اخبار داغ

انفجار قیمت ها در بازار خودرو مجلس را تکان می دهد؟

انفجار قیمت ها در بازار خودرو مجلس را تکان می دهد؟
مردم و کاربران شبکه های اجتماعی اعتقادی به نظر رئیس جمهور ندارند و هشتگ «نه به خرید خودرو صفر» بار دیگر در فضای مجازی داغ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، چند هفته ای است که انفجار قیمت ها در بازار خودرو و عدم تحویل به موقع برخی از محصولات خودرو سازان داخلی منجر به نارضایتی مشتریان و اُفت خرید خودروهای صفر شده است اما این تلاطم بازار و افزایش ناگهانی قیمت ها دامن خودرو سازان داخلی و خارجی نیز گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
پیگیری های شیرازه حاکی از آن است به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و التهاب بازار برخی از شرکت های خودرویی، اعم از واردکنندگان و تولیدکنندگان از حضور در نمایشگاه شیراز که حدود یک ماه دیگر برگزار خواهد شد انصراف داده اند.
,
 
,
نابسامانی بازار خودرو با انتقاد برخی از نمایندگان مردم در مجلس نیز مواجه شده است. کمیسیون صنایع و معادن وزیر صنعت را به مجلس فراخوانده اند تا ضمن پاسخگویی به التهابات بازار خودرو پاسخگوی بدعهدی های شرکت های خودور سازی نیز باشد.
,

 

,
به گفته پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 شکایت مردم از خودرو سازان داخلی نیز بیشتر شده است.
,
 
,

پارسایی می گوید: تنها راه بهبود بازار خودرو تصویب  طرح(ساماندهی خودروها) است. این طرح ممکن است نیاز به تغییرات داشته باشد اما تا وقتی خلاء قانونی داریم هیچ کسی پاسخگو نیست و هیچ نظارتی نمی شود. در این طرح نواقص صنعت خودروسازی برطرف خواهد شد. باید در بحث خودروسازی نظارت داشته باشیم، کمااینکه یکی از این نواقص این است که نظارتی بر نحوه قیمت گذاری خودروسازهای داخلی وجود ندارد. خودروسازان به علت نبود این قانون هر قیمتی می خواهند لحاظ می کنند. نهایتا خودروسازان با چانه زدن پیشنهادهایشان را تصویب می کنند.

,

در حالی که تولیدکنندگان دلایل افزایش قیمت خودرو ها رو بالا رفتن قیمت مواد اولیه و نرخ ارز می دانند اما رئیس دولت نظر دیگری دارد.

,

گفتنی است بهانه افزایش نرخ ارز در حالی است که خودور سازان پیش تر اعلام کرده بودند که توانایی تولید قطعات خودور را در داخل کشور دارند.

,

روحانی می گوید: نوسانات و تلاطم‌هایی که این روزها در بازار شاهد آن هستیم بیش از آنکه ریشه در واقعیت داشته باشد، ناشی از جنگ روانی است!

,

اما مردم و کاربران شبکه های اجتماعی اعتقادی به نظر رئیس جمهور ندارند و هشتگ «نه به خرید خودرو صفر» بار دیگر در فضای مجازی داغ شده است.

,

هشتگی که پیش از این نیز سابقه داشته و در نهایت دولت به کمک خودروسازان آمد و این موضوع بصورت مقطعی حل شد.

,

عدم شفافیت در قیمت گذاری و عدم نظارت دولت باعث شده است تا تدبیری برای حل این مشکل چندین ساله اتخاذ نشود.

,

اما مجلس مجددا در حالی قرار است وضعیت بازار خودرو را در دستور کار قرار دهد که وزارت صنعت هفته گذشته به نمایندگان مجلس قول داده بود تا یک ماه دیگر بازار خودرو را از التهاب خارج کند و شرایط را عادی‌سازی کند که این وعده هم همان درمان مقطعی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه