اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

گرفتن تضمین از اروپایی ها اتمام حجت با دنیا است/دولت مشکلاتی را که به حل برجام متصل کرده بود با توان داخلی کشور حل کند

گرفتن تضمین از اروپایی ها اتمام حجت با دنیا است/دولت مشکلاتی را که به حل برجام متصل کرده بود با توان داخلی کشور حل کند
کارشناس مسائل سیاسی گفت:مذاکره با اروپایی ها باید در چهار چوب موازینی که مقام معظم رهبری مشخص نموده اند، باشد؛در واقع آن شرایط به منزله یک اتمام حجت با دنیا خواهد بود که ایران تمام تلاش خود را برای حل مسئله هسته ای انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد:  مذاکره با اروپایی ها به عنوان اعضایی که برجام را امضا کرده اند و در آن ذی نفع هستند باید در چهار چوب موازینی که مقام معظم رهبری مشخص نموده اند، باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی ادامه داد: در واقع آن شرایط به منزله یک اتمام حجت با دنیا خواهد بود که ایران تمام تلاش خود را برای حل مسئله هسته ای و حرکت در مسیر صحیح و قانونمند انجام داده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر اروپایی ها نتوانند تضمینی که رهبر معظم انقلاب فرموده اند را بدهند؛ به این معنی که جبران خسارتی که آمریکایی ها در اثر خروج از برجام به وجود آورده اند و شکایت شورای امنیت از آمریکا به دلیل به هم زدن این توافق و اقداماتی که مقام معظم رهبری آن را مورد تأکید قرار داده اند؛ انجام ندهند، طبیعتا در این فرصت باقی مانده مشخص می شود که غربی ها توان لازم برای تضمین این توافق را ندارد.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: بنابراین ایران با توجه به این نا توانی برجام را از طرف آمریکا و اروپا نقض شده تلقی می کند و به طور طبیعی باید همان مسیر قبلی خود را ادامه دهد و هیچ تعهدی در قبال برجام نخواهد داشت.

,

ترقی با بیان اینکه بر این اساس اگر اروپایی ها برای ادامه اجرای توافق اظهار عجز و ناتوانی کنند؛ دست ایران برای ادامه فعالیت صلح آمیز هسته ای باز خواهد بود، ابراز کرد: لذا ما می توانیم مسیر خود را در جهت ارتقاء  و توسعه فناوری هسته ای ادامه دهیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت:البته در این رابطه خسارت هایی که به ما وارد شده  و تأخیری که در دستیابی به فناوری هسته ای پیدا کرده ایم خسارت هایی ناشی از خوش بینی به آمریکا بوده است که برای ملت و دولت ما  یک تجربه گران سنگ است .

,

وی ادامه داد: دولت باید با توجه به این تجربه تلاش خود را در جهت جبران این خسارت دو چندان کند و همچنین با اتکا به ظرفیت های داخلی و تقویت فعالیت ها در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را هر چه سریع تر دنیال کند.

,

ترقی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین دولت هیچ چشم داشتی به کمک غربی ها در رابطه با این مسئله نداشته باشد و رهنمودهای رهبری را به طور کامل اجرا کند؛ تا بتوانیم مشکلاتی را که دولت به برجام متصل کرده است را حل کنیم که این مشکلات عمدتا به مسائل اقتصادی،گرانی، بیکاری و ... باز می گردد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه