اخبار داغ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان مطرح کرد؛

ایمن سازی فیزیکی 25 مدرسه حاشیه جاده های استان

ایمن سازی فیزیکی 25 مدرسه حاشیه جاده های استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: به منظور ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان، افزایش فرهنگ ترافیک وآگاهی ازنحوه تردد ایمن جاده ها وهمچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی در محدوده عبور دانش آموزان مدارس حاشیه راههای برون شهری و روستایی، محدوده 25 مدرسه ، با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در حال اجراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل راه آرمان؛ خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان طی گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح  بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان  و به حد اقل رساندن سوانح و تلفات دانش آموزان در طول راهها می باشد لذاا جرای این طرح یک ضرورت است که علاوه بر ایمنی دانش آموزان و آسودگی خاطر والدین موجب فرهنگ سازی ترافیک در آینده نیز می‌شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: امروزه اغلب کشورها به مقوله ایمنی مدارس به عنوان یک پدیده حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی،امنیتی و رفاهی یک جامعه می نگرند، زیرا در صورت عدم تحقق آن، تبعات و آثار منفی ناشی از تلفات جانی و خسارات مالی گریبانگیر مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور ها خواهد شد.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان  افزود: برابر آمارهای موجود در کشور ما دانش آموزان به عنوان آسیب پذیرترین قشر عابران پیاده، بالاترین رقم تلفات جانی ر ا در میان استفاده کنندگان از راه تشکیل می دهند. با توجه به اینکه ارائه راهکارهای اساسی برای ایمن سازی مدارس فقط در حیطه آموزش و اجرای قوانین تدوین شده اند و فقدان یگ الگو یا طرح یکپارچه مهندسی متشکل از ترکیب علائم هشدار دهنده دیداری و شنیداری با رعایت مسائل، فواصل ایمنی و مشخصات اجرایی مناسب به منظور ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها به وضوح مشهود است.

,

مقبلی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح ایمن سازی و هماهنگ سازی روش های فیزیکی استاندارد، هشدار به رانندگان در محدوده مدارس حاشیه راهها با رویکرد کم هزینه و زود بازده با هدف بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور، کاهش سرعت و آرامسازی ترافیک عبوری و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات عابران پیاده به ویژه دانش آموزان ارائه شده است،

,

وی ادامه داد: دراجرای این طرح سعی در استفاده از علائم هشداردهنده بصری نظیر شابلون آهسته و مدرسه و همچنین نوار های لرزاننده و گل میخ پلاستیکی زرد با ارتفاع مجاز شده است. با این روش حین عبور خودرو از این علایم صدا و لرزشی خفیف و صرفاً هشداردهنده و نه بازدارنده، تولید می شود که مستقیماً کمک به کاهش سرعت و آرام سازی ترافیک جهت کاهش تصادفات و تلفات در محدوده مدارس حاشیه راههامی کند.

,

مقبلی با تاکید براین که هر ساله تعدادی از دانش آموزان به دلیل عبور از عرض جاده ها و قرار گرفتن در مسیر تردد خودروها در حاشیه جاده ها دچار آسیب های ناشی از سوانح رانندگی می شوند اذعان داشت: با توجه به اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها می تواند به کاهش و یا رفع این معضل کمک قابل توجهی نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه