اخبار داغ

طی سال جاری؛

425 واحد مسکونی به مددجوی قزوینی نیازمند واگذار می‌شود

425 واحد مسکونی به مددجوی قزوینی نیازمند واگذار می‌شود
طی سال جاری واگذاری 425 واحد مسکونی به مددجویان استان قزوین نیازمند واگذار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ مدیرکل استاندار و تحقیقات صنعتی استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) به همراه قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در طرح مفتاح الجنه حاضر شده و از نزدیک با سه خانواده مددجو دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح قزوین,


امیر خوش نیت، قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در این جلسه بیان کرد: یکی از مشکلات عمده مددجویان تحت حمایت مسکن است و از طرفی بالا بودن قیمت مسکن موجب شده تا تأمین این نیاز مددجویان با تنگناهایی روبرو شود. 

وی ادامه داد: فقدان مسکن موجب شده تا خانواده مددجو بخش قابل توجهی از درآمدش صرف تأمین این نیاز اساسی زندگی شود؛ بنابراین یکی از اقدامات جدی برای ارتقای سطح زندگی مددجویان تأمین مسکن است. 

این مسئول اعلام کرد: مسکن مشکل بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت است از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین طی سال جاری برای واگذاری واحد مسکونی به نیازمندان برنامه ریزی لازم را انجام داده که در صورت همکاری دستگاه‌های ذیربط واگذاری این واحدها تا پایان سال 97 به پایان می‌رسد. 

وی بیان کرد: مسکن مشکل بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت است از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین طی سال جاری برای واگذاری 685 واحد مسکونی به نیازمندان برنامه ریزی لازم را انجام داده که در صورت همکاری دستگاه‌های ذیربط واگذاری این واحدها تا پایان سال 97 به پایان می‌رسد.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: تاکنون بررسی وضعیت مددجویان منجر به انتخاب مددجوی اولویت دار برای دریافت مسکن مددجویی شده است که در صورت همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه 425 واحد مسکونی از مجموعه مسکن مهر به مددجویان واجد شرایط واگذار می‌شود. 

خوش نیت گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس دستورالعمل‌های ابلاغی در مناطق شهری تا 20 میلیون تومان و در مناطق روستایی تا سقف 15 میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان اختصاص می‌دهد که در کنار آورده مددجو، کمک خیران و تسهیلات اختصاص یافته به تخصیص مسکن منجر می‌شود. 

وی با اشاره به تلاش برای حل مشکل مسکن مددجویان و اولویت قراردادن ایتام عنوان کرد: در میان مددجویان، ایتام در اولویت نخست اختصاص مسکن هستند البته براساس سیاست گذاری‌های انجام شده، در استان قزوین این هدف گذاری را انجام داده‌ایم که تا پایان سال جاری یتیم بدون مسکن نداشته باشیم. 

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: تحقق این هدف مستلزم گام‌های متعددی است که گام‌های مربوط به کمیته امداد همچون تخصیص اعتبارات انجام یافته است ولی براساس تفاهم نامه مهندس فتاح و استاندار قزوین مقرر شده است تا زمین در مناطق مختلف از سوی استانداری و یا زیرمجموعه‌هایی همچون فرمانداری، بخشداری و یا دهیاری در اختیار این نهاد قرار گیرد. 

وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه در برخی مناطق زمین و در برخی مناطق از سایر ظرفیت‌ها برای تحقق برنامه خانه دار کردن ایتام استفاده می‌شود. 

گفتنی است؛ در این دیدار، سه خانواده زن سرپرست خانوار به بیان خدمات انجام گرفته از سوی کمیته امداد پرداخته و مشکلات و هدایای نقدی و غیرنقدی از سوی میهمانان به خانواده‌ها اهداء شد. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه