اخبار داغ

رسانه دولتی چین ترامپ را "احمق" خواند

رسانه دولتی چین ترامپ را "احمق" خواند
آژانس خبری دولتی چین در بحبوحه تنش‌ها میان واشنگتن و پکن به دلیل نگرانی از افزایش جنگ تجاری بین دو کشور رئیس‌جمهوری آمریکا را مورد تمسخر قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نوشته روزنامه نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری‌ آمریکا روز جمعه اعلام کرد که به دنبال اعمال تعرفه‌ ۲۵ درصدی بر محصولات چینی است و آن را اقدامی مقابله‌ای در برابر سرقت مالکیت معنوی چین دانسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

واشنگتن هشدار داد که اگر پکن واکنشی شدید در مقابل این تصمیم داشته باشد تعرفه‌های بیشتری را بر محصولات چینی اعمال خواهد کرد.

,

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد که این تعرفه‌ها برای جلوگیری از نقل و انتقالات ناعادلانه تکنولوژی و مالکیت معنوی آمریکا به چین و حمایت از مشاغل آمریکایی ضرورت دارند.

,

دولت چین نیز اعلام کرد که بر تولیدات آمریکایی به مبلغ ۵۰ میلیارد دلار، ۲۵ درصد تعرفه گمرکی اضافه اعمال می‌کند.

,

در همین راستا خبرگزاری شینهوا در سرمقاله‌ای گزارش داد: در پی این اقدام دولت آمریکا، دولت چین واکنشی خوب در مقابل این مناقشه تجاری نشان داده است.

,

در ادامه این سرمقاله آمده است: یک فرد هوشیار اقدام به ایجاد پل می‌کند اما یک احمق دیوار می‌سازد. با جهانی شدن اقتصاد هیچ انزوا و هیچ جدایی وجود نخواهد داشت. هیچ کشوری نمی‌تواند برای توقف روابط تاریخی حصار ایجاد کند.

,

در همین حال روزنامه خلق چین نیز نوشت: دولت واشنگتن وسواس استفاده از نقشی شرم آور از سوی مخدوش کنندگان اقتصاد جهانی دارد.

,

منبع: ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه