اخبار داغ

وقتی نماینده و خواننده‌ ایرانی در آفسایدند

وقتی نماینده و خواننده‌ ایرانی در آفسایدند
برخی از چهره‌های سرشناس کشورمان، صفحه یکی از کاربران فلسطینی را به عنوان اکانت رسمی فدراسیون فوتبال فلسطین تلقی کردند و بر مبنای آن علیه این کشور مطالبی را منتشر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنوز سوت «چاکر» داور دیدار تیم‌های ملی ایران و مراکش در دومین روز بازی های جام جهانی 2018 به صدا در نیامده بود که شبکه‌های اجتماعی و حتی صفحه اینستاگرام برخی‌ از چهره‌های سرشناس و به اصلاح سلبریتی پر شد از این پیغام که صفحه رسمی فلسطین از تیم مراکش و رقبای ایران در جام جهانی حمایت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام جهانی 2018, شبکه‌های اجتماعی , اینستاگرام, سلبریتی,

, ,

, ,

, ,

, ,

برخی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی هم، پیام این صفحه را به عنوان صفحه رسمی فلسطین دست به دست کردند بدون آنکه یکبار به آی‌دی(شناسه) صفحه مورد نظر مراجعه کرده باشند. حتی مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی هم بدون یک جستجوی ساده، توئیتی را در پاسخ به این توئیت غیررسمی منتشر کرد.

, کواکبیان,

, ,

اما واقعیت ماجرا چه بود؟

,

صفحه ای که بسیاری از چهره ها و کاربران بر اساس آن علیه فلسطین قضاوت کردند نه تنها صفحه فدراسیون فوتبال فلسطین نبود بلکه صفحه رسمی هیچ مقام فلسطینی نیست و آن طور که در بیو(بیوگرافی) صفحه نوشته شده است: این تنها صفحه یک دونده فلسطینی است.

,

, ,

همچنین برخلاف تبلیغاتی که در فضای مجازی به راه افتاد این صفحه از ایران هم حمایت کرده و نوشته: همانگونه که بسیاری از تماشاگران فوتبال در فلسطین از مغرب حمایت می‌کنند ایران هم در فلسطین هواداران زیادی دارد؛ توئیتی که بسیاری از کاربران عامدانه و یا جاهلانه آن را بازنشر ندادند.

,

, ,

همچنین این صفحه با انتشار تصویر زیر ضمن ابراز تشکر از ایرانیان به دلیل حمایت از فلسطین اعلام کرده که دوستی ما بیشتر از این ها است.

,

, ,

* نکته جالب دیگر آن که، صاحب این صفحه در پاسخ به توئیت اشتباه نماینده اصلاح‌طلب مجلس نوشت: من از تیم ایران هم حمایت میکنم. قبل از اینکه دروغ هایت رو توئیت کنی و بین ایرانی ها با فلسطینی ها مشکل ایجاد کنی، بیوی پروفایل من را چک کن. من خودم را محمد القاضی معرفی کردم نه هیچ سازمان رسمی ای و تو باید بدانی که دوستی ما برای همیشه پایدار خواهند ماند.

,

, ,

نکته قابل تامل دیگر آن است که همین چهره ها و کاربرانی که از حمایت همزمان یک صفحه فلسطینی از ایران و مراکش برآشفته شدند حرفی از حمایت صفحه رسمی اسرائیل از مراکش به میان نیاوردند.

,

, ,

اما همین کاربر فلسطینی در پاسخ به پیام های حمایتی اسرائیل از ایران و عربستان نوشت: اسرائیل شما را دوست ندارد دقت کنید؛ پیامی که کسی علاقه ای به بازنشر آن نداشت.

,

, ,

به نظر می‌رسد جریانی از چند هفته پیش موج جدیدی به راه انداخته است تا حمایت مردم ایران از فلسطینی ها را کمرنگ کند. ابتدا من‌وتو آمدنیوز با انتشار فیلم مبهمی دروغ پرداخت صدقات ایرانی‌ها به غزه را مطرح کردند و اکنون از هر دستاویزی استفاده می‌کنند تا فلسطین را تنها بگذارند.

,

  این جریان به تازگی حمله به مهدی طارمی ملی پوش حاضر ایران در جام جهانی را به دلیل حمایتش از فلسطین در دستور کار خود قرار دادند.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه