اخبار داغ

غفلت از گوشه شهر؛

رشد قارچ گونه باغ ویلا در بوشهر که حیاط‌خلوت‌ فعالیت های غیراخلاقی است/ زمین‌خواری در حریم دریا برای ایجاد ویلا

رشد قارچ گونه باغ ویلا در بوشهر که حیاط‌خلوت‌ فعالیت های غیراخلاقی است/ زمین‌خواری در حریم دریا برای ایجاد ویلا
باغ و ویلاهایی که بیش از نیمی از آن‌ها در مناطق ممنوعه ایجادشده‌اند امروز کار را به‌جایی رسانده‌اند و ائمه جمعه از پشت تریبون نماز جمعه از معضلات ضد فرهنگی و ضد اخلاقی آن حرفی به میان می‌آورند اما برخورد نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ مدتی است بسیاری بنام مردم به کام برخی افراد برای تعطیلات آخر هفته و یک‌درهمی خانوادگی اقدام به ساخت باغ‌های بزرگ یا ویلا در بسیاری از شهرستان‌های استان بوشهر کرده‌اند که در معمولاً در مناسبت‌های مختلف جشن‌های خانوادگی در این مکان‌ها برگزار می‌شود.

اما بسیاری از خانه باغ‌ها و ویلاهای کنار ساحل در مرکز استان بوشهر و شهرهای ساحلی به بهانه تفریحی خانوادگی اقدام به اجاره ویلا با شرایط غیر اسلامی و ضد فرهنگی می‌کنند و شب‌های سیاهی برای جوانان به وجود می‌آورند.

این باغ و ویلاهایی که بیش از نیمی از آن‌ها در مناطق ممنوعه ایجادشده‌اند امروز کار را به‌جایی رسانده‌اند که هرچه ائمه جمعه از پشت تریبون نماز جمعه از معضلات ضد فرهنگی و ضد اخلاقی آن حرفی به میان می‌آورند، برخورد نمی‌شود و روزبه‌روز به‌صورت قارچی در حال افزایش و انتقال فرهنگ‌های غربی به کف جامعه هستند.

فعالیت‌های بسیاری از افراد مسئله‌دار در ایجاد باغ و ویلاهای ساحلی به‌گونه‌ای ساماندهی شده است که با برگزاری شب‌های سیاه و پارتی‌های برنامه‌ریزی‌شده فرهنگ اسلامی را هدف قرار داده و فرهنگ پوشش لباس، نحوه برخورد با مردم، فعالیت‌های سیاسی و جریان سازی، فعالیت در حوزه اجتماعی آموزش داده می‌شود و جوانان مسلمان بوشهری بدون توجه به اصل داستان وارد جامعه می‌شوند.

برخی افراد سود جود از فروشندگان ملک برای ایجاد باغ و ویلاهای ساحلی گرفته تا برخی از حامیان این طرح سعی در منحرف کردن جوانان از مسیر اصلی اسلام دارند و در حال ایجاد یک فرهنگ غربی جدید در جامعه هستند که هدف اصلی آن جمع خانواده است.

لیدر و حامیان این طرح سعی دارند اسلام را در جامعه کم‌رنگ و جمع‌های خانواده و نشست‌های صمیمی فرزندان والدین را از بین ببرند و خانه فقط محلی برای استراحت باشد و در خوشی‌های روزگار هرکدام از اعضاء خانواده با دوستان خود در ویلاها و باغ‌های ساحلی شب را صبح کنند.

نیاز است مسئولین فرهنگی استان این موضوع را جدی گرفته و با هماهنگی حوزه‌های دیگر به‌خصوص دستگاه‌های اجرایی این ویلاها و باغ‌های ساحلی در استان بوشهر را ساماندهی کنند تا آیندگان زیان نبینند.

زمین‌خواری در حریم دریا برای ایجاد ویلا

بسیاری از سود جویان ملک و املاک در برخی از شهرهای ساحلی استان بوشهر اقدام به فروش ملک با متراژ بسیار بالا کرده‌اند که برخی از آن‌ها در حریم دریا هستند و برخی نیز جزء اراضی ملی هستند.

برخی ازملک‌هایی که امروز به شکل باغ و ویلا درآمدهاست و مراسم‌های ضد اسلامی برگزار می‌کنند زمین‌های کشاورزی هستند که با تغییر کاربری به‌صورت غیرقانونی در حال فعالیت هستند.

این حرکت برخی معامله‌کنندگان ملک زمین‌خواری نام دارد که دولت و دستگاه‌های قضایی در حال برخورد با متخلفین هستند، اما زمین‌خوارها در استان بوشهر روزبه‌روز در حال افزایش هستند که برخی از مسئولین مکرر در نشست‌های خبری و جلسات متعدد صحبت از زمین‌خواری‌های جدید می‌کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه