیس آبفار شهرستان خواستار شد و گفت: مشکل آب شرب این روستا باید تا مهلت تعیین شده حل شود و از مردم روستا خواست در صورت عدم حل مشکل آب شرب  به فرمانداری اطلاع داده شود.


 
 افتتاح بند سنگی ملاتی روستای کریم آباد


 شریفی پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دهگلان گفت: این بند از سال 96  از اعتبارات تملک دارائیهای استان و با متراژ سازه 832 متر مکعب اجرا شده است و در هر نوبت آبگیری می تواند 250 هزار متر مکعب آب به آبخوان سفره های زیر زمینی تزریق کند.


وی در ادامه با اشاره به تعداد 19 سازه گاب یونی در روستای گزگزاره علیا گفت: این طرح در سطح 532 متر مکعب  جهت کنترل رسوب حاصل از روان آبهای سطحی و سیلاب آبرفتی با اعتبار 200 میلیون تومان احداث شده است.

 


 افتتاح طرح پروژه طرح آب و خاک در شهر بلبان آباد


 احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهگلان  گفت: با توجه به اینکه در بعضی نقاط  دسترسی به برق و یا اینکه شیب مناسب وجود ندارد که از آبیاری تحت فشار استفاده کنیم سیستمی بنام  آبیاری کم فشار تعریف شده  که انتقال آب به زمین کشاورزی ازطریق لوله گزاری امکان پذیر است.


وی افزود: خط انتقال این پروژه 1900 متر با 39 حوضچه  در سطح اراضی تحت پوشش 17 هکتار با اعتبار سرمایه گذاری 89 میلیون تومان  که 75 میلیون تومان آن ازاعتبارات  دولتی به صورت بلا عوض و مابقی آن خودیاری و آورده کشاورزان است.

 

انتهای پیام/

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فرماندار دهگلان در جریان مشکلات مردم روستای سرواله قرار گرفت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  افتتاح بند سنگی ملاتی روستای کریم آباد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  افتتاح طرح پروژه طرح آب و خاک در شهر بلبان آباد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه