اخبار داغ

مذاکره‌ای با کانادا نداشتیم که متوقف شود

مذاکره‌ای با کانادا نداشتیم که متوقف شود
رئیس دفتر رئیس‌جمهور به رای مجلس کانادا به توقف مذاکرات برای از سرگیری روابط با ایران واکنش نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رای مجلس کانادا به توقف مذاکرات برای از سرگیری روابط با ایران  اظهار کرد: ما با کانادا مذاکراتی را شروع نکرده بودیم که متوقف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, حوزه دولت, حوزه دولت, گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, کانادا,

 رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران با کانادا به دلیل اتفاقاتی که در 10 سال گذشته رخ داده قطع شد، افزود: امروزه علاماتی در خصوص مذاکره با این کشور رد و بدل می شود اما این به معنای از سرگیری مذاکرات و روابط نیست.

,

گفتنی است؛ نمایندگان مجلس عوام کانادا به طرحی رای داده‌اند که بر اساس آن مذاکرات این کشور برای از سرگیری روابط با ایران متوقف می‌شود، البته این مصوبه، الزام‌آور نیست.

,

مجلس عوام کانادا با این مصوبه همچنین سپاه پاسداران را نیز در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

,

تارنمای خبری تورنتو سان با بیان این‌که این طرح را گارنت گینویس، نماینده حزب محافظه‌کار این کشور به مجلس ارائه کرده بود؛ در این باره نوشت: مشابه این طرح ماه گذشته در سنای کانادا به رای گذاشته شد، اما آن زمان به موجب مخالفت سناتورهای منصوب دولت از تصویب بازمانده بود.

,

این تارنما افزود: نتیجه این رای‌گیری موجب غافلگیری شد و پس از حمایت محافظه‌کارها، اولین فردی که درحمایت از آن قیام کرد، خود «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا بود. اعضای کابینه نفرات بعدی بودند.

, جاستین ترودو,

روزنامه کانادایی ادامه داد: طرح مذکور با محکوم کردن ایران خواستار «توقف فوری هرگونه مذاکرات یا گفت‌وگو با تهران برای احیای روابط دیپلماتیک» شده است. مشخص نیست که چه موضوعی موجب این چرخش ناگهانی شده است. شاید آن‌طور که یک منبع امنیتی گمانه‌زنی می‌کند، رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس گروه هفت، ترودو را در این زمینه تحت فشار گذاشته باشد.

,

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب طرح محدود کننده روابط با ایران در مجلس عوام کانادا‌ و مطرح کردن برخی ادعاها و اتهامات علیه نهادهای نظامی کشور در خلال آن، ضمن محکومیت و ابراز ناخرسندی از این اقدام غیرسازنده اظهار کرد: هر چند تصویب این طرح در مراحل اولیه قرار داشته و تا تبدیل آن به قانون باید مراحل دیگری را طی کند، اما در صورت تصویب نهایی بی شک یک خطای راهبردی و اساسی با آثاری مخرب خواهد بود.

, بهرام قاسمی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه