اخبار داغ

استقبال از مرگ در جاده‌های بین شهری آذربایجان‌غربی/ چوب بی‌تدبیری مسئولین بر سرِ مردم فرود می‌آید

استقبال از مرگ در جاده‌های بین شهری آذربایجان‌غربی/ چوب بی‌تدبیری مسئولین بر سرِ مردم فرود می‌آید
در حالی که هرروز شاهد تصادفات و حوادث ناگوار در جاده‌های مختلف بین شهری در آذربایجان‌غربی هستیم، هنوز مسئولی پیدا نشده تا در این زمینه تدبیری بیندیشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مسیرهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی در تمام نقاط این استان از وضعیت اسفناک و ناگواری برخوردار هستند، به طوری که در بیشتر موارد شرایط جاده‌ها و غیر ایمن بودن مسیرهای تردد عمده دلیل تصادفات و حوادث رخ داده به شمار می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

نبود گاردریل در میانه مسیرها، آسفالت نامناسب و غیرایمن، نداشتن تابلوهاهای هشداردهنده به میزان لازم، نور پایین در شب و نیز عرض اندک جاده‌ها را می‌توان از جمله مهم‌ترین دلایل غیرایمن بودن جاده‌ها برشمرد که متولیان امر هنوز پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در صدد یافتن راه حل مناسب برای اصلاح وضعیت و نیز بهبود کیفیت جاده‌ها هستند.

,

کم کاری دستگاه‌های خدمات رسان نظیر راه و شهرسازی در این زمینه بیش از تمام سازمان‌ها و ادارات به چشم می‌خورد، چراکه رسیدگی به وضعیت جاده‌های مواصلاتی و بهبود وضعیت کیفی این مسیرها جزو وظایف اصلی این وزارت بوده و اداره کل متبوع در سطح آذربایجان‌غربی همانند گذشته بهانه‌هایی همانند کمبود بودجه را عامل اصلی در اجرا نشدن پروژه‌ها و ناتمام ماندن طرح‌های اجرایی نام می‌برد.

,

هرچند کمبود بودجه گریبانگیر تمام دستگاه‌های اجرایی شده، اما این امر نباید در سازمانی که وظیفه ذاتی آن رسیدگی به وضعیت جاده‌ها به شمار می‌رود، به بهانه‌ای دمِ دستی تبدیل شود تا در برابر هر کم‌کاری و اشکالی از نبود بودجه کافی و عقب‌ماندگی های استان در زمینه‌های مالی بنالد!

,

خسارات وارده بر خودروهای عبوری در مسیرهای مواصلاتی استان و البته جریمه‌های سنگین اعمال شده به دلیل وارد آوردن خسارت به اموال عمومی میان راه‌ها را باید مردمی بپردازند که هیچ تقصیری در بروز چنین پدیده‌هایی ندارند و تنها گناهشان مسافر بودن در مسیرهایی است که فقط عنوانشان «جاده» مانده و درواقع به راه‌های مواصلاتی روستایی بیشتر شباهت دارند.

,

, ,

گذشته از تمام حواشی ایجاد شده برای بهبود وضعیت کیفی مسیرهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی به‌خصوص در محورهای اصلی همانند ارومیه ـ تبریز در مسیر پل میانگذر، ارومیه ـ مهاباد، ارومیه ـ خوی، ارومیه ـ نقده، خوی ـ ماکو و دیگر مسیرهایی که تردد روزانه مسافران در آن‌ها بیش از دیگر محورها است، اگر واقعا مسئولین در این زمینه حرفی برای گفتن ندارند، باید ردای قدرت و پشت میز نشینی را به عطایش بخشیده و مسیر کارشناسی در ادارات را در پیش گیرند زیرا این مورد بسیار خوشایندتر از ناتوانی در اجرای برنامه‌های ابلاغی به بهانه‌های مختلف از جمله نبود بودجه خواهد بود.

,

این نکته را نیز نباید فراموش کرد، محور ارتباطی ارومیه ـ خوی و خوی ـ ماکو که به عنوان یکی از مسیرهای ترانزیتی و راه ارتباطی با منطقه آزاد ماکو به شمار می‌رود، امروز از وضعیت نابسامانی برخوردار بوده و به نوعی می‌توان چنین بیان کرد که این مسیر در حد یک جاده معمولی نیست چه برسد به مسیر ترانزیتی!

,

هرچند مسئولین مربوطه و مدیران کل و روسای شهرستانی در ادارات راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه‌ها پاسخگوی مناسبی در حوزه نبود بودجه برای تکمیل و اجرای طرح‌های عمرانی به شمار می‌روند، اما در حوزه عملکردی برای ترمیم وضعیت جاده‌ها و نیز بهبود وضعیت خدمات در مسیرهای مواصلاتی همچنان در پیچ و خم ادارات خود سرگردان مانده و نسبت به انجام وظایف ذاتی خود درمانده هستند.

,

شاید با تغییراتی در حوزه‌های کاری این سازمان‌ها و نیز به‌روزرسانی اقدامات بتوان شاهد نگاهی نو به راهسازی و حوزه عملکردی جاده‌ها بود و این امر بدون تغییر نگرش مدیریت استان و وزرای مربوطه محقق نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه