اخبار داغ

در نشست خبری معاون دادگستری استان زنجان مطرح شد

ساز مخالف بانکها در حمایت از سرمایه‌گذاری/ برخی از بانکها آئین‌نامه‌های دولت را دور می‌زنند

ساز مخالف بانکها در حمایت از سرمایه‌گذاری/ برخی از بانکها آئین‌نامه‌های دولت را دور می‌زنند
معاون دادگستری استان زنجان با اشاره به اقدام بانکها در پرداخت تسهیلات گفت: برخی از بانکها آئین‌نامه‌های دولت را دور می‌زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; بشیر مقدمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی اظهار کرد: برنامه‌های هفته قوه قضائیه از یکم تا هفتم تیر ماه در زنجان برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع در طول سال جزو برنامه‌های دادگستری و سازمانهای تابعه در استان زنجان است، ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دادگستری استان زنجان حمایت از سرمایه‌گذاری است.

,

معاون فرهنگی دادگستری استان زنجان ادامه داد: دادگستری استان زنجان به تاسی از رهبر معظم انقلاب حمایت از سرمایه‌گذاری را جزو برنامه‌های خود قرار داده و از این به بعد نیز در سرمایه‌گذاری در اولویت حمایت خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه به اعتقاد ما با چرخش چرخهای صنعت و اقتصاد دادسراها و دادگستریها خلوت خواهد شد، عنوان کرد: اگر کاری ایجاد شود به همان مقدار پرونده‌های زندان و مسائل مربوط به آن کمتر شده و جرم کمتر اتفاق می‌افتد.

,

مقدمی با اشاره به اینکه آموزش و ارتقا حقوق شهروندی از دیگر برنامه‌های قوه قضائیه است، خاطرنشان کرد: آموزش حقوق شهروندی در رسانه ملی، مطبوعات، سایتها، فضای مجازی، اماکن عمومی، نماز جمعه، مدارس، دانشگاه‌ها و مجتمع های آپارتمانی از برنامه‌های قوه قضاییه در این هفته است.

,

وی با بیان اینکه دیدار قضات با زندانیان یکی از بهترین برنامه‌های دادگستری استان زنجان است، افزود: در این دیدار تمامی قضات از صدر تا ذیل به دیدار زندانیان می‌روند که این دیدار نتایج خوب و قابل قبولی برای استان و مجموعه قضایی استان دارد.

,

معاون فرهنگی دادگستری استان زنجان با اشاره به تبلیغات خلاف واقع دشمنان که در مورد حقوق بشر و حقوق شهروندی منتشر می‌شود، اظهار کرد: در کمتر کشوری قاضی که رای را صدر کرده با نماینده زندانیان صحب کرده و درد دل می‌کند و زندانیان فرصت می‌یابند تا مشکلات شان را بیان کنند.

,

وی با اشاره به دیدار کارکنان دادگستری استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: پیاده روی خانوادگی روز جمعه اول تیر ماه ساعت 6:30 از میدان کوهنورد آغاز خواهد شد.

,

مقدمی به برگزاری همایش آموزشی برای نمایندگان حقوقی ادارات، سازمانها، شرکتهای دولتی و خصوصی و دیدار مسئولان و مردم با مدیران و مسئولان قضایی استان اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات فرهنگی ورزشی در سطح 13 حوزه قضایی در هشت شهر و 5 بخش برگزار خواهد شد.

,

معاون فرهنگی دادگستری استان زنجان بیان کرد: مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و 72 یار مظلوم انقلاب اسلامی 6 تیرماه  ساعت 22 در حسینیه عاشقان ثاراله برگزار خواهد شد.

,

وی به تلاش رسانه‌ها برای آگاه کردن مردم از حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که مردم را با حقوق شهروندی بیشتر آشنا کنند.

,

مقدمی به برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های احکام و قرآن رای برای یگانهای حفاظتی در ماه رمضان و در طول سال در برنامه‌های دادگستری قرار دارد.

,

وی توجه به مجازتهای جایگزین حبس را از برنامه‌های دادگستری استان زنجان دانست و تاکید کرد: در سال گذشته 2700 نفر با مجازاتهای جایگزین به جای زندان با جرائم جایگزین مجازات شدند.

,

معاون فرهنگی دادگستری استان زنجان با بیان اینکه خدمات عمومی رایگان جزو مجازاتهای جایگزین بوده که هماهنگی‌ها با سازمانها نیز انجام شده است، عنوان کرد: این برنامه از جمله برنامه‌های مهم دادگستری استان زنجان است.

,

وی با اشاره به اینکه آموزشهای زیادی را در طول سال در خصوص حقوق شهروندی برای تمام اقشار داریم تصریح کرد: با این وجود این آموزشها را کافی نمی‌دانیم و نباید از این حوزه غافل شد.

,

مقدمی با اشاره به اقدام برخی بانکها در دور زدن قوانین و آئین‌نامه‌ها بیان کرد: دولت اعلام می‌کند که برای سرمایه‌گذاری وام می‌دهد اما گاهی بانکها و به خصوص بانکهای خصوصی قانون و آئین نامه‌ها را دور می‌زنند.

,

وی با بیان ایکه گاهی بانکها علاوه بر سود، تاخیر تادیه و همچنین برای تاخیر در تاخیر هم سود دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی از اینها در اسم سود 18 درصد می‌گیرند، به فرض مثال یکی از بانکها آئین نامه دولتی را رعایت نکرده و قرار بود با 14 درصد سود وام بدهد اما اکنون که حساب کردند 40 درصد شده است، حال سرمایه‌گذار هم باید سود بدهد و هم اشتغال ایجاد کند. همه اینها باعث شده که به تعهدات عمل نشود و پرونده‌هایی در دادگستری ایجاد شود.

,

معاون فرهنگی دادگستری استان زنجان در خصوص فعالیت حوزه فرهنگی دادگستری در آسیب‌های اجتماعی از جمله نزاع ابراز کرد: گفت‌وگو خیلی از مسائل را حل می‌کند و از طرفی با توجه به کثرت جمعیت آستانه تحملها افزایش یابد، معاونت فرهنگی دادگستری نیز به این مسائل ورود داشته و بسیاری از این موارد را حل و فصل کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه