اخبار داغ

حجت الاسلام صدیقی:

حجاج قلب خود را در سرزمین وحی جلا دهند/حضور در حج، فرصتی برای پاکیزه جان تر شدن انسان است

حجاج قلب خود را در سرزمین وحی جلا دهند/حضور در حج، فرصتی برای پاکیزه جان تر شدن انسان است
امام جمعه موقت تهران گفت: حج درس تواضع و فروتنی به انسان می دهد؛ وقتی انسان مناسک حج را انجام می دهد، به تفکر فرو می رود و از خودخواهی ها و تکبرها دور می شود، در عرفات حضور پیدا می کند و شناختش نسبت به توحید بیشتر می گردد و در مجموع لحظه لحظه حضور در این سرمین و انجام مناسک حج، موجب افزایش معرفت انسان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضور در محل نزول وحی برکات فراوانی برای انسان دارد، گفت: انسان در کنار انجام مناسک حج، در مکانی که محل نزول ملائکه است پای می گذارد و خود را برای خالص شدن مهیا می کند و از همه بدی ها و منیتها دور می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با ذکر اینکه برای حضور در حج باید معنویت خود را تقویت کرد، گفت: تلاش کنیم نیاتمان را خالص کنیم، از دیگران حلالیت بطلبیم و پاکیزه جان در سرزمین وحی قدم بگذاریم تا بتوانیم از فضایل این سرزمین و فضایل حج بهره مند شویم و بهترین عمل که اخلاق نیک است را به دوستان و آشنایانمان هدیه دهیم.


حجت الاسلام و المسلمین صدیقی عنوان کرد: انسان با حضور در مراسم توحیدی حج به معرفتی توحیدی دست پیدا می کند، لطف و محبت الهی را به عینه می بیند و چند هفته ضمن عبادت و تزکیه نفس، تلاش می کند روح خود را آن گونه پیرایش کند تا در بازگشت به شهر و دیار خود، از داشته های معنوی حج برای زندگی بهتر استفاده کند.

 امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: حضور حجاج ایرانی در مراسم حج فرصتی برای معرفی ملت ایران به سایر مسلمانان است، لذا محبت و مهربانی، تواضع، برادری، اخلاق نیکو و صفات پسندیده از سوی حجاج ایرانی در برابر حجاج کشورهای دیگر یک ارزش است و این مسئله می تواند به اخوت اسلامی کمک کند و نشان دهد که مسلمانان در واقع با یکدیگر وحدت دارند و هدف دشمنان این است که با تبلیغات نادرست مسلمانان را امتی پراکنده معرفی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، وی با ذکر اینکه حضور در حج یک فرصت برای رشد و تعالی معنوی است، گفت: اسرار و شیوه انجام مناسک حج را حجاج بیاموزند و تلاش کنند قبل از سفر آمادگی روحی و معنوی برای انجام مناسک حج و استفاده بهتر از سرزمین وحی را به دست آورند تا زیارتشان همراه با معرفت باشد، همچنین در طول سفر با حضور در نمازهای جماعت و تلاوت قرآن و زیارت نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه بقیع قلب خود را جلا دهند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: حج درس تواضع و فروتنی به انسان می دهد؛ وقتی انسان مناسک حج را انجام می دهد، به تفکر فرو می رود و از خودخواهی ها و تکبرها دور می شود، در عرفات حضور پیدا می کند و شناختش نسبت به توحید بیشتر می گردد و در مجموع لحظه لحظه حضور در این سرمین و انجام مناسک حج، موجب افزایش معرفت انسان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان این گفت و گو با بیان اینکه در قرآن کریم و اهل بیت(ع) اهمیت حج مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: در کلام معصومین مسئله حج پررنگ است و حضرت علی(ع) در لحظات آخر عمر خود به حج سفارش کردند و دیگر ائمه نیز بر اهمیت حضور در حج همیشه به پیروان خود سفارش می کردند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه