اخبار داغ

ایجاد دریاچه های مصنوعی فاضلاب در شهرک گلستان بوکان+تصاویر

ایجاد دریاچه های مصنوعی فاضلاب در شهرک گلستان بوکان+تصاویر
ساکنین شهرک گلستان بویژه کوچه بصیرت از رها شدن فاضلاب برخی از محله‌های شهرک از بوی نامطبوع و تعفن‌وار این دریاچه های کوچک فاضلاب کلافه شدند و رنج می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، یکی از مهم ترین مشکلاتی شهری که جدای از ایجاد معضلات زیست محیطی سلامت شهروندان را به خطر می اندازد تجمع فاضلاب ها است که بویژه در فصل های گرم سال سبب بروز مریضی های مختلفی در میان ساکنین همجوار این دریاچه های فاضلاب می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

با گذری کوتاه در بعضی از محله های شهرک گلستان بوکان با چندین دریاچه کوچک و بزرگ فاضلاب رو به رو می شوی که بیننده را یاد باتلاق ها و مرداب های موجود در فیلم های جنگ ویتنام می اندازد.

,

با گرم شدن تدریجی هوا ساکنین بعضی از محله های شهرک گلستان از انتشار بوی بد این دریاچه های مصنوعی ایجاد شده با فاضلاب به شدت گلایه دارند و وجود چنین معظلی را برای سلامتی ساکنین همجوار بسیار خطر ناک می دانند.

,

نیمه‌تمام ماندن پروژه پمپاژ فاضلاب شهرک گلستان روی باعث شده فاضلاب این منطقه به جای جاری شدن در کانال های فاضلاب شهری سر از زمین های اطراف شهرک دراود و سلامت و بهداشت مردم را با خطر جدی مواجه کند.

,

ساکنین شهرک گلستان بویژه کوچه بصیرت از رها شدن فاضلاب برخی از محله‌های شهرک شکایت داراند از بوی نامطبوع و تعفن‌وار این دریاچه های کوچک فاضلاب کلافه شدند و رنج می برند.

,

سرریز فاضلاب های شهرک در زمین های خاکی اطرف جدای از نگرانی و تهدید سلامت شهروندان سبب شده است که در روزهای پایانی خرداد ماه حشرات موذی مکانی مناسب برای رشد و گسترش یافته و امان ساکنان این منطقه را بریده اند.

,

هر چند زمستان سال ۹۶ عملیات اجرایی ساخت پمپاژ شهرک گلستان با ظرفیت ۱۱۰ لیتر بر ثانیه و با تخریب بخشی از فضای سبز پارک ساحلی آغاز شد اما ماه هاست کار اجرایی این پروژه متوقف شده و مسئولان متولی علت آن را به بالا آمدن سطح آب اعلام کرده اند.

,

هم نشین شدن کودکان و خانواده های این منطقه با دریاچه های متعدد فاضلاب بی ترید همان طور که گفته شد سبب بروز مشکلات عدیده بهداشتی خواهد شد زیرا چنین مکان های عوامل بیماری زای مختلفی مانند باکتری ها، ویروس ها و انگل ها را در خود پرورش می دهد و همچنین سبب الودگی منابع ابی زیر زمینی نیز می شوند.

,

در نهایت امید است با همکاری ارگانهای شهری بویژه ابفا و شهرداری در اینده ای بسیار نزدیک شاهد رفع این مشکل برای ساکنین شهرک گلستان باشیم و همچنین به علت همجواری این منطقه با پارک ساحلی از الودگی زیست محیطی این منطقه گردشگری نیز جلو گیری کنیم.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه