اخبار داغ

معاونت خدمات شهری شهرداری قدس مطرح کرد

لزوم اجرای سیستم آبیاری قطره ای در آبیاری فضای سبز شهری

لزوم اجرای سیستم آبیاری قطره ای در آبیاری فضای سبز شهری
حمید کاظمی معاونت خدمات شهری شهرداری قدس با اشاره به بحث نوسازی پارک های شهر بر لزوم اجرای سیستم آبیاری قطره ای در آبیاری فضای سبز شهری نیز تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، حمید کاظمی معاونت خدمات شهر شهرداری قدس در گفت وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی قدس خبر در خصوص بازسازی پارک های سطح شهرستان اظهار داشت: دو پارک بزرگ در شهر وجود دارد که نیاز به بهسازی و نوسازی در پروژه فضای سبز، کاشت نهال، درختکاری، المان و آبنما، داشته است که در دستور کار قرار گرفت و قسمتی از این پروژه انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

وی افزود: جدول های حاشیه سطح پارک آزادگان تعویض خواهند شد و در حال حاضر فواره ها تعمیر و بازسازی شده اند و احتمال جابه جایی مواردی از درختان به نقاط دیگر پارک خواهیم بود.

,

معاونت خدمات شهر شهرداری قدس گفت: بهسازی پارک ها و توسعه فضای سبز را به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های شهرداری قدس و مدیریت شهری است و عاملی که کلیدی در سلامت روحی و روانی شهروندان ذکر خواهد شد.

,

کاظمی بیان کرد: نوسازی سرویس بهداشتی پارک ها انجام شده است و در صدد حذف بخشی از چمن پارک آزادگان و تبدیل آن به سنگ فرش هستیم به دلیل بحران کمبود آب در سطح کشور و ایجاد سیستم آبیاری قطره ای برای صرفه جویی از مصرف بیش از حد آب در پارک ها انجام خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه فضای سبز نقش مهمی در سلامت روحی و روانی جامعه دارد گفت: با باور به اینکه منظر سبب پیوند انسان با پیرامون و شکوفایی اجتماعی او می‌شود، منظر را بستر مناسبی برای وقوع و ایجاد این تعامل معرفی باید کرد.

,

کاظمی خاطرنشان کرد: آبیاری بلوارها و فضای سبز شهری در ساعت شب با تانکر حمل آب انجام می شود و این خود آسیب جدی برای فضای سبز و افزایش مصرف آب می شود و در حال حاضر اجرای طرح آبیاری قطره ای و لوله گذاری بعضی نقاط انجام شده است.

,

کاظمی تصریح کرد: امیدواریم با جایگزینی گونه های متناسب با شرایط آب و هوایی این منطقه هم شاهد توسعه فضای سبز شهری و صرفه جویی در مصرف آب باشیم.

,

, , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه