اخبار داغ

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

۷۰درصد دانش‌آموزان دختر از ناهنجاری‌ قامتی و کم‌تحرکی رنج می‌برند

۷۰درصد دانش‌آموزان دختر از ناهنجاری‌ قامتی و کم‌تحرکی رنج می‌برند
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: طبق آماری که آموزش و پرورش اعلام کرده است ۷۰درصد دختران ما ناهنجاری‌های قامتی و کم تحرکی رنج می‌برند که باید با برنامه ریزی‌های لازم این مشکلات را حل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش در استانداری قزوین اظهار کرد: آنچه که مسلم است ما نمی‌توانیم دانش آموز را پس از ۱۲ سال فراغت از تحصیل یک فرد با مهارت کامل بدانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: متاسفانه دانش آموزان ما آشنایی کاملی با مهارت‌های زندگی و شغلی ندارد و خروجی کار این فارغ التحصیلان پس از دوران دبیرستان مطلوب نیست. 

این مقام مسئول بیان کرد: دانش آموزانی که در بهترین سنین جذب، در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند باید بعد اتمام تحصیل دارای مهارت‌های لازم باشند و بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از راه‌های رفع این معضل استفاده از همین اوقات فراغت است که بتوانیم دانش آموز را با باورهای دینی و فرهنگی و اعتقادی آشنا کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: در برنامه ریزی‌های اوقات فراغت به این نکته مهم توجه کنیم که هم افزایی با نگاه‌های تخصصی در دستگاه‌های مختلف امکانپذیر است، نباید تداخل کاری به وجود آید و هر گروهی با توجه به ظرفیت‌های خود برنامه‌های فراغتی را اجرایی کند.

تنها ۲۲ درصد دانش آموزان از اوقات فراغت استفاده می‌کنند
وی ادامه داد: در برنامه‌های اوقات فراغت به کشف استعدادهای دانش آموزان در حوزه‌های مختلف توجه شود، متاسفانه قالب آموزشی ما به انباشت محفوظات ختم می‌شود و خلاقیت و کشف استعدادها مغفول واقع شده است.

محمدی بیان کرد: طبق آماری که آموزش و پرورش اعلام کرده است ۷۰ درصد دختران ما ناهنجاری‌های قامتی و کم تحرکی رنج می‌برند که باید با برنامه ریزی‌های لازم این مشکلات را حل کرد. 

وی اضافه کرد: این دانش آموزان در سنینی قرار دارند که نباید دارای مشکلات جسمی باشند؛ این دختران مادران آینده جامعه هستند و باید برای سلامت جسم آنها تلاش مضاعف کرد. 

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی در دستگاه‌های محتلف استان قزوین وجود دارد اما هرکدام معترفند که در حوزه فضای ورزشی کمبود دارند؛ باید با برنامه ریزی لازم از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم؛ در صورتی که در این حوزه هم افزایی مناسبی وجود ندارد. 

وی بیان کرد: طبق آماری که آموزش و پرورش قزوین اعلام کرده تنها ۲۲ درصد از دانش آموزان ما از اوقات فراغت استفاده می‌کنند که این میزان آمار بسیار کمی است که باید افزایش یابد. 

۶۶ درصد دانش آموزان در دوران تابستان دنبال کار نمی‌روند 
در ادامه این جلسه عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین گفت: علایق دانش آموزان را باید به سمتی که دارای آسیب کمتری است، هدایت کرد و از سوی دیگر عدم باورمندی اولیای دانش آموزان به برنامه‌های امور پرورشی را باید بررسی کرده و حل کنیم.

وی افزود: در همه نظام‌های آموزشی دنیا ایام تابستان تعطیل است، این موضوع یک فلسفه ای دارد که دانش آموزان باید از کلاس رسمی آسوده باشند و فضای کسالت باری برای او به وجود نیاید. 

این مسئول عنوان کرد: بهترین غنی سازی این است که دانش آموز ما در ایام تعطیلات با پرشدن اوقات فراغت دچار آسیب نمی‌شوند، بنابراین باید برنامه ریزی مناسبی برای آنها صورت گیرد. 

وی اذعان کرد: طبق تحقیقات آموزش و پرورش قزوین ۶۶ درصد دانش آموزان ما در دوران تابستان دنبال کار نمی‌روند این موضوع به نوع فضای حاکم به جامعه برمی‌گردد. 

استاندار قزوین در پایان گفت: همه ما در ایام نوجوانی در دوره تابستان دنبال کار می‌رفتیم؛ اما فرزندان امروز به دنبال این رویه فکری نیستند و باید این موضوع را در تربیت آنها مدنظر قرار دهیم. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تنها ۲۲ درصد دانش آموزان از اوقات فراغت استفاده می‌کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۶۶ درصد دانش آموزان در دوران تابستان دنبال کار نمی‌روند ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه