اخبار داغ

نمایش ناشیانه آبی صهیونیست‌ها

نمایش ناشیانه آبی صهیونیست‌ها
در حالی ادعای رژیم صهیونیستی در پیشتازی در فناوری بازیافت آب در پیام اخیر وی مطرح شده که اصفهان از نظر بازیافت آب و وجود شبکه فاضلاب جزو پیشرفته‌ترین استان‌های کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هفته گذشته بود که نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی این بار در لباس دلسوز مردم و محیط زیست ایران وارد عمل شد و با پخش یک ویدئوی کوتاه در فضای مجازی از بروز مشکلات خشک‌سالی در ایران ابراز نگرانی کرد و از قصد این رژیم کودک‌کش برای در اختیار گذاشتن دانش بازیافت آب و مقابله با خشک‌سالی به ملت ایران خبر داد.

,

آن چیزی که در این پیام ویدیویی که البته با هشتگ #اصفهان_آب_ندارد هم تزیین شده بود، خودنمایی می‌کرد، راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی برای نشر این دانش ادعایی بود.

,

این ادعا در حالی مطرح شده که رژیم صهیونیستی سال‌هاست که برای رفع مشکلات آبی خود، دست‌اندازی به منابع آبی سایر کشورهای منطقه را به صورت مستمر پیگیری کرده و در این بین حتی از آب شرب مناطق فلسطینی‌نشین نیز سرقت کرده است.

,

غارت منابع آبی، فلسفه وجودی صهیونیست‌هاست و یکی از طرح‌های استراتژیک آن‌ها در این زمینه، توسط دیوید بنگوریان (اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی) در سال ۱۹۴۱ یعنی ۷ سال قبل از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی طراحی شده بود. بنگوریان در آن زمان گفته بود «ما باید بدانیم که برای حفظ بقای دولت یهودی کنترل آب‌های مرزی از جمله آب‌های رودخانه اردن و لبنانی را در دست داشته باشیم».

,

صهیونیست‌ها همچنین تلاش کردند با احداث دیوار حائل، 37 حلقه از چاه‌های آب فلسطینیان را به تصرف خود درآورند و بر اساس برخی پژوهش‌ها، دیوار حائل، 100 درصد از سفره‌های آبی کرانه باختری را پوشش خواهد داد.

,

در پنج دهه گذشته رودخانه اردن ۹۰ درصد از جریان طبیعی آب را از دست داده است. علت این مسأله این است که در مسیرهای بالادستی آب رودخانه در دریای جلیله واقع در نزدیکی ارتفاعات جولان ذخیره شده و از آنجا به شهرها و مزارع اسرائیل هدایت می‌شود.

,

همین سیاست‌ها باعث شده تا وضعیت آب شرب در کرانه باختری به وخامت برسد و این غارت‌ها در حالی رخ داده که نخست وزیر کودک‌کش اسرائیل ادعا کرده این رژیم بر پایه فناوری‌های خود توانسته بر مشکلات خشک‌سالی فائق آید.

,

*هدف از ارسال این پیام چیست؟

, *هدف از ارسال این پیام چیست؟, *هدف از ارسال این پیام چیست؟,

وضعیت آب در حالت بحرانی قرار گرفته و سیاست‌های غلط دولت، عدم توجه آن‌ها به مشکلات و تبعیض‌های موجود در رفتار مسؤولان، زنگ هشدار تبدیل این وضعیت به یک معضل اجتماعی را افزایش می‌دهد و طبیعی است که دشمن نیز با دانستن این موضوع سعی در ایجاد شکاف بین مردم و حکومت و تنش‌زایی در این موضوع کند.

,

پرواضح است رژیم صهیونیستی تلاش دارد این بار در قالب خیرخواه جامعه ایرانی، خود را حافظ منافع ملت جمهوری اسلامی ایران نشان داده و علاوه بر سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی، هم‌نوا با دولت مردان آمریکا، خود را همراه و همگام ایرانیان جلوه دهد.

,

دلسوزی نتانیاهو برای ملت ایران تنها این بار اتفاق نیفتاده و چند سال پیش هم تأسف وی بابت وضعیت جوانان ایرانی در ممنوعیت پوشیدن شلوار جین و گوش کردن به موسیقی‌های غربی، سوژه شبکه‌های اجتماعی ایرانی و بین‌المللی شده بود.

,

*شوآف ناشیانه صهیونیست‌ها

, *شوآف ناشیانه صهیونیست‌ها, *شوآف ناشیانه صهیونیست‌ها,

بررسی‌های فارس نشان می‌دهد ادعای صهیونیست‌ها در راه‌اندازی پایگاه اینترنتی برای نجات ایران از تنش آبی حتی در حد راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی مستقل هم نبوده و این سایت، صرفاً قسمتی از سایت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی است که در آن برخی مقالات در زمینه مدیریت منابع آب و کشاورزی به زبان فارسی منتشر می‌شود.

,

این بخش همچنین ایرانیان را ترغیب به خواندن تجارب جدید اسرائیل در زمینه مدیریت منابع آب می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد اخبار مربوط به آن را در کانال فضای مجازی دنبال کنند.

,

در کانال مذکور هم چیز قابل اتکایی یافت نشده و همان مقالات و برخی اینفوگرافی‌ها منتشر شده که در آن ادعا می‌شود رژیم صهیونیستی توانسته با استفاده از فناوری‌هایی همچون شیرین‌سازی آب دریا و بازیافت فاضلاب بر مشکلات آبی خود فائق آید.

,

این که این توضیح واضحات چه کمکی به مشکل آب ایران می‌کند چندان قابل فهم نیست اما حداقل انتظاری که وجود داشت این بود که گروه تبلیغاتی این رژیم وقت بیشتری صرف جذابیت مطالب کانال کنند.

,

در این کانال مطالبی تحت عنوان فناوری‌های روز بازیافت آب نیز بارگذاری شده که با اندک جست‌وجویی در اینترنت قابل دست‌یابی است و نیازی است برای استفاده از آن عضو کانال مورد تأیید نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد.

,

پر واضح است چنین نمایش ناشیانه‌ای را چند ادمین نیز می‌توانستند مدیریت کنند و لازم نبود این دولت جعلی چنین سر و صدایی برای برپایی آن ایجاد کند.

,

*وضعیت اصفهان در بازیافت آب

, *وضعیت اصفهان در بازیافت آب, *وضعیت اصفهان در بازیافت آب,

در حالی ادعاهای رژیم صهیونیستی در پیشتازی در فناوری بازیافت آب و استفاده بهینه از آب در پیام اخیر نخست وزیر این دولت جعلی مطرح شده و بازیافت آب به عنوان راه حل «خلاقانه» آن‌ها مورد بزرگنمایی قرار گرفته که اصفهان از نظر بازیافت آب و وجود شبکه فاضلاب جزو پیشرفته‌ترین استان‌های کشور است.

,

نکته قابل ذکر در خصوص اصفهان، وجود تصفیه خانه‌های فاضلابی و استفاده از پساب‌های شهری و صنعتی تصفیه شده در چرخه صنعت است.

,

فولاد مبارکه یکی از نمونه‌های موفق این امر است که تا چند ماه دیگر موفق به تکمیل بزرگ‌ترین پروژه تصفیه فاضلابی کشور و استفاده آن در صنعت خواهد شد.

,

به گفته بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه، از ابتدای بهره‌برداری از فولاد مبارکه تاکنون سیاست‌ها و اقدامات مهمی در راستای کاهش مصرف آب در پیش گرفته شده و بر همین اساس، مصرف آب در خطوط تولید تا 75 درصد کاهش یافته است.

,

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس طرح جمع‌آوری و تصفیه پساب‌های شهری شهرستان‌های لنجان و مبارکه را یکی از طرح‌های مهم آبی فولاد مبارکه عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای این پروژه که حدود یک سوم آب موردنیاز شرکت را تأمین خواهد کرد، گام مؤثری برای جلوگیری از آلوده شدن منابع آب زیرزمینی و آب‌های سطحی منطقه برداشته شد.

,

سبحانی در تشریح پیشرفت این پروژه عنوان کرد: در حال حاضر انتقال و تصفیه پساب‌های شهر مبارکه و صفائیه انجام شده و انتقال پساب شهرهای زرین شهر و ورنامخواست تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده با تکمیل تمامی شبکه، 30 درصد از آب مورد نیاز فولاد مبارکه از این محل تأمین شود.

,

*وجود ظرفیت کارشناسی قابل قبول در کشور

, *وجود ظرفیت کارشناسی قابل قبول در کشور, *وجود ظرفیت کارشناسی قابل قبول در کشور,

ایران از دیرباز با معضل آبی مواجه بوده و قرار گرفتن این تمدن باستانی در نوار میانی کره شمالی و وجود هوای گرم و خشک در اغلب نقاط این منطقه باعث شده تا ایرانی‌ها از همان ابتدا به دانش اکتشاف، استخراج و نگهداری بهینه آب دست یابند و وجود بزرگ‌ترین شبکه آب‌رسانی زیر زمینی (قنات) جهان در ایران، موید این مطلب است.

,

در حال حاضر نیز مشکلات به وجود آمده در مسئله آب در ایران تنها مختص یک بُعد از موضوع نیست و هم زمان شدن چند مشکل خشک‌سالی، عدم مدیریت مصرف، غفلت دولت در مدیریت حوضه‌ها، افزایش تبخیر و ... است و به گفته کارشناسان حوزه آب، مشکلی در دانش فنی آب نزد متخصصان ایرانی وجود ندارد و آنچه که باید مورد اصلاح قرار گیرد، میدان دادن دولت به این بدنه کارشناسی و کنار گذاشتن اشتباهات استراتژیک در حوزه کلان است.

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه