اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

تأثیر گذاری ایران در منطقه به دلیل نیروی خلاق و متعهد/تولید بیش از 52 میلیون تن انواع مواد معدنی سنگ آهن در استان کرمان

تأثیر گذاری ایران در منطقه به دلیل نیروی خلاق و متعهد/تولید بیش از 52 میلیون تن انواع مواد معدنی سنگ آهن در استان کرمان
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ایران به دلیل نیروی خلاق و متعهد در منطقه تأثیر گذار است،گفت:امروزه در سطح استان ظرفیت تولید قریب به 30 میلیون تن کنستانتره ، بیش از 15 میلیون تن گندله و بیش از 7 میلیون تن آهن اسفنجی وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه توجه به مسئله اقتصاد بدون نفت چندین سال بر اساس سیاست های کلی نظام و برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این مسئله نشان از عزم و اراده قوای سه گانه، مجلس شورای اسلامی و ملت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از بخش خصوصی و تقویت زیر ساخت ها باید گام اساسی برداشته شود، عنوان کرد: باید به منابع طبیعی و به ویژه معادن عظیم در سطح کشور توجه مناسب شود و یکی دیگر از پارامترهای مهم در این زمینه توجه به نیروی انسانی فعال، کارآمد،متعهد، متخصص و مدبر می باشد.

,

وی ادامه داد: چرا که نیروی انسانی ارزشمند ترین سرمایه کشور محسوب می شود و ما نیز در منطقه و دنیا در این زمینه از توان بالا و بسیار ارزشمندی برخوردار هستیم.

,

حسن پور تأکید کرد: یکی از مسائلی که دنیا به آن اعتراف کرده و سر تعظیم در برابر ان فرود آورده است تأثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه می باشد که آن هم به دلیل نیروهای خلاق،متعهد و مدبر جوان ما در منطقه است.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه باید نیروهای خود را به منظور داشتن اقتصاد بدون نفت باور داشته باشیم، ابراز کرد: با توجه به وضعیت کشور در منطقه نباید نیروی انسانی و توانمندی داخلی خود را فراموش کنیم و باید به دنبال انتخاب حداکثری باشیم.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه همگان به وجود منابع خدادادی و طبیعی تأثیر گذار و ارزشمند در کشور ما اعتراف می کنند، گفت: همچنین ایران اسلامی دارای معادن مختلف سنگ آهن، مس، تیتانیوم و ... می باشد.

,

وی تصریح کرد: استان کرمان که از آن به عنوان بهشت معادن یاد می شود پتانسل و ظرفیت های بسیار مناسبی در جهت تولید و اشتغال دارد اما آنچه که موجب نگرانی ما در این عرصه است موضوع خام فروشی در برخی از معادن می باشد.

,

حسن پور با بیان اینکه بیش از چهل درصد سنگ آهن کشور در استان کرمان تولید می گردد، اظهار کرد: بیش از 20 هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از 70 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در سطح استان مشغول به فعالیت می باشند.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید زیر ساخت هایی مناسب و بهتر از گذشته برای معادن فراهم کنیم، گفت: ضرورت دارد که سنگ های معدنی موجود در کشور مورد مطالعه قرار گیرد و همچنین سرمایه گذاری بیشتر در بحث اکتشافات داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: با همت مجموعه های مختلف معدنی در سطح استان سرمایه گذاری های مناسبی در استان و سایر نقاط کشور در حال شکل گیری است.

,

حسن پور یادآور شد: امروزه در سطح استان ظرفیت تولید قریب به 30 میلیون تن کنستانتره ، بیش از 15 میلیون تن گندله و بیش از 7 میلیون تن آهن اسفنجی وجود دارد.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پایان  با تأکید بر اینکه باید زیر ساخت های لازم برای کارخانجات معدنی در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید به صادرات کالاهای غیر نفتی که ظرفیت بسیار بالایی دارد بیشتر توجه کند؛ چرا که ایران توانمندی ها و پتانسیل های بسیار ارزشمندی دارد که به انها خیلی توجه نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه