اخبار داغ

در تفسیر سوره زمر مطرح شد:

آرامش درونی از عالی‌‌ترین نتایج یاد خداست/ آیه ۳۶ سوره زمر از آیات امیدبخش

آرامش درونی از عالی‌‌ترین نتایج یاد خداست/ آیه ۳۶ سوره زمر از آیات امیدبخش
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، آیه ۳۶ سوره زمر را از آیات امیدبخش و دل‌گرم کننده قرآن ذکر کرد و گفت: آرامش درونی از عالی‌ترین نتایج یاد خداست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‌آباد، در برنامه تفسیر قرآن‌کریم که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد و شامگاه شنبه، ۲۶ خرداد از سیمای افلاک پخش شد، امیدبخشی و دل‌گرمی از سوی خداوند را مبنای تفسیر بخش دوم آیات ۳۶ و ۳۷ سوره زمر با مضمون «أَلَیْسَ اللَّهُ بِکافٍ عَبْدَهُ وَ یُخَوِّفُونَکَ بِالَّذِینَ مِنْ دُونِهِ وَ مَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ هادٍ وَ مَنْ یَهْدِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ مُضِلٍّ أَ لَیْسَ اللَّهُ بِعَزِیزٍ ذِی انْتِقامٍ» برشمرد و گفت: آیه ۳۶ سوره زمر از آیات امیدبخش و دلگرم کننده است این در حالی است که رسیدن به آرامش درونی با یاد خدا محقق می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان بر علیه پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: دشمنان برای دشمنی با پیامبر از حربه تهدید بود، در حال حاضر نیز دشمنان از این حربه استفاده می‌کنند، تا از نفوذ اسلام جلوگیری کنند.

,

جلوگیری از نشر اسلام؛ هدف مشرکان از تهدید

, جلوگیری از نشر اسلام؛ هدف مشرکان از تهدید,

به گزارش ایکنا، آیت‌الله میرعمادی جلوگیری از تبلیغ و نشر اسلام را از اهداف تهدیدهای مشرکان برعلیه پیامبر اکرم(ص) دانست و تصریح کرد: پیامبر وقتی مبعوث شد یکی‌از برنامه‌ها این بود که مشرکان دائما او را تهدید می‌کردند تا جلوی تبلیغ و نشر اسلام را بگیرند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان استفاده مشرکان از ابزار تهدید را برای جلوگیری از نفوذ اسلام ذکر کرد و ادامه داد: مشرکان از تهدید به تبعید بر علیه پیامبر اسلام استفاده می‌کردند و می‌گفتند ما تو را از مکه بیرون می‌کنیم این در حالی است که گاهی آن حضرت را تهدید به جنگ، محاصره اقتصادی می‌کردند.
امام ‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که پیامبر گرامی اسلام نسبت به بت بی‌اعتنا بود، خاطرنشان کرد: بت‌پرستان و مشرکان گفتند بترس از خشم و غضب بت‌های ما، اگر بی‌اعتنایی کنی این بت‌ها تو را از بین می‌برند، و در این‌جا آیه ۳۶ سوره زمر بر پیامبر اسلام نازل شد.
این مفسر قرآن‌کریم در خصوص نکات تفسیری آیه ۳۶ سوره زمر با بیان این مطلب که آیه فوق، استفهام تقریری دارد به وجود استفهام‌های انکاری و تقریری فراوان در سوره زمر اشاره کرد و افزود: این استفهام‌ها برای اعتراف گرفتن از مخاطب است با این تفاوت که در استفهام تقریری پاسخ و کلامی که در جواب می‌آید همیشه مثبت است اما در استفهام انکاری شاید گاهی جواب مثبت نیست.
وی با بیان این مطلب که خداوند مؤمنان را در برابر تهدیدها یاری می‌کند، افزود: قطعاً حمایت خداوند کافی است چون خداوند منبع قدرت است و پشتیبان مؤمنان است و در برابر خدا چه کسی قدرت دارد.
آیت‌الله میرعمادی به حمایت خداوند از مؤمنان را در برابر تهدیدها اشاره کرد و گفت: در سوره مبارکه احزاب آمده است که خداوند متعال در جنگ مؤمنان را کافی است، این آیه باید برای ما درس باشد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: گاهی برخی افراد در برابر تهدید آمریکا ترس و اضطراب در دلشان نفوذ می‌کند، که در پاسخ آنان باید آیه ۳۶ سوره زمر را بیان کرد.

,
,
,
,
,
,
,

ثبات قدم؛ لازمه ایستادگی در برابر دشمنان

, ثبات قدم؛ لازمه ایستادگی در برابر دشمنان,

امام‌ جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که آیه ۳۶ سوره زمر انسان را دل‌گرم می‌کند و البته مهم این است برای خدا کار کنیم و از او فاصله نگیریم، ادامه داد: انسان در برابر تهدید دشمن باید ثبات قدم داشته باشد، نترسد و اضطرابی به دل راه ندهد زیرا دلی که خدا در آن جای بگیرد آن دل آرامش و اطمینان دارد.
این مفسر قرآن‌کریم با طرح این سؤال که چرا توکل ما به خدا ضعیف است؟، خاطرنشان کرد: دلی که خدا نداشته باشد اضطراب دارد، این در حالی‌است که نتیجه یاد خداوند متعال، آرامش درونی است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه