اخبار داغ

به منظور بیابان‌ زدایی؛

سال گذشته 700 هکتار نهال‌کاری در یزد انجام شده است

سال گذشته 700 هکتار نهال‌کاری در یزد انجام شده است
مسئول امور بیابان ادره کل منابع طبیعی یزد گفت: کاشت نهال در مساحتی بالغ بر 700 هکتار و آبیاری سطحی حدود دو هزار هکتار از اقدامات سال گذشته جهت مقابله با بیابان زایی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،مسئول امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا به مناسبت روز جهانی بیابان گفت: کشورهای عضو سازمان ملل که مبتلا به پدیده بیابان‌زایی هستند در 17 ژوئن سال 1994 مطابق با 27 خرداد سال 1373 طرح‌نامه یا کنوانسیون بین‌المللی مقابله با بیان‌زایی را امضا کردند. سازمان ملل به مناسبت بزرگداشت این روز که توافقنامه بین کشورهای عضو امضا شده است، آن را به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی معرفی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمود فتاحی افزود: هدف سازمان ملل روشن کردن افکار عمومی و اذهان سیاست‌مداران و برنامه‌ریزان پیرامون پدیده بیابان‌زایی و عواقبی که این پدیده بر جوامع بشری دارد، بوده است. در واقع هدف این بود که تلنگر و حساسیتی در ذهن برنامه‌ریزان نسبت به پدیده بیابان‌زایی ایجاد شود.

,

وی اظهار داشت: بحث مقابله با گرد و غبار و طوفان‌های شن یکی از نمونه‌های بارز مقوله بیابان‌زایی محسوب می‌شود. در سال 95 آیین‌نامه اجرایی آمادگی مقابله با گرد و غبار به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ شده که هم در سطح ستاد کشوری و هم در سطح استان‌ها ستاد مقابله با گرد و غبار تشکیل شود. 

,

فتاحی ادامه داد: در استان‌ها در رأس این ستاد استانداری است و با مسئولیت اداره کل حفاظت محیط زیست و همکاری سازمان جهاد کشاوری، اداره کل منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای، صنایع معادن، شهرداری و کلیه ارگان‌هایی که با اشکال مختلفی با بهره‌برداری منابع آب و خاک و پوشش گیاهی سر و کار دارند، انجام می‌شود.

,

وی یادآور شد: اداره کل منابع‌طبیعی هر ساله به تناسب اعتبارات دریافتی، سلسله اقداماتی مانند تولید نهال، جمع‌آوری بذر و نهال‌کاری را انجام می‌دهد که این فعالیت‌ها متناسب با اعتبارات دریافتی است.

,

مسئول امور بیابان اداره کل منابع طبیعی یزد گفت: مدیریت اصولی و بهره‌برداری صحیح و درست از منابع آب و خاک‌، بهره‌برداری درست از مراتع و پوشش گیاهی از راهکاری مقابله با بیابان‌زایی است.

,

فتاحی خاطرنشان کرد: کاشت نهال در مساحتی بالغ بر 700 هکتار و آبیاری سطحی حدود دو هزار هکتار از اقدامات سال گذشته جهت مقابله با بیابان زایی بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه