اخبار داغ

معضلی به نام شترهای سرگردان؛

بیابان گردهای دردسرساز در شرق هرمزگان/ شکست لشکر مدیران هرمزگان در برابر چند شتر!

بیابان گردهای دردسرساز در شرق هرمزگان/ شکست لشکر مدیران هرمزگان در برابر چند شتر!
هر ساله تعداد زیادی از وسایل نقلیه در حال تردد در محور های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با شتر برخورد می کنند که متاسفانه بیش از 90 درصد سرنشینان این خودرو ها جان خود را از دست می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛استان هرمزگان با وجود هوای گرم و خشک و شن زار و از طرفی بیش از 20 درصد آن را بیابان تشکیل داده که این ظرفیت سبب علاقه مندی مردم شرق هرمزگان به پرورش شتر و زنده نگه داشتن شغل پدری شان شده که تقریبا 2 هزار نفر در استان به پرورش شتر مشغول اند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , فرهنگ کده, ؛,

هرمزگان بیش از 21 هزار نفر شتر دارد که بیشتر این شترها در شرق استان پرورش داده می شوند که به هنگام عبور از جاده های این استان حوادث ناگواری را به بار می آورد؛این امر سبب نگرانی بسیاری از شهروندان هرمزگانی شده است.

,

تراژدی تکراری تصادف جاده های شرق هرمزگان دستپخت شترهایی است که بدون ساربان در بیابان ها رها شده‌اند و هرز گاهی با سد شدن در جاده‌ سوانح تلخ و ترسناکی برای مسافران رقم می زنند.

,

رها سازی شترها در کنار جاده و نبود شتربان همراه این حیوانات یکی از عواملی حادثه خیز در محورهای شرق هرمزگان است که باعث شده شاهد بروز سانحه تلخی برای شهروندان باشیم.

,

شترهای سرگردان در شرق هرمزگان بلای جان مسافران

, شترهای سرگردان در شرق هرمزگان بلای جان مسافران, شترهای سرگردان در شرق هرمزگان بلای جان مسافران,

عبور از بیابان های بی آب و علف و خشک، گرمای طاقت فرسا و طوفان های شن در شرق استان هرمزگان گاهی زندگی و شادی را از خاطر انسان ها محو می کند و هیچ کس فکر نمی کند در این بیابان ها موجود زنده ای زیست کند تا اینکه شتری از دور با کوهان های خاص خود به چشم می خورد.

,

رها سازی شترها بدون ساماندهی و ساربان در بیابان روزانه تصادفات مرگباری را رقم می زند و خانواده های زیادی را داغدار می کنند که متاسفانه  هنوز پس از گذشت سال ها اقدام موثری برای پیشگیری از این تصادفات خونین صورت نگرفته است.

,

گرچه این تعداد شترها فرصت های شغلی و درآمدزایی مناسبی را در شرق هرمزگان فراهم کرده ولی مشکلات متعددی را در جاده های این استان به وجود آورده که با توجه به وزن بالای شترها، برخورد خودرو با این حیوانات بسیار حادثه آفرین است.

,

شهرستان های میناب،سیریک، جاسک و بشاگرد در شرق استان هرمزگان یکی از پرتردد ترین مسیر های ارتباطی این استان به شمار می روند و از سوی دیگر با توجه به پرورش و نگهداری تعداد زیادی شتر، آمار بالایی از برخورد خودرو با شتر را دارند.

,

, ,

90 درصد تصادفات با شتر به مرگ می انجامد!

, 90 درصد تصادفات با شتر به مرگ می انجامد!, 90 درصد تصادفات با شتر به مرگ می انجامد!,

سالانه تعداد زیادی از وسایل نقلیه در حال تردد در محور های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با شتر برخورد می کنند که متاسفانه بیش از 90 درصد سرنشینان این خودرو ها جان خود را از دست می دهند.

,

 میزان تصادفات برخورد شتر با خودروها در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از طرفی هم که با وجود تصادفات مکرر که بیشتر در طول شب اتفاق می افتد تاکنون با سکوت مسئولان همراه بوده است.

,

بختیاری، یکی از رانندگان مسیر میناب - جاسک در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به اینکه جاسک بیش از 5 هزار شتر دارد، اظهار کرد: جاده میناب - سیریک و جاسک به طول بیش از 200 کیلومتر یکی از خطرات اصلی این جاده ها شترهای سرگردان هستند که سالیانه جان ده ها نفر را می گیرد و تاکنون تدبیری اندیشده نشده است.

,

این راننده جاسکی با بیان اینکه در جاده های میناب، سیریک و جاسک هر هفته شاهد تصادفات مرگبار آن هم برخورد شتر با خودروها هستیم، افزود: این شترها بیش تر واقع به طور سرگردان در جاده ها و محورهای مواصلاتی هستند که باعث وقوع تصادف با خودروها و فوت سرنشینان این خودروها می شوند.

,

بختیاری بیان کرد: بی توجهی مسئولان را نمی توان در معضلی بنام شترهای سرگردان نادیده گرفت و اگر تابلوهای هشدار دهنده ای بیشتری در این مسیر های شرق هرمزگان نصب شود و یا اینکه با صاحبان شتر به صورت جدی برخورد شود از آمار تصادفات با شتر در این مسیر کاسته می شود.

, بی توجهی مسئولان را نمی توان در معضلی بنام شترهای سرگردان نادیده گرفت و اگر تابلوهای هشدار دهنده ای بیشتری در این مسیر های شرق هرمزگان نصب شود و یا اینکه با صاحبان شتر به صورت جدی برخورد شود از آمار تصادفات با شتر در این مسیر کاسته می شود.,

وی تصریح کرد: تمامی شترهایی که در بیابان ها و جاده های شرق هرمزگان تردد می کنند باید کمربند و یا جلیقه شب نما تهیه و مالکان آنها مجبور به استفاده از این ابزارها بر بدن شتر شوند تا از سوانح مرگباری که روزانه در این جاده ها اتفاق می افتد جلوگیری شود.

,

, ,

شترها بدون ساربان رها می شوند

, شترها بدون ساربان رها می شوند, شترها بدون ساربان رها می شوند,

علی سالاری، یکی دیگر از شهروندان سیریکی با اشاره به معضل شترهای سرگردان در جاده های شرق هرمزگان، اظهار کرد: تعداد زیاد شترها در جاده های شرق هرمزگان به خصوص میناب، جاسک و سیریک و عدم مدیریت آنها توسط ساربان آنها یکی از مشکلات و دغدغه های رانندگان این مسیر است.

,

این شهروند سیریکی بیان کرد: شتر وسط جاده بدون هیچ ترسی می ایستد و حتی بوق زدن تاثیری در تکان خوردن یا حرکت شتر ندارد و این حیوان در حالی که ایستاده ناگهان به جلو یا عقب و یا چپ و راست حرکت می کند.

,

سالاری تصریح کرد: به دلیل همین ویژگی های شتر، رانندگی خصوصا در هنگام شب حوادث مرگبار زیادی با این حیوان رقم می زند و حتی برخی از رانندگان در این تصادفات نقص عضو یا جان خود و اعضای خانواده خود را از دست می دهند.

,

وی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید به صاحبان شترها برخورد جدی کنند تا شب ها شترهای خود را از کنار جاده دور کنند و یا بدون ساربان آنها رها نکنند چرا که بسیاری از تصادفات وحشتناک و مرگبار با این حیوانات در شب رخ می دهدو از طرفی هم شترها مکانی مناسب تر از آسفالت جاده برای استراحت پیدا نمی کنند.

,

این شهروند هرمزگانی اضافه کرد: با توجه به اینکه جاده های هرمزگان فاقد روشنایی در شب است و از طرفی دیگر راننده تنها در فاصله چند متری متوجه وجود شتر در جاده می شود و زمان کافی برای کنترل خودرو ندارد که برای راننده و مسافرانش و صاحب شتر ضررهای مالی هنگفتی و جانی فراوانی به همراه دارد.

,

, ,

شکست لشکر مدیران هرمزگان در برابر چند شتر!

, شکست لشکر مدیران هرمزگان در برابر چند شتر!, شکست لشکر مدیران هرمزگان در برابر چند شتر!,

سجاد، راننده دیگری که در محور میناب - جاسک در رفت و آمد است، اظهار کرد: در سال گذشته بر اثر برخورد با شتر دو نفر از سرنشینان خودروی من جان خود را از دست دادند و خودروی من نیز کاملا نابود شد و هنگام وقوع این حادثه هیچ کس مالکیت این شتر را برعهده نگرفت ولی اگر شخصی به یکی از این شتر های به ظاهر بی ساربان آسیب برساند چندین صاحب برای او پیدا می کند.

,

وی خاطر نشان کرد: پس از هر تصادف خودرو با شتر تا مدتی سخنرانی های تند و آتشین مسئولان شنیده می شود و هشدارهایی به صاحبان شتر می دهند اما هنوز چند روز از مرگ درگذشتگان نرسیده این آتش سرد می شود و این نشان می دهد سیستم مدیریتی استان در برابر شترهای سرگردان جاده های شرق هرمزگان زانو به زمین زده و شکست خورده است.

, .,

در هفته های اخیر چندین فقره تصادف در محورهای میناب به جاسک اتفاق افتاده که باعث مصدوم شدن سرنشینان و راننده شده که نیاز است مسئولان اقدام جدی در این زمینه انجام دهند تا دیگر شاهد چندین تصادفات مرگباری نباشیم.

,

حجت الاسلام مناقبیان، امام جمعه بندر جاسک بارها در خطبه های نماز جمعه در خصوص مشکلات جاده جاسک در جهت رفع معضل شترهای سرگردان هشدارهایی به مسئولان داد اما متاسفانه گوش شنوایی برای مقابله با این شترهای سرگردان وجود نداشت و از طرفی تاکنون هیچ مسئولی اقدام مثبتی در این زمینه انجام نداده است.

,

, ,

جاده مرگ جاسک

, جاده مرگ جاسک, جاده مرگ جاسک,

حجت‌الاسلام‌ مناقبیان، امام‌ جمعه بندر جاسک با اشاره به بی‌ تدبیری مسئولان استان نام جاده جاسک-میناب را جاده را «جاده مرگ» گذاشت و اظهار کرد: نام جاده جاسک - میناب را جاده مرگ گذاشته‌ام چرا که ما در مسیر قتل گاه از جاسک به سمت میناب و بالعکس تردد می‌کنیم و در جاده مرگ پیش می‌رویم.

,

امام‌ جمعه بندر جاسک با بیان اینکه هیچ تلاشی نسبت به ساماندهی شترهای سرگردان در جاسک وجود ندارد، گفت: مردم بومی و غیربومی ما در این مسیر جان خود را از دست می دهند اما هیچ گوشی بدهکار نیست.

,

سالی 30 نفر از مردم در سکوت خبری در این جاده ها کشته می‌شوند

, سالی 30 نفر از مردم در سکوت خبری در این جاده ها کشته می‌شوند, سالی 30 نفر از مردم در سکوت خبری در این جاده ها کشته می‌شوند,

حجت‌الاسلام‌ مناقبیان افزود: یک اتوبوس در فلان منطقه چپ می‌کند دو نفر جان خود را از دست می دهند نمایندگان مردم آن شهر، وزیر مربوطه را به مجلس می‌کشانند و با او برخورد کنند ولی در اینجا از این خبرها نیست و مسئولی به فکر مردم نیست و سالی 30 نفر از مردم این منطقه در سکوت خبری در مسیر کشته می‌شوند.

,

وی خطاب به مسئولان استان و شهرستان، بیان کرد: به خدا قسم شماها وظیفه دارید این کار را انجام دهید و دست شما به این خون‌ها آلوده است و در قیامت باید جوابگو باشید چرا کوتاهی می‌کنید؟ چرا جان مردم به‌اندازه یک شتر هم برای شما ارزش و اهمیت ندارد؟ چرا نسبت به جان و امنیت مردم بی‌توجه هستید؟

,

امام‌ جمعه جاسک با اشاره به اینکه رسانه‌ها با انعکاس خبری از کوتاهی مسئولان به داد مردم برسند، گفت: رسانه ها بیایید و انعکاس خبری دهید و کوتاهی بعضی از مسئولان را در این زمینه در روزنامه‌ها و جراید بنویسید.

,

, ,

چرا جلسات مسئولان خروجی ندارد؟

, چرا جلسات مسئولان خروجی ندارد؟, چرا جلسات مسئولان خروجی ندارد؟,

حجت‌الاسلام‌مناقبیان با بیان اینکه بیش از ده‌ها جلسه بی‌خاصیت در شهرستان نسبت به شترهای سرگردان گرفته شده اما یک پشه را از جان مردم دور نکرده است، افزود: تا کی مردم مثل یک گوشت قربانی در این جاده‌ها به سمت بندرعباس بروند و برگردند؟ تا کی باید شما مسئولان بی‌کفایت خون‌ به‌ جگر مردم کنید؟

,

وی با بیان اینکه اگر مشکلات جاده رفع نشود این اتفاقات تکرار خواهد شد، تصریح کرد: ناخدایی که از نیروی دریایی بود در این مسیر از بین رفت همسر باردار او در کنارش بود که چنان این زن ضجه و ناله می‌زد که مردم به گریه افتاده بودند.

,

بی‌توجهی مسئولان به تصادفات شتر

, بی‌توجهی مسئولان به تصادفات شتر, بی‌توجهی مسئولان به تصادفات شتر,

امام‌ جمعه جاسک افزود: فرزندباید یتیم به دنیا بیاید،یک زن باید بیوه و آوار شود و یک پدر و مادری باید به داغ فرزندش بنشیند چرا؟ چون عده‌ای از مسئولان بی‌تدبیر هستند عده‌ای از آن‌ها لیاقت مسئولیت را ندارند.

,

حجت‌الاسلام‌ مناقبیان با بیان اینکه مسئله شترهای سرگردان معادله لاینفک فیزیک و اتم و شیمی نیست، خاطر نشان کرد: به خدا قسم مثل آب خوردن می‌توان این معضل را حل کرد.

,

تاکنون مسئولان غیر از جلسه و ستاد و دستورالعمل اقدام مثبتی در جهت رفع مضل شترهای سرگردان انجام نداده اند و لذا مشخص نیست این ماجرای تاسف بار با چند کشته از فضای جاده ها رخت برخواهد بست.

, تاکنون مسئولان غیر از جلسه و ستاد و دستورالعمل اقدام مثبتی در جهت رفع مضل شترهای سرگردان انجام نداده اند و لذا مشخص نیست این ماجرای تاسف بار با چند کشته از فضای جاده ها رخت برخواهد بست.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه