اخبار داغ

گزارش/

ازنرخ 29 درصدی بیکاری تا بنزین فروشی جوانان در قطب اقتصاد کشور!

ازنرخ 29 درصدی بیکاری تا بنزین فروشی جوانان در قطب اقتصاد کشور!
بسیاری از جوانان هرمزگانی با فروکش کردن آرزوهای دوران تحصیلی خود هم اکنون در گوشه و کنار خیابان های پایتخت اقتصادی کشور بنزین می فروشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هرمزگان با دارا بودن ذخایر نفت و گاز، همچنین پیشروی در صنعت و تجارت کشور و دارا بودن بنادر مهم ، در سال های اخیر بعنوان قطب تجارت و اقتصاد کشور شناخته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

برخورداری از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در کریدور شمال _جنوب در خلیج فارس و تنگه هرمز و اتصال به شبکه ریلی و جاده ای، بنادر هرمزگان به عنوان مهمترین بنادر در جهان مبدل شده و صاحبان کالاهای تجاری کوتاهترین راه انتقال کالا به آسیای مرکزی و خاورمیانه را هرمزگان می دانند.

,

هرمزگان به واسطه دارا بودن این نعمت های مهم سالیانه با سیل عظیمی از افراد که برای داشتن شغلی مناسب به این استان مهاجرت می کنند مواجه بوده و غیر بومیانی که در استان سکونت می گزینند در صنایع مختلف استان مشغول به کار می شوند.

,

از آنجایی که این استان اهرم مهم اقتصادی کشور محسوب می شود لذا  در سال های اخیر جوانان آن با دارا بودن مدارک و تخصص های دانشگاهی همچنان از دغدغه بیکاری رنج می برند به طوری که از روی ناچار وبرای  کسب در آمد و چرخاندن چرخ زندگی به شغل های کاذب مانند بنزین فروشی روی می آورند.

,

جوانان زیادی با فروکش کردن آرزوهای دوران تحصیلی خود هم اکنون در کناره های خیابان های پایتخت اقتصادی کشور و در کنار دکه های چوبی نشسته و بنزین می فروشند.

,

این جوانان که در قبل از پایان تحصیلات دانشگاهی خود رویاهای استخدام در شرکت ها و ادارات مهم استان را در سر می پروراندند این روزها باید تنها نظاره گر اشتغال غیر بومیانی شوند که از سراسر کشور در این استان حضور داشته و به کسب در آمد می پردازند.

,

در میان این هیاهوی بنزین فروشی در استان، کودکان نیز با تعطیلی مدارس به این شغل کاذب پناه آورده و در محلات حاشیه نشین شهر نظاره گر کودکانی هستیم که به جای بازی های کودکانه برای کمک به معیشت خانواده بنزین فروشی را انتخاب کرده اند.

,

, ,

29 درصد از جوانان هرمزگانی بیکارند

,

محمد علی سلیمی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان 15تا 34 سال هرمزگان را  29 درصد اعلام و اظهار کرد:  همه دستگاه های دولتی و خصوصی باید نسبت به جذب جوانان جویای کار اقدام کنند.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: سال گذشته تعهد اشتغال در هرمزگان 20 هزار شغل بوده که با کمک دستگاه های اجرایی و همکاری بخش خصوصی این امر محقق شده است.

,

, ,

رفع بیکاری، مهمترین برنامه دولت در سال جاری

,

دریانورد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان از رفع بیکاری و توسعه اشتغال به عنوان مهم‌ترین برنامه دولت در سال جاری خبر داد و اظهار کرد:  تمام جهت گیری‌های دولت در سال جاری به سمت افزایش اشتغال است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان گفت: بر اساس برنامه ریزی های دولت در سال جاری، بیش از 20در صد اعتبارات تملک دارایی برای توسعه فرصت های اشتغال اختصاص داد شده است.

,

دریانورد خاطر نشان کرد: دولت به دنبال جهت دادن منابع خارجی برای رونق تولید است و رشد اقتصادی بایستی ترقی یابد و به سمت چشم انداز توسعه پیش رود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه