اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان خبر داد:

فعالیت 4500 هنرمند استان سمنان در رشته صنایع دستی

فعالیت 4500 هنرمند استان سمنان در رشته صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند درحوزه صنایع‌دستی استان فعالیت دارند، گفت: فعالیت مستمر هنرمندان در احیا و زنده نگه‌داشتن صنایع‌دستی موثر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمد جهانشاهی مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان صبح امروز در بازدید از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی سمنان از فعالیت بالغ‌بر چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در حوزه صنایع‌دستی استان خبر داد و ابراز داشت: این افراد در بیش از ۵۲ رشته صنایع‌دستی هنر خود را در سطح استان عرضه می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی بابیان اینکه فعالیت مستمر هنرمندان به زنده نگاه‌داشتن هنرهای دستی کمک می‌کند، افزود: استان سمنان از نظر توسعه صنایع‌دستی در جایگاه خوبی قرار دارد که با بهره‌گیری از این فرصت می‌توان مقاصد جدید گردشگری را تعریف و با احیای آن به اقتصاد این خطه جان تازه بخشید.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه صدای ضربه‌ها روی مس نشان می‌دهد صنایع‌دستی زنده است، ابراز داشت: در کارگاه قلمزنی روی مس تاکنون ۵۰ هنرمند توسط مهدی ابراهیمیان هنرمند با سابقه قلم‌زنی آموزش داده‌شده و در حال حاضر نیز هفت هنرجو در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

,

جهانشاهی بابیان اینکه عادل طاهری نژاد و خانم رئیسیان زاده زوج هنرمند در کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با استفاده از دستگاه پرینت سه بعدی تاکنون توانسته‌اند به بیش از ۶۰ نفر آموزش دهند، تصریح کرد: این امر زمینه راه‌اندازی سه کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی توسط هنرجویان آموزش‌دیده را فراهم کرده است.

,

وی بابیان اینکه بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی به احصاء چالش‌ها و حل مشکلات آن‌ها کمک می‌کند، افزود: در شهر سمنان هنرمندان بسیاری در حوزه ساخت سازهای سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، منبت، معرق، سفال و سرامیک و غیره فعالیت دارند که با انجام بازدید از فعالیت ۱۵ هنرمند، مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه