اخبار داغ

کشور با حرف و شعار آباد نمی‌شود

مردم می‌گویند چرا دولت کشور را رها کرده است؟!/ روز به‌روز، دریغ از دیروز!!

مردم می‌گویند چرا دولت کشور را رها کرده است؟!/ روز به‌روز، دریغ از دیروز!!
اقشار مختلف مردم، که اغلب‌شان از قشر محروم جامعه می‌باشند، معتقدند کشور رها شده و عده‌ای سودجو طناب از گرده مردم می‌کشند و دولت نیز بی‌تفاوت و بلکه مقصر این وضعیت است.اگر بنابود با حرف وضع کشور خوب شود، آقای رئیس جمهور با حر‌ف ها و شعارهای خود می‌بایست از همان روزهای اول مسئولیت خود و قول 100روزه، دهها بار کشور را آباد می‌کرد، اما کشور با عمل صادقانه اصلاح می‌شود نه با شعارها و رهاکردن عملی کشور.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، گرانی‌های لجام گسیخته و بی ثباتی قیمت‌ها، امنیت روانی را از مردم گرفته و نگرانی اقتصادی را برای عموم مردم رقم زده است.هیچ کالایی در بازار با ثبات قیمت مواجه نیست و هیچ فروشنده‌ای اطمینان ندارد که اگر کالایی را امروز بفروشد، بتواند با قیمت قبلی خریداری کند.بدین جهت، فروشندگان نیز در فروش دچار تردیدند و بعضاً با منت کالای خود را با دستان لرزان بفروش می‌رسانند.

وضعیت بدی بر بازار حاکم است
رضا حسینی، که خود را کارمند دولت معرفی کرد، می‌گوید: بنده با 48سال سن تاکنون بازار را این‌طور مشوش و بی ثبات ندیدم. جنس را صبح با یک قیمت می‌خریم و بعداز ظهر با قیمتی بالاتر. این وضعیت مردم را کلافه کرده و جای تعجب است که چرا دولت این وضعیت را سامان نمی‌دهد و با ریشه‌های این نابسامانی برخورد نمی‌کند؟

حسن میرزایی، راننده تاکسی با بی‌حوصلگی و با صدای بلند از گرانی و استیصال مردم در مقابل هزینه‌های زندگی گلایه دارد. وی اظهار داشت: به‌خدا از شرائط دشوار کنونی و بی‌اعتباری پول در بازار و کم‌ارزش شدن درآمدمان در مقابل کالاهای ضروری مورد نیاز، خسته شده‌ایم. هم فروشنده‌ها کلافه‌اند و هم خریداران. این چه وضعیتی است که در کشور بوجود آورده‌اند.

امید به زندگی با لجام گسیختگی امور کشور؟!
محسن داداش‌نیا، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته حسابداری، می‌گوید: دولتی‌ها از افزایش امید به‌زندگی در کشورمانمی‌گویند و احتمالاً به خانواده و اطرافیان خود توجه دارند که به این نتیجه می‌رسند. بخش اعظمی از مردم کشورمان را محرومین و نیازمندان تشکیل می‌دهند که شامل کارمندان و حقوق ثابت‌بگیران هم می‌شود. واقعاً چه کسی است که امروز در کشورمان نداند گرانی و سوءمدیریت عرصه زندگی را برای مردم‌مان بغایت تنگ کرده و هیچ‌کسی را نمی‌توانید بیابید که از شرائط سخت و دشوار کنونی راضی باشد.

وی در ادامه افزود: امید به زندگی برای جوانان و دانشجویانی مثل من زمانی افزایش می‌یابد که از آینده خودمان در ارتباط با شغل و زندگی مطمئن باشیم. وضعیت کنونی برای مجردی همچون بنده، فوق‌العاده دشوار است تا چه رسد به آنای که دارای زن و فرزند و اجاره‌نشینی و بیکاری هستند.

فقر در کشور روبه افزایش است
فاطمه بیگلری، پرستار و دارای سه فرزند، عنوان می‌دارد: وضعیت دشوار اقتصادی بر همه شئون زندگی جامعه و از جمله معیشت و سبد مصرف تغذیه خانوارها تاثیر منفی گذشته و بخشی از بیماران در این ارتباط‌اند.

وی با اشاره به تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها، می‌افزاید: بی‌ثباتی قیمت‌ها، موجب تشویش و نگرانی دائمی مردم شده و استرس امروزه به دلیل عملکرد غلط دولت در سطح کشور فراگیر شده است. بنده و همسرم با پشتکار هم نمی‌توانیم از عهده مخارج بربیائیم؛ حال چگونه یک خانواده پرجمعیت مستاجر با بیکاری نا‌ن‌آور خانواده می‌تواند یک زندگی عادی داشته باشد؟. این پرسش مهمی است که دولت و مسئولان باید به آن پاسخ دهند و وضع زندگی خود را با زندگی محرومان جامعه بسنجند، اگر معتقد به پیروی از امام علی(ع) هستند آنچنانکه ادعای آن را دارند.

کشور با عمل صالح آباد می‌شود نه با حرف و شعار
یکی از اساتید رشته اقتصاد دانشگاه، که نخواست نامش ذکر شود، وضعیت فعلی کشور را بواسطه نداشتن برنامه اقتصادی دولت ظرف پنج سال اخیر دانست و گفت: اقتصاد همچون ریاضی از معادلاتی تبعیت می‌کند که نمی‌توان با شعار و ابلاغ بخشنامه‌های الزامی آن را به نقطه مطلوب رساند. مشکل اقتصاد کشور را می‌توان با الفبای اقتصاد بالنده وفق سرمایه‌های فعلی کشورمان به شرائط مطلوب رساند و این چیز پیچیده‌ای نیست. تنها اراده می‌خواهد تا دولت بخواهد واقعاً اقتصاد کشور را ساماندهی کند، نه آن وعده 100روزه که با بی‌برنامگی نتوان کاری انجام داد حتی اگر چند 100روز تکرار شود.

وی با ضرورت وجود انتقادهای صادقانه و غیرمخرب در جامعه، شرائط کنونی کشور را ناشی از اعمال نگاه‌های سیاسی غرب‌باورانه دولت و عدم تلاش دولت در ساماندهی امور کشور به‌رغم شعارهای ظاهری آقای رئیس جمهور دانست و گفت: اگر بنابود با حرف وضع کشور خوب شود، آقای رئیس جمهور با حر‌ف ها و شعارهای خود می‌بایست از همان روزهای اول مسئولیت خود و قول 100روزه، دهها بار کشور را آباد می‌کرد، اما کشور با عمل صادقانه اصلاح می‌شود نه با شعارها و رهاکردن عملی کشور.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
, وضعیت بدی بر بازار حاکم است, وضعیت بدی بر بازار حاکم است,
,
,
,
,
, امید به زندگی با لجام گسیختگی امور کشور؟!, امید به زندگی با لجام گسیختگی امور کشور؟!,
,
,
,
,
, فقر در کشور روبه افزایش است, فقر در کشور روبه افزایش است,
,
,
,
,
, کشور با عمل صالح آباد می‌شود نه با حرف و شعار, کشور با عمل صالح آباد می‌شود نه با حرف و شعار,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه