اخبار داغ

تبدیل شدن سرعت گیرها به سکوی پرش/وقتی ایمنی در تنگنای عدم توجه به اصول قرار می گیرد

تبدیل شدن سرعت گیرها به سکوی پرش/وقتی ایمنی در تنگنای عدم  توجه به اصول قرار می گیرد
با وجود اینکه نصب سرعت گیرها با هدف کاهش تصادفات جاده ای صورت گرفته است اما این روزها برخی از شهروندان بدون توجه به مسائل ایمنی و استاندارهای لازم اقدام به ساخت سرعت گیرها غیر استاندارد در کوچه پس کوچه های شهر بندعباس کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  هرمز؛از کوچه پس کوچه های شهر بندرعباس که گذر کنید،سرعت گیرها یا به اصطلاح سرعت کاه هایی را مشاهده می کنید که این روزها نه تنها به معضلی بزرگ برای رانندگان بلکه برای شهروندان تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

این سرعت گیرها که بدون توجه به اصول ایمنی توسط مردم ساخته شده اند متاسفانه موجب بروز تصادفات زیادی در سطح شهر بندرعباس می شوند چرا که اغلب آن ها با آسفالت یا سیمان توسط مردم ساخته شده اند.

,

با توجه به اینکه تعداد وسیله نقلیه در هرمزگان هر روز در افزایش است توجه به مواردی که موجب کاهش تصادفات در جاده های شهری می شود حائز اهمیت است، اما در چند سال اخیر شاهد رویکرد جدیدی از احداث سرعت گیرها در محلات بندرعباس هستیم.

,

با توجه به اینکه کوچه های محلات بندرعباس عرض کمی دارند، اما تردد ماشین ها و موتورها که با سرعت بالا از این کوچه ها عبور می کنند باعث شده تا برخی از خانواده ها که به دلیل نبود مکان های تفریحی در نزدیکی محل سکونتشان، فرزندانشان را برای بازی روانه کوچه می کنند، برای حفظ امنیت آن ها اقدام به ساخت سرعت هایی که بی شباهت به سکوی پرش  نیستند در کوچه های خود کنند.

,

 

,

, ,

نصب سرعت گیرهای غیر استاندارد

,

سرعت گیرهای غیر قانونی و غیر استاندارد در واقع زمینه ایجاد صدمات به سرنشنیان، افزایش استهلاک وسایل نقلیه که در پی شدت ضربات و لرزش هایی که در هنگام عبور از این سرعت گیرها به وجود می آید، خواهد شد. که این موضوع قطعا موجب افزایش تصادفات و ترافیک در خیابان ها می شود.

,

مهم ترین دلیل نصب سرعت گیرها در جاده ها کاهش تصادفات است اما این روزها شاهد رخ دادن عکس این موضوع می باشیم، که متاسفانه برخی از خانواده های بندرعباسی در هنگام مواجه شدن با این سرعت گیرها خسارت های جانی و مالی زیادی را متحمل شده اند.

,

خسارت های ناشی از سرعت کاه های غیر استاندارد بر عهده نهاد یا دستگاهی است که اقدام به ساخت آن ها کرده است، در واقع شهرداری و راه و شهرسازی دو نهادی هستند که باید اقدام به ایجاد این سرعت گیرها و قبول مسئولیت های مدنی پس از احداث آن نمایند.

,

 

,

, ,

 

,

خطرات جدی سرعت کاه های نا ایمن

,

این سرعت گیرها ضمن آسیب زدن به سیستم جلوبندی، کلاچ خودرو و وسایل نقلیه، خطرات جدی را برای موتور سواران و دوچرخه سواران به دلیل عدم حفظ تعادل را به وجود خواهد آورد چرا که برخی از این سرعت گیرها دارای پستی و بلندی های زیادی هستند.

,

ابعاد این سرعت گیرها باعث شده تا در زمان وقوع بارندگی نیز کوچه و خیابان های بندرعباس دچار آب گرفتگی شوند، همچنین بارندگی مداوم باعث می شوند تا سرعت گیرهایی که جنس آن ها سیمانی است، نیز دچار فرورفتگی شوند.

,

متاسفانه عدم رعابت قوانین راهنمایی و رانندگی اصلی ترین دلیلی است که گاهی مردم عادی به طور خودسرانه و بدون هماهنگی اقدام به نصب این سرعت گیرها در جلو در منازل خود می کنند، که البته عدم نظارت و برخورد با این افراد نیز باعث شده تا در یک کوچه با فاصله کمی شاهد وجود چندین سرعت گیر غیر استاندارد باشیم.

,

با توجه به اینکه سرعت گیرهای پلاستیکی نسبت به سرعت گیرهای سیمانی و آسفالتی از ایمنی بالاتری برخوردارند و نصب آن ها هزینه کمتری دارد، لازم است پس از نصب آن ها نسبت به سالم بودن آن ها نظارت شود چرا که برخی از این سرعت گیر نیز دچار شکستگی شده و خطراتی را به بار آورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه