اخبار داغ

همایش 1000 نفری دف‌نوازی در سنندج برگزار می‌شود/ حسینی: مدیحه‌سرایی و دف‌نوازی جلوه‌ای از وحدت اصیل اسلامی است

همایش 1000 نفری دف‌نوازی در سنندج برگزار می‌شود/ حسینی: مدیحه‌سرایی و دف‌نوازی جلوه‌ای از وحدت اصیل اسلامی است
همایش بزرگ دف‌نوازی سراج منیر به مناسبت کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در روز 29 خرداد هفته جاری در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ابراهیم حسینی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش بزرگ دف‌نوازی سراج منیر، عنوان کرد: ابن برنامه به مناسبت کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در روز 29 خرداد هفته جاری در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: در این مراسم معنوی 1000 نفر از مدیحه سرایان و دف‌نوازان سراسر استان حضور دارند و حضور برای تمای گروه‌های هنری آزاد است و برای شرکت در این مراسم می‌توانند به رده‌های سپاه استان مراجعه و ثبت نام کنند.

,

 

,

حسینی، دف‌نوازی را یکی از ظرفیت‌های فرهنگی در استان کردستان عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف این همایش بزرگ مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.

,

 

,

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان گفت: بعد از انقلاب، مدیحه‌سرایی در ایران ترویج و توسعه پیدا کرد و جلوه باشکوه و عمیق‌تری به خود گرفت.

,

 

,

وی با تأکید براینکه مدیحه‌سرایی و دف‌نوازی جلوه‌ای از وحدت اصیل اسلامی است، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف همایش سراج منیر، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدیحه سرای استان و تجلیل از خانواده‌های آنان است.

,

 

,

حسینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه و ترویج فرهنگ مدیحه‌سرای و مولودی خوانی، شناسایی استعدادهای درخشان دف نوازی و مدیحه سرایی استان، شناسایی آسیب‌های مدیحه سرایی، مقابله فرهنگی با تهاجم فرهنگی دشمن، مقابله با افکار تکفیری و دین ستیزانه و برپایی یک برانگیختگی اجتماعی در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان از دیگر اهداف برگزاری این همایش فرهنگی عنوان کرد.

,

 

,

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان افزود: اشعار مدیحه سرایی علاوه بر ابراز ارادت به خاندان پیامبر (ص) باید سمت و سوی انقلابی به خود بگیرد و ترویج روحیه ایثار و شهادت و استکبارستیزی در آن موج بزند.

,

وی در پایان اظهار داشت: این همایش در دو مرحله تبیین و اجرا برگزار می‌شود و برای تبیین آن از استاید دانشگاه از جمله ماموستا قادر قادری امام جمعه پاوه دعوت شده است.

,

 

,

گفتنی است، شهیدان محمود امان‌الهی، یوسف افشاریان، جواد کاکه جانی، محمدرضا علیشاهی، محمدصادق احمدی، جواد منتشلو، ابراهیم داوودخانی، محمدجواد ده‌ده‌جانی، حسین آقایی، قاسمعلی رستمی و حسن ده‌ده‌جانی از جمله شهدای مداح استان کردستان هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه