اخبار داغ

در سایه غفلت مسئولان صورت می گیرد؛

همسایگی واحدهای مرغداری با منازل مسکونی در بندرعباس/ پیگیری شهروندان بی ثمر ماند

همسایگی واحدهای مرغداری با منازل مسکونی در بندرعباس/ پیگیری شهروندان بی ثمر ماند
یکی از مشکلاتی که این ‌روزها دغدغه اهالی شهر فین بندرعباس شده راه‌اندازی چهار واحد تولیدی مرغداری در وسط منطقه مسکونی است که به‌ دلیل ایجاد آلودگی تهدیدی علیه بهداشت عمومی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ شهر فین در شمال‌ هرمزگان در فاصله 100 کیلومتری شهرستان بندرعباس واقع شده و این شهر با دارا بودن فضای فراوان از نخلستان متراکم و خیابان‌های عموما عاری از بدنه ساختمانی به عنوان یکی از نمونه‌های نادر و واقعی باغ‌ شهر در سطح کشور محسوب می شود که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

شهر فین دارای قدمتی بسیار طولانی و مناظر زیبا و چشم‌نوازی است که برخورداری فین از شبکه جاده‌ای و ریلی و دارا بودن مجموعه‌ای از پتانسیل‌های گردشگری شامل جاذبه‌های طبیعی و جاذبه‌های تاریخی و فضاهای انسان ساخت مانند مجموعه استخر، حمام‌ها و ...سبب شده تا فین از سایر نقاط ممتاز کند.

,

یکی از مشکلاتی که این ‌روزها دغدغه اهالی شهر فین شهرستان بندرعباس شده راه‌اندازی 4 واحد تولیدی مرغداری در بافت منطقه مسکونی است که به‌ دلیل ایجاد آلودگی تهدیدی علیه بهداشت عمومی شده است.

,

تهدید سلامت اهالی فین با احداث واحد مرغداری در بافت مسکونی

, تهدید سلامت اهالی فین با احداث واحد مرغداری در بافت مسکونی, تهدید سلامت اهالی فین با احداث واحد مرغداری در بافت مسکونی,

محمود سالاری یکی از اهالی شهر فین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: وجود چهار مرغداری در شهر فین در وسط منطقه مسکونی سلامت اهالی این منطقه را تهدید می کند.

,

این شهروند شهر فین بیان کرد: یکی از مرغداری ها در نزدیکی مسجد امام جعفر صادق (ع) و زمین ورزشی است که سلامت مردم را تهدید می کند و هیچ کس گزارشی تهیه نمی کند و از سوی مسئولان هم تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

,

سالاری در ادامه اضافه کرد: 2 مرغداری در همجوار کانون شهید رضاپور است که کلاس های تابستانی در آن برگزار می شود و دانش آموزان در رنج و عذاب هستند و مسئولان با سلامت آنها بازی می کنند.

,

وی تصریح کرد: یکی از مرغداری ها در 200 متری گلزار شهدای فین قرار گرفته و مردمی که برای زیارت قبور مقدس شهدا می آیند از بوی تعفن در عذاب هستند و اهالی آن منطقه به تنگ آمده اند.

,

مرغداری داخل شهر تهدیدی علیه بهداشت عمومی

, مرغداری داخل شهر تهدیدی علیه بهداشت عمومی, مرغداری داخل شهر تهدیدی علیه بهداشت عمومی,

این شهروند فینی تاکید کرد: مشکلات بهداشتی که این 4 واحد مرغداری به ‌وجود آورده است خطر بروز انواع بیماری‌های عفونی را در این منطقه افزایش داده و نگرانی‌هایی را بر اهالی آن منطقه ایجاد کرده است.

,

سالاری با بیان اینکه مسئولان نسبت به جان مردم بی توجه هستند، افزود: با وجود پیگیری‌های اهالی این شهر اما این واحد تولیدی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

,

وی خاطر نشان کرد: از مسئولان ذیربط استانی هرمزگان درخواست داریم حتی برای یک بار هم که شده به این منطقه بیایند و مشکلات بهداشتی که این 4 واحد مرغداری برای اهالی ایجاد کرده را از نزدیک مشاهده کنند و تصمیمات لازم برای برای رفع این معضل بزرگ را اتخاذ کنند.

,

تهدید خطر بروز بیماری‌های عفونی در منطقه

, تهدید خطر بروز بیماری‌های عفونی در منطقه, تهدید خطر بروز بیماری‌های عفونی در منطقه,

محمد رضایی، یکی دیگر از شهروندان شهر فین از وضعیت بسیار بد بهداشتی این مرغداری انتقاد کرد، گفت: فاصله این واحد تولیدی مراغداری با بافت شهری بسیار کم است و این امر باعث بروز مشکلات و معضلات زیست محیطی و بهداشتی برای منطقه و ساکنان آن شده است.

,

این شهروند فینی بیان کرد: کانون شهید رضاپور در مجاورت این مرغداری قرار دارد که مشکلات بهداشتی که این واحد ایجاد کرده اکثر خانواده ها فرزندان خود را از کلاس های تابستانی محروم کرده اند.

,

رضایی خاطر نشان کرد: این مرغداری به دلیل قرار گرفتن در بافت شهر و ایجاد بوی نامطبوع برای همسایگان ایجاد مزاحمت کرده و تهدیدی علیه بهداشت عمومی به شمار می رود و وضعیت بسیار بدی نیز برای اهالی این منطقه به ‌وجود آمده و خطر بروز بیماری‌ این منطقه را نیز تهدید می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه